dobbeltkerne ?
Fra : Punish the deed, not~

Dato : 16-05-05 16:23

hvor godt er det, er der nogen herinde der har en cpu med dobbeltkerne
? hvilket bundkort skal man have til sådan en ? jeg havde tænkt mig
Pentium, og vil godt have 64bit og mulighed for dual grafikkort, med
pci-xpres og hvad mere skal jeg gå efter ? har nogen nogle gode links
?

Fra : NEiL DANELAW

Dato : 16-05-05 18:19

"Punish the deed, not the breed." <skriv@ikke_til_denne_mail.com> wrote in
message news:mieh81p8t1i7u9sh3674960uroeq8sc5mo@4ax.com...

> [...]
> Pentium, og vil godt have 64bit og mulighed for dual grafikkort, med
> pci-xpres og hvad mere skal jeg gå efter ? har nogen nogle gode links

Til alm Windows computere kan du ikke få dobbeltkerne
processorer i DK endnu.

Til Pentium kræver det et nyt motherboard. Disse er heller ikke
i handelen i DK endnu.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 16-05-05 19:05

On Mon, 16 May 2005 19:18:48 +0200, "NEiL DANELAW" <topbanana@gmx.net>
wrote:

> [...]
>processorer i DK endnu.
>
>Til Pentium kræver det et nyt motherboard. Disse er heller ikke

ok jeg havde nemlig en plan om at bygge en helt ny pc til juli hvor
følger man med i hvornår den slags kommer til DK ?

Fra : NEiL DANELAW

Dato : 19-05-05 19:34

"Punish the deed, not the breed." <skriv@ikke_til_denne_mail.com> wrote in
message news:e3oh81lembqcunae423chou6kr0vt0jsch@4ax.com...

> ok jeg havde nemlig en plan om at bygge en helt ny pc til juli hvor
> følger man med i hvornår den slags kommer til DK ?

Sikkert deromkring.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 16-05-05 19:33

Punish the deed, not the breed. wrote:
> [...]
> Pentium, og vil godt have 64bit og mulighed for dual grafikkort, med
> pci-xpres og hvad mere skal jeg gå efter ? har nogen nogle gode links
følg med på www.newz.dk

brug søg-funktionen derinde, så finder ud nogle tests af de første Dual
COre CPUer

Fra : Hansen & Bennetsen

Dato : 17-05-05 20:16

Punish the deed, not the breed. wrote et eller andet om dobbeltkerne-cpu'er

Svar: Det tyske magazin c't har lige testet en af de første Pentium'er.
Trak 326 Watt ved fuld load!!!! Sluk bare radiatoren og bed
elforsyningen om en højere a conto-betaling.

VH
Finn A. Hansen
PS
Dobbeltkerne-Athlon ligger på langt under det halve...

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 17-05-05 21:27

> Svar: Det tyske magazin c't har lige testet en af de første Pentium'er.
> Trak 326 Watt ved fuld load!!!! Sluk bare radiatoren og bed
> elforsyningen om en højere a conto-betaling.

hvad er problemet? Har du ikke 16A i din sikringsgruppe, eller? ;-p

Thomas

Fra : Hansen & Bennetsen

Dato : 17-05-05 21:47

Thomas S. Iversen wrote:

> hvad er problemet? Har du ikke 16A i din sikringsgruppe, eller? ;-p
>
> Thomas
Nej, det er noget gammelt skidt med 10 Ampere... ;-(

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-05-05 16:51

On Tue, 17 May 2005 22:47:20 +0200, Hansen & Bennetsen
<villalulla@mail.tele.dk> wrote:

>Nej, det er noget gammelt skidt med 10 Ampere... ;-(

hehe det er mine også, hvor meget bruger amd-cpuen så i forhold til
almindelige amd-cpuer af ca samme størelse ? jeg har besluttet mig for
at jeg vælger amd istedet for intel da jeg også skal have det hele ned
i et mindre kabinet "htpc" og jeg så tænker at den mindre temperatur
som alle siger at amd skulle have nok er smart i et mindre kabinet

Fra : Hansen & Bennetsen

Dato : 18-05-05 19:36

> [...]
> i et mindre kabinet "htpc" og jeg så tænker at den mindre temperatur
> som alle siger at amd skulle have nok er smart i et mindre kabinet

Jamen, så vil jeg citere Esben von Buchwald i tråden ovenover:

"Men hvis du vil have noget som er rigtig strømbesparende så kig på en
Athlon 64 med winchester eller venice kerne, en 3500+ bruger 3 watt ved
idle og 31 watt ved load!

og samtidig er der ingen forskel i performance, uanset om du sætter den
til at køre fuld speed hele tiden eller at køre i den stømbesparende
tilstand.

http://www.tomshardware.com/cpu/20041115/pentium4_570-20.html "

Hvis du er ude efter em AMD Athlon 64 X2 (dobbeltkerne, lanceres i
juni), så kender jeg ikke dens strømforbrug. Kik evt. på www.amdcompare.com

VH
Finn A. Hansen

Fra : Hansen & Bennetsen