Mishandling af hunde.
Fra : Jim

Dato : 16-05-05 09:42

http://www.danskfolkeparti.dk/sw/frontend/newsletterpreview.asp?id=187&template_id=3&mbid=19123
Dansk Folkepartis medlem af Europaparlamentet, Mogens Camre, kræver, at
Kommissionen skrider ind efter at en schweizisk dyreværnsforening med
hemmelige videooptagelse har dokumenteret omfattende dyremishandling på
kinesiske pelsfarme.

Læs mere i pressemeddelelsen.

Tænk at nogen kan være så modbydelig over for menneskets bedste ven.

Mvh. Jim

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 16-05-05 19:34

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kinesiske pelsfarme.
>
> Læs mere i pressemeddelelsen.
>
> Tænk at nogen kan være så modbydelig over for menneskets bedste ven.

Nu er det jo så bare det kedelige, at EU ikke har nogen reel magt i Kina, og
det ved Mogens Camre også godt. Så det ligner resten af DF's jagt på
stemmer, i områder hvor man kan spille på folks følelser.
DR har også sendt udsendelserne, og det helt uden at DF opdagede det, så
deres pludselige store interesse for området, er hvis jeg skal sige det,
beundringsværdigt mistænksom.

M.V.H.....Benny..

Fra : Jim

Dato : 16-05-05 20:14

"Benny Mortensen 9700" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> så
> deres pludselige store interesse for området, er hvis jeg skal sige

Så du er altså ikke enig i, at man skal tage afstand fra modbydelige
handlinger, kinesere foretager mod dyr.

Du er mere interesseret i at sætte DF i dårligt lys, da du ikke er
kommet ud af din lille verden, hvor socialdemokrater kaldte DF for
værende ikke-stuerene.
Du kan bare klare, at det er DF, som er fremme i skoene, når det handler
om at tale dyrenes sag.

Og så er det lettere for indskrænkede individer at hakke på DF end at
tage stilling til sagens emne.

J.

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 16-05-05 21:09

> [...]
> om at tale dyrenes sag.
>
> Og så er det lettere for indskrænkede individer at hakke på DF end at

Du er sikkert meget velorienteret om, hvad jeg er interesseret i. En ting
vil jeg i hvert fald love dig, at hvis Mogens Camre begynder at snakke om
dyr i Kina, og vil have EU til at gøre noget ved det.... Så begriber jeg
ikke, hvorfor han ikke fremsætter det i EU parlamentet. Men det er jo nok
fordi han ved, at der har han ikke en Kinamands chance, for at komme nogen
vegne med det. Men han kunne måske score et par stemmer herhjemme, ved at
snakke om det her. Dernede skal han nok tie stille med det. DF har de
sidste måneder været fremme i skoene, men de var meget tavse, da DR sendte
dem, for et lille år siden. Derfor virker det noget påtaget, at de
pludselig viser dyr, så stor interesse. At de så oven i købet bebrejder
Britta Holberg, for ikke at have foretaget sig noget, selvom de udmærket
godt ved, at det ikke er tilfældet, men Britta opdagede det, som DF opdager
nu, at det er meget vanskeligt at røre ved, og Mogens Camre opdager, at i EU
er Kina nærmest fredet, fordi de økonomiske interesser er så voldsomt store,
så Kina kun møder meget lidt kritik i EU, og intet af alvorlig karakter.
Kina overtræder jo i forvejen alle aftaler om, hvordan man kan behandle
mennesker, og også derfor, lyder det lidt hult, når DF vil snakke
dyrevelfærd i Kina.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 17-05-05 05:08

> Kina overtræder jo i forvejen alle aftaler om, hvordan man
> kan behandle mennesker, og også derfor, lyder det lidt hult, når DF
> vil snakke dyrevelfærd i Kina.
>
> M.V.H.....Benny..

Bravo Benny
Jeg sad nemlig også og undrede mig over hvorfor DF
pludselig skulle støve den sag af.

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 17-05-05 07:35

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Bravo Benny
> Jeg sad nemlig også og undrede mig over hvorfor DF
> pludselig skulle støve den sag af.
>
> /Jens

Hej Jens

Ja jeg er lige ved at tro, at Jim skulle komme en tur herop... Jeg vil skam
gerne tage en politisk snak med ham, når vi så er færdige med det, så kan
han tage stilling til, om jeg er politisk, eller personligt indskrænket,
eller hvad. Eller jeg bare er normalt dum, fordi jeg lever her i det mørke
Nordjylland. Men OK, en ting har han dog ret i... Skal jeg melde mig under
en fane, så bliver det nok liste A, det skammer jeg mig ikke spor over. Det
bliver i hvert fald ikke hos Pia Fogh Rasmussen, eller Anders Kjærsgård...
Så meget ligger helt fast ..

M.V.H.....Benny..

