Mange tak...
Fra : zuss

Dato : 16-05-05 21:41

Først vil jeg gerne sige mange tak for jeres medfølelse og svar.

Jeg troede heller ikke rigtig på "forgiftningen", men en jæger i
området talte om det.

Min mor taler allerede om en ny hund, men jeg synes hun skal vente
nogle måneder. Hun vil sammenligne den nye hund med Freja, som jeg var
"den klogeste og pæneste hund i verden". Jeg ønsker ikke at hun har
erstatter Freja med den en ny... -men det er også bare min mening.

zuss

Fra : Karina

Dato : 17-05-05 11:13

"zuss" <zuss@mail.dk> wrote in message
> [...]
> "den klogeste og pæneste hund i verden". Jeg ønsker ikke at hun har
> erstatter Freja med den en ny... -men det er også bare min mening.

Hej Zuss

Jeg kan godt forstå hvad du mener. Dog er der mange som inden for kort tid
får en ny hund, da der simpelthen bare mangler noget.
Jeg tror, at når man først sidder med den her lille hvalp og ser hvordan den
udforsker verden og ser dens personlighed, så holder samligningen op. Altså,
vil man jo altid samligne sin hund engang imellem. F.eks. Fido lærte på
ingen tid. Bamse fatter ikke en meter.... Du forstår hvad jeg mener.

Nogle mennesker kommer hurtigere over sorgen ved at få en ny. Jeg tror det
er helt individuelt hvordan man har det med det spørgsmål.

Mange hilsner

Karina

Fra : Ragna

Dato : 17-05-05 16:32

Zuss skrev:
> [...]
>"den klogeste og pæneste hund i verden". Jeg ønsker ikke at hun har
>erstatter Freja med den en ny... -men det er også bare min mening.

Det tror jeg er meget individuelt.
Vi har haft hund gennem mere end 35 år, og det eneste der har kunnet mildne
sorgen over den døde hund for os, har været at få en ny hund med det samme.
Indtil vi fik den nye har sorgen været alt-overvældende, men med den nye
hvalps ankomst kan man begynde at se fremad og finde ting at glæde sig over.
Selvfølgelig sammenligner man lidt i begyndelsen, men den nye hunds
personlighed bliver hurtigt lige så elsket som den gamle hunds var.

--
Venlig hilsen, Ragna