Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billeder fra Søndagens DTC løb i Padborg
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 16-05-05 19:25

Hejsa.

Ja, så har jeg prøvet lidt nyt, nemlig at være til DTC-løb. Spændende
arrangement der kun kan anbefales.

http://home6.inet.tele.dk/sass/Padborg2005/Padborg2005.htm

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen

Fra : Thomas Kjær

Dato : 16-05-05 19:40

On 2005-05-16, Thomas Pedersen <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote:
> Hejsa.
>
> Ja, så har jeg prøvet lidt nyt, nemlig at være til DTC-løb. Spændende
> arrangement der kun kan anbefales.
>
> http://home6.inet.tele.dk/sass/Padborg2005/Padborg2005.htm

Dejlige billeder! Jeg tænkte næsten nok det var dig jeg så[1] dernede. :)

Mine favoritter;

- <http://home6.inet.tele.dk/sass/Padborg2005/DSC_0479.htm>

- <http://home6.inet.tele.dk/sass/Padborg2005/DSC_0545.htm>

Her er lidt af hvad jeg selv fik med hjem fra Padborg;

- <http://lnx.dk/photos/2005/0515/>

1) <http://irq.dk/~tkj/x/sass.jpg>

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 16-05-05 19:50

"Thomas Kjær" <tk@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> - <http://home6.inet.tele.dk/sass/Padborg2005/DSC_0545.htm>
>

> Her er lidt af hvad jeg selv fik med hjem fra Padborg;

Hej Thomas.

Lækre billeder du viser på din hjemmeside. Det må jeg sige, du har fået
mange som jeg gerne ville have taget, men desværre blev mange af mine
rystede. Det var dig jeg så med den lille 400/2,8 Frækt sådan at
fotografere en harmløs fotograf, hehe, jeg troede ellers vi var en fredet
art

MVH
Thomas Pedersen

Fra : Thomas Kjær

Dato : 16-05-05 20:15

On 2005-05-16, Thomas Pedersen <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote:

> "Thomas Kjær" <tk@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> Lækre billeder du viser på din hjemmeside.

Tak skal du have. :)

> Det må jeg sige, du har fået mange som jeg gerne ville have taget, men
> desværre blev mange af mine rystede.

Der kan jeg varmt anbefale en monopod. Dette var mit første løb med en
sådan, og der kunne fint opnåes gode resultater ved panning og
lukketider på 1/100s.

> Det var dig jeg så med den lille 400/2,8

Jep, det var mig. Lille og diskret. ;)

> Frækt sådan at fotografere en harmløs fotograf, hehe, jeg troede
> ellers vi var en fredet art

Gid det var så vel. Det er vist en ret udbredt ting blandt os amatører[1],
at knipse billeder af hinanden. :)

1) Jeg taler selvfølgelig kun for mig selv. :)

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 16-05-05 20:26

> [...]
:)

> [...]
amatører[1],
> at knipse billeder af hinanden. :)
>

> 1) Jeg taler selvfølgelig kun for mig selv. :)

Hmmm, udfra den side du linker til, så ved jeg ikke om du kommer i
kategorien amatør længere Det er dælme nogle gode billeder på den, har
lige browset lidt rundt.

Ja, jeg ved at en monopod havde været at foretrække. Vil du høre det værste.
Jeg havde den faktisk liggende i bilen sammen med to tripods, og jeg var så
dum at tænke, at det fik jeg nok ikke brug for (giver lige mig selv et
dummeslag, hehe). En 500mm uden IS, hvor man prøver at håndholde på 1/125
skal næsten gå galt, hehe. Nå, skidt, jeg fik da et enkelt billede

Men synes faktisk Padborg er lidt tricky at fotografere i, jeg ville dælme
gerne om på den anden side af det sving, hehe. Men fik at vide, at selv med
pressebilletter, så får man ikke adgang til volden. Man skal have fat i
sådan en presse-vest tror jeg

MVH
Thomas

Fra : Thomas Kjær

Dato : 16-05-05 20:34

On 2005-05-16, Thomas Pedersen <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote:
> [...]
>
> Hmmm, udfra den side du linker til, så ved jeg ikke om du kommer i
> kategorien amatør længere Det er dælme nogle gode billeder på den, har

Tak skal du have. :)

> [...]
> dum at tænke, at det fik jeg nok ikke brug for (giver lige mig selv et
> dummeslag, hehe). En 500mm uden IS, hvor man prøver at håndholde på 1/125

Åh jo. 200mm synes jeg fint går at håndholde, men derover synes jeg nu
der kræves et ben til panorering.

