Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
MiniGal - hvad webhotel bruger i?
Fra : Thomas

Dato : 17-05-05 07:50

Hejsa.

Efter tip her i gruppen har jeg downloadet og installeret minigal. Det
spiller fint på et webhotel hos dht.dk, men absolut ikke hos web10.dk

Hvis nogen af jer bruger minigal, hvilket webhotel anvende i så?

Thomas

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 17-05-05 08:03

Thomas wrote:
> [...]
> spiller fint på et webhotel hos dht.dk, men absolut ikke hos web10.dk
>
> Hvis nogen af jer bruger minigal, hvilket webhotel anvende i så?

Har prøvet emd succes hos B-one og iddx.

Det virker også hos web10.dk tror jeg, men måske skal du bare lige ændre
nogle rettigheder i mapperne

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

"Shut down your computer and go out and plant a tree"

Fra : Jakob

Dato : 17-05-05 08:18

In article <4289940d$0$79458$14726298@news.sunsite.dk>,
neumann@studjur.dk says...
> Hejsa.
>
> Efter tip her i gruppen har jeg downloadet og installeret minigal. Det
> spiller fint på et webhotel hos dht.dk, men absolut ikke hos web10.dk

Jeg bruger b-one.net. Du skal dog være opmærksom på at du ikke kan lægge
uredigerede billeder i fuld størrelse ud hos dem. Det er noget med at
der i php er en begrænsning på hvor store filer der behandles, og den
kan man ikke selv skrue på hos b-one. De har jo en 24 timer svar garanti
hos b-one support, jeg spurgte dem om ovenstående kunne ændres, og jeg
fik da også et AUTOREPLY indenfor 24 timer. Siden har jeg intet hørt
(adskillige uger siden) så support skal du ikke regne med :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas

Dato : 17-05-05 08:27

Jakob wrote:

> [...]
> fik da også et AUTOREPLY indenfor 24 timer. Siden har jeg intet hørt
> (adskillige uger siden) så support skal du ikke regne med :0)

Jeg plejer nu også at klare mig selv, og hvad kan man forvente af
webhoteller til 9,- om måneden?

Mht. begrænsningen, så synes jeg den gælder flere steder. Det er løst
med en photoshop droplet.

Tak for jeres svar.

Thomas

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 17-05-05 09:14

Thomas wrote:
> Mht. begrænsningen, så synes jeg den gælder flere steder. Det er løst
> med en photoshop droplet.

Det er jo også - i mine øjne - totalt hjernedødt at smide et fullsize
5mb billede op i et photoalbum. "Tomler skal være max 200*X og de store
billeder max 1000*X. Det er bare min mening. Jeg gider i hvert fald ikke
sidde og skulle scrolle som en gal for at se på 3000*2000 billeder i min
browser.

Fra : Thomas

Dato : 17-05-05 09:18

Thomas Schreiber wrote:

> [...]
> billeder max 1000*X. Det er bare min mening. Jeg gider i hvert fald ikke
> sidde og skulle scrolle som en gal for at se på 3000*2000 billeder i min

Jeps. Ethvert billede bliver ødelagt af at man skal scrolle op/ned eller
højre/venstre.

Derfor har jeg også lavet en photoshop droplet som konverterer mine
billeder til 800*X og nedsætter til 72 DPI. Så kan man jo også have
flere billeder på sin server.

Thomas

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 17-05-05 09:49

Thomas wrote:
> Jeps. Ethvert billede bliver ødelagt af at man skal scrolle op/ned eller
> højre/venstre.

Meget!

> Derfor har jeg også lavet en photoshop droplet som konverterer mine
> billeder til 800*X og nedsætter til 72 DPI. Så kan man jo også have
> flere billeder på sin server.

Well. Jeg har ubegrænset serverplads på en 100/100 linie, så jeg
bekymrer mig ikke om størrelser på mine billeder - udover størrelsen
rent pixelmæssigt

Fra : Kenneth K.

Dato : 17-05-05 10:11

On Tue, 17 May 2005 10:18:09 +0200, Thomas <neumann@studjur.dk> wrote:

> Derfor har jeg også lavet en photoshop droplet som konverterer mine
> billeder til 800*X og nedsætter til 72 DPI. Så kan man jo også have
> flere billeder på sin server.

