Jean-Michel Jarre og lyden af vand
Fra : Johnny Præstholm Nie~

Dato : 16-05-05 09:11

Hejsa!

Jeg søger en CD, hvor der er en bestemt melodi, hvor man hører lyden
af rislende vand. Jeg ved, at Jarre bruger vand-lyd i mange af sine
produktioner, men i denne melodi er det meget markant og varer gennem
hele melodien. Man fornemmer at vandet risler gennem sten og små
klipper, og måske er det smeltevand. Hvad hedder den CD, hvor en sådan
melodi er på?

-----------
Mvh.
Johnny Præstholm

Fra : lars jespersen

Dato : 16-05-05 09:37

Johnny Præstholm Nielsen (slet 03RP0) wrote:
> [...]
> hele melodien. Man fornemmer at vandet risler gennem sten og små
> klipper, og måske er det smeltevand. Hvad hedder den CD, hvor en sådan

Hej. Det er nok fra Waiting for Cousteau, der er vist et langt vand-nummer

/Lars

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 16-05-05 11:24

Johnny Præstholm Nielsen <johnny.praestholm@03RP0privat.dk> (slet
03RP0) wrote:

> Jeg søger en CD, hvor der er en bestemt melodi, hvor man hører
> lyden af rislende vand.

Det er formentlig "Calypso Part 2" eller "Waiting for Cousteau" (et
stille, meditationsagtigt nummer på små 47 minutter) fra albummet
"Waiting for Cousteau".

Af nyere dato er der også "Pleasure Principle" fra "Geometry of Love".

--
Anders Thorsen Holm | http://www.thorsenholm.dk
»Remember that money can't buy happiness. But it can buy expensive

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 16-05-05 16:08

"Johnny Præstholm Nielsen (slet 03RP0)" <johnny.praestholm@03RP0privat.dk>
wrote in message news:11162312420.951455636525072@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> hele melodien. Man fornemmer at vandet risler gennem sten og små
> klipper, og måske er det smeltevand. Hvad hedder den CD, hvor en sådan

Hm, der er også noget vandlyd på Zoolook et eller andet sted, så vidt jeg
husker.
Ellers synes jeg mest det er Kitaro der laver sådan noget med naturlyde.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
www.welles.dk

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 16-05-05 22:00

Der findes 2 versioner af Oxygene og den ene har lidt af det og Zoolook har
også lidt.
Mvh
Klavs.