> Nå, skidt, jeg fik da et enkelt billede

Det må man sige du gjorde, og jeg må sige jeg glæder mig til at se dit
næste motorløb. :)

> [...]
> pressebilletter, så får man ikke adgang til volden. Man skal have fat i

Padborg er meget tricky, ja. Det eneste sted man som "amatør" kan få
spændende billeder er enten i det lange sving for enden af banen hvor vi
stod, eller ved at satse på et enkelt sving som f.eks. enden af
langsiden. Af danske baner synes jeg Ring Djursland er den bedste at
fotografere, men den er selvfølgelig overgået af Ring Knutstorp i
Sverige, der er min favoritbane.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Kenneth K.

Dato : 16-05-05 21:05

On Mon, 16 May 2005 21:25:43 +0200, Thomas Pedersen
> [...]

> med
> pressebilletter, så får man ikke adgang til volden.

Jeg var til DTC finale sidste år på Jyllandsringen og der er
fotomulighederne mildest talt små. Der er højt hegn _hele_ vejen rundt så
det er umuligt at komme tæt på. Den eneste mulighed for at komme fri af
hegnet er to smalle sprækker hvor der er kamp om pladserne... Jeg tror der
var plads til 2-3 som tager billeder ved hvert hul. Det er der ikke møj
ved.

> Man skal have fat i
> sådan en presse-vest tror jeg

Ja, jeg fik nøjagtig samme tanke. En fin grøn vest på og så diskret luske
ind på den anden side... :) Nåh ja, så mangler jeg også lige en 400/500mm
til mit Andeby pressekort... :)

Her er lidt fra løbet: http://pinx.dk/galleries/racing/index.php

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 16-05-05 21:21

"Kenneth K." <fake@fakemail.it> skrev i en meddelelse
news.sqvwpurn8jage9@kk...

> [...]
> var plads til 2-3 som tager billeder ved hvert hul. Det er der ikke møj

Det lyder da lidt trist, godt nok kan man meget med en 500mm, men det var
lige før den var for voldsom i Padborg. Man skulle holde tungen lige i
munden for ikke at klippe i bilerne Men det er kedeligt at man ikke
tænker på os fritidsfotografer, hehe.

> Ja, jeg fik nøjagtig samme tanke. En fin grøn vest på og så diskret luske
> ind på den anden side... :) Nåh ja, så mangler jeg også lige en 400/500mm
> til mit Andeby pressekort... :)

Jeg tænkte det samme, vi prøvede ellers at lokke et par officials til at
give os lov til det, men nej, den gik ikke. De gad ikke engang hente
middagsmaden til os, de er sgu ikke meget bevendt, hehe.

> Her er lidt fra løbet: http://pinx.dk/galleries/racing/index.php

Der er også en del gode billeder i mellem. Jeg vil dog sige, at fotografen
virker forstyrende på nogle af dem. Du skulle da bare have slået ham ned og
taget hans vest og kamera, hehe

MVH
Thomas

Fra : Kenneth K.

Dato : 16-05-05 22:08

On Mon, 16 May 2005 22:21:09 +0200, Thomas Pedersen
> [...]

> fotografen
> virker forstyrende på nogle af dem. Du skulle da bare have slået ham ned

Ja, han skulle absolut stå liige der og der var ikke plads til at skyde
"uden om".

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : Mogens Hansen

Dato : 16-05-05 20:38

"Thomas Kjær" <tk@daarligstil.dk> wrote in message
> [...]

[8<8<8<]
> Her er lidt af hvad jeg selv fik med hjem fra Padborg;
>
> - <http://lnx.dk/photos/2005/0515/>

Der er nogle rigtigt gode - min favorit er
http://lnx.dk/photos/2005/0515/_P7J0554.jpg

Det er virkeligt flot.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Thomas Kjær

Dato : 16-05-05 22:42

On 2005-05-16, Mogens Hansen <mogens_h@dk-online.dk> wrote:

> "Thomas Kjær" <tk@daarligstil.dk> wrote in message
>
> [8<8<8<]

> Der er nogle rigtigt gode - min favorit er
> http://lnx.dk/photos/2005/0515/_P7J0554.jpg
>
> Det er virkeligt flot.

Mange tak. :)

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : L.K.