Dummeslag til dig... høhø :) Har du prøvet at skalere til 800*X uden at
rode med DPI? Hvad sker der så?

http://akamera.dk/art.php?artikkelid=12627

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : Thomas

Dato : 17-05-05 10:57

Kenneth K. wrote:

> Dummeslag til dig... høhø :) Har du prøvet at skalere til 800*X uden at
> [...]

Det er noteret!
Så er det ikke så underligt at jeg har så svært ved at forholde mig til
DPI størrelsen.

Dummeslag til mig.

Thomas

Fra : Kenneth K.

Dato : 17-05-05 12:09

On Tue, 17 May 2005 11:56:44 +0200, Thomas <neumann@studjur.dk> wrote:

> Det er noteret!

Godt!

Jeg har svært ved lade være når jeg ser folk sådan vrøvler om 72 DPI. :)

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : Tommy Fer

Dato : 17-05-05 11:21

Thomas wrote:

> [...]
>
> Derfor har jeg også lavet en photoshop droplet som konverterer mine
> billeder til 800*X og nedsætter til 72 DPI. Så kan man jo også have

Problemet er så for os karle med de gamle 21" CRT... jeg har en
opløsning på 1800*1440, så nå jeg laver min hp så ser det vældigt ud og
så ser man den et andet sted, somregel med 1280*1024 som dagens TFT
standart jo er.... så kan det se overdrevet stort ud det hele.. hehe

mvh Tommy Fer

Fra : Brian Lund

Dato : 17-05-05 13:47

> [...]
> så ser man den et andet sted, somregel med 1280*1024 som dagens TFT
> standart jo er.... så kan det se overdrevet stort ud det hele.. hehe

FYI, jeg kører 1280*960 på en 19" CRT skærm! :)
Mine forældre kører 800*600 på 19" CRT, men det er også tosset, de må se at
få nogle bedre briller...

Brian

Fra : Jakob

Dato : 17-05-05 11:08

In article <4289a7df$0$79463$14726298@news.sunsite.dk>,
REMOVEnews@schreiber.se says...

> Det er jo også - i mine øjne - totalt hjernedødt

Opfatter nu ikke mig selv som hjernedød, jeg ville have brugt det til at
smide testbilleder op fra mit nyindkøbte ixus 700, i forbindelse med en
debat af dette kamera, så folk kunne hente originaler.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 17-05-05 19:21

Jakob wrote:
> Opfatter nu ikke mig selv som hjernedød, jeg ville have brugt det til at
> smide testbilleder op fra mit nyindkøbte ixus 700, i forbindelse med en
> debat af dette kamera, så folk kunne hente originaler.

Så er der jo heller ikke tale om et fotoalbum, men om en side med
testbilleder.

Fra : Jakob

Dato : 17-05-05 20:26

In article <428a3625$0$79464$14726298@news.sunsite.dk>,
REMOVEnews@schreiber.se says...

> Så er der jo heller ikke tale om et fotoalbum, men om en side med
> testbilleder.

Ahh ja så er vi vist på vej ud i et definitionsspørgsmål :0). Men til
det omtalte brug er minigal perfekt ingen tvivl om det.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Holst

Dato : 17-05-05 08:43

Jakob wrote:

> [...]
> fik da også et AUTOREPLY indenfor 24 timer. Siden har jeg intet hørt
> (adskillige uger siden) så support skal du ikke regne med :0)

Overraskende. Jeg har utallige gange været i kontakt med supporten hos
B-one. Men får en bekræftelse på modtagelsen umiddelbart derefter, og
jeg har altid fået svar inden for 24 timer. Typisk også inden for 1-2
timer, men det skyldes måske mest, at jeg normalt har stillet mit
spørgsmål inden for normal arbejdstid.

Et par gange har jeg endog sidder og ført en "dialog" med 5-10 svar frem
og tilbage mellem mig og supporteren - ja, altsammen via deres efter min
mening åndssvage supportsystem.

Så med hensyn til support får B-one altså et 13-tal herfra.

Men prøv at henvend dig igen.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 17-05-05 09:11

Jakob wrote:
> [...]
> fik da også et AUTOREPLY indenfor 24 timer. Siden har jeg intet hørt
> (adskillige uger siden) så support skal du ikke regne med :0)

Jeg mindes ikke at have sagt at deres support er god eller dårlig