MEGET gammel sang om en brandmajor og en s~
Fra : JSC

Dato : 16-05-05 16:22

Søger en titel på en meget gammel dansk sang, ved ikke præcist hvornår den
er fra, muligvis 50'ene eller 60'ene.

Sangen handler i grove træk om at én ringer til brandstationen og får
brandmajoren, og fortæller at det brænder. Brandmajoren siger at de ikke
kan
komme da hans kone bruger stigen til at lufte dynen på.

Nogen, der har en anelse om hvad sangen hedder og hvem der
synger/fortæller.

- Det kan godt være det er en monolog/samtale i stedet for sang..

Det var ikke så mange hints, men håber én ved noget...

P.f.t.

--
Jan
www.kennel-grejsdalen.dk - opdræt af Golden Retrievere

Vi venter hvalpe sidst i maj

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Jette

Dato : 16-05-05 17:18

JSC <janskovchristensen@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> - Det kan godt være det er en monolog/samtale i stedet for sang..
>
> Det var ikke så mange hints, men håber én ved noget...

Et forsigtigt bud :
Folkemusikgruppen 'Tørfisk' har lavet en sang der hedder 'Brandmajoren'.
Den er med på den cd der hedder 'Saltet og Tørret', og den kan lånes på
biblioteket.

Mvh
Jette

Fra : JSC

Dato : 16-05-05 17:30

"Jette" <frkmusika(fjernes)@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Folkemusikgruppen 'Tørfisk' har lavet en sang der hedder 'Brandmajoren'.
> Den er med på den cd der hedder 'Saltet og Tørret', og den kan lånes på

Hej Jette

Jamen, den vil jeg da straks se om jeg kan låne.. Jeg fik blot at vide det
var en meget gammel sag.. Men kan jo tage fejl

--
JSC

Fra : Ralph

Dato : 16-05-05 19:51

https://www.bibliotekernesnetmusik.dk/netmusik/Udlaan?action=gettrack&trackid=142464

--
venligst
Ralph

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 17-05-05 08:20

"JSC" <janskovchristensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> - Det kan godt være det er en monolog/samtale i stedet for sang..
>
> Det var ikke så mange hints, men håber én ved noget...

Mit gæt... Brandmand det brænder ( på Bülowsvej 5 ) Sunget af Ulla Bach.

M.V.H.....Benny..

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 17-05-05 11:20

"Benny Mortensen 9700" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> "JSC" <janskovchristensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mit gæt... Brandmand det brænder ( på Bülowsvej 5 ) Sunget af Ulla Bach.
>
> M.V.H.....Benny..

Havde vist ikke fået læst det hele, så mit bud passer alligevel ikke ret
godt... Sorry..

M.V.H....Benny..