Bærbar PC til WoW - hvilken?
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 16-05-05 18:45

Jeg skal snart ud og købe en bærbar PC, og jeg har ca. 7000,- at bruge på
det.

Det er bl.a vigtigt at den kan bruges til at spille World of Warcraft på, og
derudover så vil jeg gerne have én med minimum 512 MB Ram og et godt grafik
kort + en stor harddisk.

Vil det være bedst hvis jeg får en bærbar som har Centrino processor, og kan
det lade sig gøre med mit budget, på de ca. 7000,-?

Jeg havde engang en Acer bærbar, og den kunne jeg godt li'; Kan man få en
Acer i dag, som opfylder ovenstående krav og som uden problem vil kunne
bruges til at spille World of Warcraft på?

Det behøver selvfølgelig ikke være en Acer, så forslag + gode råd og tips,
modtages meget gerne.

Vh. Thomas

Fra : Thomas G

Dato : 16-05-05 19:33

> [...]
> og
> derudover så vil jeg gerne have én med minimum 512 MB Ram og et godt

Umiddelbart ser det ikke ud til at WOW kræver ret meget af ens PC (min
krav). Jeg spiller det dog ikke selv så ... men 7000 kr. og en bærbar med et
ordentligt grafikkort ... det er ikke nemt at finde (hvis ikke umuligt).

Prøv at gå en tur på www.edbpriser.dk og sæt en min pris på 7000 og se hvad
du får for dine penge.

mvh Thomas G

Fra : Diablo

Dato : 16-05-05 20:36

Hej der, har lige købt en Acer Aspire 1522WLMI, den har en AMD Athlon 64
3000+ proc.
det svarer til 1,8ghz.

Specs:

AMD athlon 64 3000+
512 DDR
80 GB hdd
64mb dedikeret grafikkort Nvidia Geeforce FX Go5700, ikke deleram
wireless lan 802.11b+g
lankort 1000/100/10mbit
bluetooth
infrared
dvd+/- dual layer brænder
og som ekstra udstyr kortlæser til 5 typer(sd/mmc/ms) osv.

Pris: 7999,-

Personligt spiller jeg ikke WOW, men jeg spiller BF1942 og desert combat,
pirates, C&C generals uden nogen
som helst probs. Ville dog gerne have et grafkort på 128 og 512 ram mere,
men sådan er det, den kan nemlig udbygges med ram, ved dog ikke på grafkort.

www.acer.dk

Mvh. Diablo

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 17-05-05 10:50

"Diablo" <dk@dk.dk> skrev i en meddelelse

> Hej der, har lige købt en Acer Aspire 1522WLMI, den har en AMD Athlon 64
> 3000+ proc.
> det svarer til 1,8ghz.

Hvis jeg smider 1000,- extra efter en bærbar, altså 8000,- ialt, hvordan
lyder en Acer Aspire 1682lmi så?

I TDC butikken koster den 8000,-

Den ser ud til at kunne køre World Of Warcraft, og de fleste andre spil jeg
smider efter den - inkl. Half-Life 2, som jeg osse gerne vil spille på den.

Ved I om den er støjsvag? Jeg vil gerne ha' en bærbar som ikke ligefrem
larmer.

Fra : peter.aghl@gmail.com

Dato : 17-05-05 13:09

> Jeg vil gerne ha' en bærbar som ikke ligefrem larmer.

Så skal du gå efter en model med Centrino - imho

- Peter

Fra : G B

Dato : 17-05-05 15:28

peter.aghl@gmail.com skrev i meddelelsen news:1116331759.428066.260700
@g49g2000cwa.googlegroups.com:

> Så skal du gå efter en model med Centrino - imho

Jeg har en (lydløs! hehe...) Acer Travel Mate med en Celeron 1300 og 64 MB
(delt, snøft) grafik-RAM, Intel 82852/82855 GM/GME grafikcontroller og 736
MB system-RAM. XP Pro SP2.

Kan den klare en gang WoW?

Og hvad er forskellen på Centrino og Celeron? Den ene er AMD, den anden
Intel, right?

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen

Fra : Diablo

Dato : 17-05-05 15:34

Med deleram tror jeg at din grafikchip bliver smålun, da den så ikke har så
meget køling, men prøv.

/Diablo

Fra : G B

Dato : 17-05-05 21:25

"Diablo" <dk@dk.dk> skrev i meddelelsen

> Med deleram tror jeg at din grafikchip bliver smålun, da den så ikke
> har så meget køling, men prøv.

Det tror jeg ikke. Den er jo ikke OC'et (bl.a. fordi det er en blærbar).

Fra : Esben

Dato : 17-05-05 22:51

"Diablo" <dk@dk.dk> skrev i en meddelelse
> Med deleram tror jeg at din grafikchip bliver smålun, da den så ikke har
> så meget køling, men prøv.

Hvordan kom du frem til den konklusion?