Dato : 17-05-05 05:22

Thomas Kjær wrote:

> Mange tak. :)

Skulle der være nogle Københavner eller andre på denne side af
storebælt, der vil med til DTC, så kan jeg oplys at BT arranger ture til
300,- kr. incl. billet, paddock adgang og diverse sponsergave.
Skrive til bintang(at)mail.dk.
Er selv med hver gang, tager også en del billeder, har dog ikke fået
ordne min hjemmeside på det sidste, men kig alligevel forbi
www.auto-fokus.dk.

L.K.
www.krall.dk
www.auto-fokus.dk

Fra : Søren Nielsen

Dato : 17-05-05 16:49

Mogens Hansen wrote:

> Der er nogle rigtigt gode - min favorit er
> http://lnx.dk/photos/2005/0515/_P7J0554.jpg
>
> Det er virkeligt flot.

Også min favorit...

Søren

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 16-05-05 19:48

On Mon, 16 May 2005 20:24:53 +0200, Thomas Pedersen wrote:

> Hejsa.
>
> Ja, så har jeg prøvet lidt nyt, nemlig at være til DTC-løb. Spændende
> arrangement der kun kan anbefales.

Skal også afsted en gang i år enten til Jyllandsringen eller Padborg. Var
afsted i efteråret og det var en kanon oplevelse. Men fik også den store
rundvisning i K-motorsports værksted. Vi mødte Carl Erik (Tom K's far) som
er en gammel ven af familen og fik derfor en helt privat rundvisning.

> http://home6.inet.tele.dk/sass/Padborg2005/Padborg2005.htm

Fine billeder Thomas.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 16-05-05 20:27

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> rundvisning i K-motorsports værksted. Vi mødte Carl Erik (Tom K's far) som
> er en gammel ven af familen og fik derfor en helt privat rundvisning.

Hej Jens.

Takker for ordene. Jeg kunne godt tænke mig at komme på Jyllandsringen, jeg
kunne håbe at der er bedre steder at stå til foto end der er på Padborg. Der
skal man ofte fotografere i modlys. Kunne være man skulle lave en
fotosafari, hvor man tog til DTC

MVH
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-05 20:36

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der
> skal man ofte fotografere i modlys. Kunne være man skulle lave en

Jeg tilslutter mig. Det er nogle rigtigt gode billeder. Tillykke med dem.

Der er faktisk ræs allerede i næste weekend. Der er Road Racing Festival d.
20., 21. og 22 maj, scandinavian open - men det er kun 2-hjulere...

M.v.h. Claus Petersen

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 16-05-05 21:22

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
d.
> 20., 21. og 22 maj, scandinavian open - men det er kun 2-hjulere...

Takker ofr ordene Claus.

De er faktisk spændende de tohjulede ting, jeg havde ellers en meget stor
interesse i bilerne for et par år siden, den er aftaget noget. Nu er det
mere billederne jeg går efter Men de to-hjulede lyder spændende, hvor
finder det sted?

MVH
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-05 06:24

> [...]
> interesse i bilerne for et par år siden, den er aftaget noget. Nu er det
> mere billederne jeg går efter Men de to-hjulede lyder spændende, hvor

Ups! Selvfølgelig... Det foregår på Jyllandsringen. Der er live musik,
teltlejr, boder osv.

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 16-05-05 20:48

On Mon, 16 May 2005 21:27:02 +0200, Thomas Pedersen wrote:

> [...]
> kunne håbe at der er bedre steder at stå til foto end der er på Padborg. Der
> skal man ofte fotografere i modlys. Kunne være man skulle lave en

Tja hvorfor ikke. Der er jo muligheder nok. Da jeg var i Padborg havde vi
billetter til Pit-tribunen. Der er godt udsyn til svingene efter langsiden
og svjh var der også adgang til nogle andre sving på banen ved pitområdet.
Jeg har kun et billede fra dengang, der er værd at vise og det er taget
med et Canon A40, der er et sted i mit galleri. Købte DSLR kort tid efter.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 16-05-05 21:45

> [...]
Der
> skal man ofte fotografere i modlys. Kunne være man skulle lave en

Det kan da sagtens lade sig gøre!

Hvad med DTC på Ring Djursland d.6.-7. august 2005
Den skulle jo være god at fotografere på.

Pris 120 for alm indgang eller 180 for pitadgang.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 16-05-05 21:58

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvad med DTC på Ring Djursland d.6.-7. august 2005
> Den skulle jo være god at fotografere på.
>
> Pris 120 for alm indgang eller 180 for pitadgang.

Det lyder som en glimrende idé. Lad os lige arbejde videre med det.

MVH
Thomas