Validere et frameset
Fra : MooreHojer

Dato : 16-05-05 12:19

Hej NG

Når man har en side der er opbygget i Frames(Gud forbyde det) skal alle
filerne så valideres efter frameset standarderne, eller er den kun selve
index.html og så kan undersiderne valideres efter strict?

På Forhånd Tak!

--
Moore Hojer
http://validator.w3.org/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-05-05 12:36

MooreHojer skrev:

>Når man har en side der er opbygget i Frames(Gud forbyde det) skal alle
>filerne så valideres efter frameset standarderne, eller er den kun selve
>index.html og så kan undersiderne valideres efter strict?

Ja, det er kun siden, hvor framesættet, der er defineret, der
skal ha' en frameset-doctype.

Vil du ha' undersiderne som strict, så får du et problem med
links, eftersom target ikke er tilladt i strict.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-05-05 13:22

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Ja, det er kun siden, hvor framesættet, der er defineret, der
> skal ha' en frameset-doctype.
>
> Vil du ha' undersiderne som strict, så får du et problem med
> links, eftersom target ikke er tilladt i strict.

Man kunne så vælge, at framesettet får tildelt en frameset-dtd, menuen en
transitional dtd og alle indholdssider en strict dtd.

Men undgå helst frames: http://html-faq.dk/2009.asp

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : MooreHojer

Dato : 16-05-05 13:30

Ok!

> Man kunne så vælge, at framesettet får tildelt en frameset-dtd, menuen
> en
> transitional dtd og alle indholdssider en strict dtd.

Smart!

> Men undgå helst frames: http://html-faq.dk/2009.asp

Det gør jeg også normalt, men har denne gang gjort en undtagelse da der
er tale om et billedgaleri på en cd i ren html.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-05-05 12:15

Erik Ginnerskov skrev:

> Man kunne så vælge, at framesettet får tildelt en frameset-dtd, menuen en
> transitional dtd og alle indholdssider en strict dtd.

- forudsat at man ikke har nogen indholdssider der linker ud af
rammesættet.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-05-05 15:26

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> - forudsat at man ikke har nogen indholdssider der linker ud af
> rammesættet.

Ja, den overså jeg.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/