--
Esben

Fra : Diablo

Dato : 17-05-05 15:33

Begge er intel, celeron var i første omgang en billig udgave af Intels
pentium, for at kunne følge med prisniveauet,
centrino er også intel, men jeg tror at centrinoén er en mellemting mellem
pentiumprocén og celeronén, med det
formål at holde udbyttet af procén oppe og strømniveauet nede. Så altså en
forbedring af det hele.

Dette er min opfattelse af tingene, det kan godt være at det ikke holde stik

/Diablo

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-05-05 18:19

"Diablo" wrote

> Begge er intel, celeron var i første omgang en billig udgave af Intels
> pentium, for at kunne følge med prisniveauet,

Celeron er en anden processor (intel)

> centrino er også intel, men jeg tror at centrinoén er en mellemting mellem
> pentiumprocén og celeronén

Mjahh en Centrino (Pentiium M) 2Mhz svarer ca til en Pentium 4 3.2Mhz mht
ydelse

Pentium 4
http://www.intel.com/performance/mobile/mp4p_mobile_experience.htm

Pentium M
http://www.intel.com/performance/mobile/centrino_mobile_experience.htm

- Peter

Fra : Diablo

Dato : 17-05-05 21:57

Thx for info, datachip opdateret

/Diablo

PS: "man kan jo ikke vide alt, men nogle prøver"

PPS: dette var ikke møntet på dig, men bare en konstatering

Fra : Sune Salminen

Dato : 18-05-05 00:05

Diablo wrote:
> Thx for info, datachip opdateret
>
> /Diablo
>
> PS: "man kan jo ikke vide alt, men nogle prøver"
>
> PPS: dette var ikke møntet på dig, men bare en konstatering

Her står mere om Centrino/Pentium M:
http://compreviews.about.com/od/cpus/a/PentiumM.htm

Hmmm, meget, meget spændende læsning... jeg havde hørt at Pentium M
skulle være interessant, men når man ikke har nogen penge til at købe
gear for gider man jo heller ikke læse om det!

Så bliver det spændende at se hvilke desktop motherboards der er at
vælge imellem...

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Sune Salminen

Dato : 18-05-05 00:11

Sune Salminen wrote:

Her er nogle Doom 3 og Farcry benchmarks der sammenligner Pentium M med
Pentium 4.
http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=dothandesktop&page=11&cookie%5Ftest=1

Højst interessant!

-Sune

Fra : Diablo

Dato : 17-05-05 15:29

Acer Aspire 1522, har nvidia, IMHO bedre end ATI, skærmopløsning på 1522 =
1280x800

1682= 1024x768, altså 1522 lidt bedre i opløsning.

1522 fås hos fona 7999, blæseren kører når man spiller eller laver noget
fysisk på comp´en, men
surfer man lidt og tjekker mail stopper blæseren. Det afhænger også af
energiopsætning

Så 1522 i mine øjne.

Mvh. Diablo

Fra : peter.aghl@gmail.com

Dato : 18-05-05 07:04

Sune Salminen wrote:
> Sune Salminen wrote:
>
> Her er nogle Doom 3 og Farcry benchmarks der sammenligner Pentium M
> [...]
Er det ikke lidt af en underdrivelse?

Jeg har altid været mer end tilfreds med min Pentium M 2.0 Ghz laptop
ting her
Og jeg har undret mig over performance på knægtenes maskiner (P4
2.6Ghz)
De grafer viser tydeligt hvorfor :)
Jeg kan så ikke hamle op grafisk pga intel extreme onboard men
laptoppen er jo også "kun" til arbejde

Peter

Fra : Sune Salminen

Dato : 18-05-05 16:25

peter.aghl@gmail.com wrote:

> [...]
> 2.6Ghz)
> De grafer viser tydeligt hvorfor :)
> Jeg kan så ikke hamle op grafisk pga intel extreme onboard men

Se lige hvad jeg har fundet:
En omformer fra Asus så man kan bruge en Pentium M CPU i et socket 478
motherboard.
http://www.legitreviews.com/article.php?aid=178
Hvad med at skifte drengenes CPU ud )

-Sune

Fra : peter.aghl@gmail.com

Dato : 18-05-05 16:48

Sune Salminen wrote:

> Se lige hvad jeg har fundet:
> En omformer fra Asus så man kan bruge en Pentium M CPU i et socket
> [...]
Tjah, tjohh

<quote>
While the CT-479 is not yet available on the market, and there is no
set retail price,
</quote>

Forventet pris var vist ca $50

Rent spilmæssigt er de to maskiner herhjemme sgu ok (ca)

Det var bedre at bruge pengene på en gfx opgradering
(Henholdsvis Asus TI-4200 og Tyan 9600 Pro)

De kan også bruge en RAM opgradering før dedt bliver "relevant" med
ny CPU

Fra : Sune Salminen

Dato : 18-05-05 17:22

peter.aghl@gmail.com wrote:

> Tjah, tjohh

Okay, men du må indrømme at det er spændende!

hehe

-Sune