Fra : JBH

Dato : 17-05-05 22:23

> [...]
Det
> bliver i hvert fald ikke hos Pia Fogh Rasmussen, eller Anders Kjærsgård...

Hej Benny

Om man er "alternativ begavet" fordi man stemmer socialdemokratisk (eller
DF) skal være usagt, jeg kender dog flere som er politisk analfabeter og
som stemmer socialdemokratisk blot fordi det gør deres forældre,( mon det er
det som kaldes den sociale arv...)

Det er rigtigt at Kina er temmelig ligeglade med hvad vi i Dk. (og EU)
mener om dem, så her har DF. ikke nogen chance for indflydelse. Politik er
stemmefiskeri og om man henter stemmer ved at 'love' efterløn eller
dyrevelfærd er vel i bund og grund et fedt. Jeg er ikke medlem af noget
parti, men mig bekendt ARBEJDER DF. faktisk på at forbedre dyrevelfærden
her i Dk. Det giver nogle stemmer hos dem som syntes f.eks. Hal'al slagtning
og mink/rævefarme er noget svineri, (man behøver såmænd ikke tage til Kina
for at se dyr blive mishandlet og flået levende....)
Vi har en tendens til blot at lukke øjnene for hvad der foregår her i
landet, blot det giver $$.

WSPA har (heller) ingen indflydelse på hvad der foregår i f.eks. Kina, men
lokale oplysningskampagner kan på sigt være med til at ændre kinesernes
holdning til dyrevelfærd.. Det er i alt fald mit håb.

http://www.wspa.dk/showpage.asp?lPageID=29

mvh.
JBH
(WSPA medlem)

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 18-05-05 09:29

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Benny Mortensen 9700" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

Jeg gør ikke krav på at være alternativt begavet, end ikke på at være
begavet. Men jeg opfordrede Jim, til at komme og få en politisk snak, før
han begynder at kalde nogen for indskrænket. Hvis han nu havde fulgt
gruppen, så ville han jo have kendt, langt de flestes indstilling til disse
sager, for det er jo ikke længe siden de var oppe i gruppen. Dog heldigvis,
uden forsøg på at blande politik ind i sagen. Netop på grund af DR's
udsendelse, som forståeligt nok, vakte harme her i gruppen.

At et politisk analfabet stemmer som sin far, er ikke en arv, det er tillid
til, at far, ikke er politisk uvidende.

M.V.H.....Benny..

Fra : Kim Christensen

Dato : 17-05-05 18:51

Danmark kan ikke bevæge noget i Kina. Det kan kineserne jo ikke engang
selv, når det kommer til stykket. Det eneste vi kan gøre er at undgå
at købe varer hvori de omtalte dyrs pelse indgår. En privat boykot.
Det kræver information til forbrugerne hvad disse pelse sælges som.

Der er også mange kinesiske studerende i Vesten for at få deres
uddannelse. Også de kan bearbejdes med vores ssyn på den slags sager.
Engang vil de komme til at præge Kina, for de gamle kommunistledere
kan da ikke leve evigt.

Hvad DF så har gang i, fiske stemmer igen? Det næste valg er jo et
kommunalvalg, så der kan forhold i Kina vist ikke rigtigt bruges. På
den anden side har DF aldrig rigtigt kunnet profilere sig i
kommunalpolitik, så må man jo tage det man kan få.

Hilsen Kim

Fra : Anette

Dato : 18-05-05 21:58

Dansk Folkeparti fisker bare stemmer som sædvanlig.
Mon ikke det var smartere at tage fat på den dyremishandling der foregår i
EU, hvor den gode Camre måske kunne gøre en forskel hvis han ellers turde
råbe op i Bruxelles

http://www.wspa.dk/showpage.asp?lPageID=164

Spanske væddeløbshunde der hænges i nærmeste træ, fordi de ikke er værd at
spilde en kugle på, er bare et af mange eksempler på ekstrem dyremishandling
i Spanien.
Vagthunde, der skal passe på ødeliggende gårde, lænkes til et træ uden
adgang til vand eller mad, i flere dage ad gangen, uden pasning og dør ofte
af dehydrering i den voldsomme varme inden ejeren får sig snøvlet ud til
den.
Hundehvalpe ( katte og andre større kæledyr) sælges i stormagasinerne Corte
Ingles, de arme dyr sidder i små glasbure på mindre end 1x1 meter fra kl
8:00 - til 23.00 hver dag 7 dage om ugen, mens børn og voksne fornøjer sig
med at sparke eller slå på glasset for at få dyrets opmærksomhed.
Heste trænes med blodig vold, den spanske rideskoles inhumane omgang med de
prægtige dyr har ikke ændret sig de sidste 500 år....o.s.v. o.s.v.
Man behøver slet ikke se helt til Kina for at se dyr blive mishandlet og
vanrøgtet for ren profit.
EUborgerne kunne feje for egen dør først.

/ Anette