anbringe lille tabel midt på siden - horis~
Fra : Klaus Andersen

Dato : 16-05-05 20:13

Hej

Jeg er ved at "lovliggøre" mine gamle hjemmesider og tilpasse dem: <!DOCTYPE
html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Nå, men ifølge denne standard kan ikke benytte height på tabeller og jeg vil
gerne have anbragt en tabel midt på siden.

- det funker jo fint hvis ikke man benytter: <!DOCTYPE html PUBLIC
"-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Men hvordan gør man hvis man gerne vil have en lille tabel centreret både
vertikalt og horisontalt og samtidig gerne vil overholde standarden?

Al hjælp modtages med stor tak

Mvh

KA

Fra : Tomasz Otap

Dato : 16-05-05 20:24

Klaus Andersen wrote:
> [...]
>
> Men hvordan gør man hvis man gerne vil have en lille tabel centreret både
> vertikalt og horisontalt og samtidig gerne vil overholde standarden?

Prøv evt. at checke den her tutorial for absolut centering i CSS under
HTML 4.01 Transitional:

http://www.wpdfd.com/editorial/wpd0103.htm#toptip

Fra : Klaus Andersen

Dato : 16-05-05 21:07

"Tomasz Otap" <tomasz@otap.justRemoveThis.dk> wrote in message

> Prøv evt. at checke den her tutorial for absolut centering i CSS under
> HTML 4.01 Transitional:
>
> http://www.wpdfd.com/editorial/wpd0103.htm#toptip

Hej Thomasz

Virkeligt glimrende lille tutorial til løsningen af mit problem - også selv
om det er en noget "alternativ" måde at gøre det på.

Mange tak for hjælpen

Mvh

KA

Fra : Klaus Andersen

Dato : 16-05-05 21:07

Fra : Klaus Andersen

Dato : 16-05-05 21:08

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-05-05 20:45

Klaus Andersen skrev:

>Nå, men ifølge denne standard kan ikke benytte height på tabeller og jeg vil
>gerne have anbragt en tabel midt på siden.

Det har _aldrig_, uanset htmlversion, været tilladt at sætte
height på en <table>.
--
Knud

Fra : Klaus Andersen

Dato : 16-05-05 20:57

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote in message

> Det har _aldrig_, uanset htmlversion, været tilladt at sætte
> height på en <table>.
> --
> Knud
> Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
> Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
> http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Det spiller i og for sig ikke nogen rolle hvad tidligere html versioner
tillod - fakta er at der fungerede glimrende sålænge man ikke angav det som
standard for siden.

Det ønsker jeg at lave om på i mine fremtidige html sider - derfor denne
forespørgsel.

Dit svar er derfor, set ud fra mit synspunkt ikke et svar på mit spørgsmål,
men derimod blot en kommentar jeg tager til efterretning - men ellers i
øvrigt ikke kan bruge til noget som helst.

Mvh

KA

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-05-05 21:22

Klaus Andersen skrev:

>Det spiller i og for sig ikke nogen rolle hvad tidligere html versioner
>tillod - fakta er at der fungerede glimrende sålænge man ikke angav det som
>standard for siden.

Du havde jo fået et svar på dit problem, så det var blot en
konstatering.
--
Knud

Fra : Klaus Andersen

Dato : 17-05-05 19:40

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote in message

> Du havde jo fået et svar på dit problem, så det var blot en
> konstatering.

ok

Mvh

KA