Kender du denne hund
Fra : Martin Jensen

Dato : 16-05-05 09:10

Hey

Jeg så den sødeste hund igår, men jeg kan ikke husk hvad den hedder,
har søgt på nettet, men uden held (www.hundeleksikon.dk, dk kennel
klub osv.)

Ejeren sagde den hed noget med .....-australien, kan ikke huske
fornavnet.
Den lignede en Amerikansk Bulldog, men.... (svært at fortælle da
am-buldog ejer nok vil blive sure) den så mere rar-sød-kærlig ud,den
havde samme størrelse som am-bulldog.
Ejeren sagde at der ikke var så mange af dem i DK.

Håber at det er en venlig person, der kan nikke genkende til
beskrivelsen.

Mvh
Martin

Fra : Karina

Dato : 16-05-05 14:32

"Martin Jensen (slet I6VLQ)" <fisdan@I6VLQmail.dk> wrote in message
> [...]
> Ejeren sagde at der ikke var så mange af dem i DK.
>
> Håber at det er en venlig person, der kan nikke genkende til

Hej Martin

Jeg er sikker på, at du tænker på en Dogo Argentino.
Den er utrolig smuk ( ihvert fald hvis man kan li den slags hunde

Se dette link. Mon det ikke er den?
http://www.dogoargentino.dk/start.html

Mange hilsner

Karina

Fra : Martin Jensen

Dato : 17-05-05 13:46

Hej igen

Mange mange tak for hjælpen, det var lige den hund jeg søgte :- )

Mvh
Martin

Fra : Pwh

Dato : 17-05-05 18:55

Martin Jensen wrote:
> Hej igen
>
> Mange mange tak for hjælpen, det var lige den hund jeg søgte :- )
>
> Mvh
> Martin

Jeg håber da ikke at du har tænkt dig at anskaffe dig en.
Min Tyson fik en slemt bid af en for ca 1 år siden,
det var måske oven i købet af den 'søde' hund du mødte.
http://megapixel.dk/vis/billede/321317/3//hul-i-tyson.JPG

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 17-05-05 19:09

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Min Tyson fik en slemt bid af en for ca 1 år siden,
> det var måske oven i købet af den 'søde' hund du mødte.

nu kan du vel ikke generalisere alle dogo`er vel?..
jeg har dårlige erfaringer med schæfere...så lad være med at køb sådan en...
og briarder er livsfarlige... der er dårlige eksempler for alle racer.

mvh. marie

Fra : Jytte B

Dato : 17-05-05 19:29

> [...]
> jeg har dårlige erfaringer med schæfere...så lad være med at køb sådan
> en... og briarder er livsfarlige... der er dårlige eksempler for alle

Iflg. dyrlæge Knud Stensborg er blandingen af labrador og schæfer meget
farlig.

Jytte

Fra : Pwh

Dato : 18-05-05 07:30

> Iflg. dyrlæge Knud Stensborg er blandingen af labrador og schæfer
> meget farlig.
>
> Jytte

Ja det vrøvl har jeg hørt før, jeg har nu mødt en del af den blanding
og har aldrig hørt andet end godt om den.

/Jens

Fra : charlotte dandanell

Dato : 20-05-05 10:20

http://www.cattledog.ch/

prøv kigge på dette link .!!

hilsen Charlotte

Fra : Pwh

Dato : 18-05-05 07:26

> nu kan du vel ikke generalisere alle dogo`er vel?..

Det går da meget godt

> jeg har dårlige erfaringer med schæfere...så lad være med at køb
> sådan en... og briarder er livsfarlige... der er dårlige eksempler
> for alle racer.
>
> mvh. marie

Der er forskel på hvilken oprindelse de forskellige racer har,
Dogo'en og den slags hunde er ikke værd at samle på i mine øjne.

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 18-05-05 08:48

> Der er forskel på hvilken oprindelse de forskellige racer har,
>
> /Jens

----------------------------------

præcis!!
og en schæfer med dårlig oprindelse/dårlig prægning kan være lige så lumsk
og farlig. og/eller hvis man ikke magter/ved nok om opdragelsen af netop den
race man har sat sig i hovedet, kan det ende galt.

-marie

-Marie

Fra : Pwh

Dato : 18-05-05 10:53

> [...]
> lumsk og farlig. og/eller hvis man ikke magter/ved nok om opdragelsen
> af netop den race man har sat sig i hovedet, kan det ende galt.

Det har du helt ret i, det var også derfor jeg kom med en advarsel
til Martin så han ikke anskaffede sig en Dogo bare fordi den så sød ud.

/Jens

Fra : Sanne

Dato : 18-05-05 11:47

> Det har du helt ret i, det var også derfor jeg kom med en advarsel
> til Martin så han ikke anskaffede sig en Dogo bare fordi den så sød ud.
>
> /Jens

Jeg tror, jeg her vil give Jens ret.
En hund som Dogoen, der er brugt til pumajagt, besidder nok lidt andre ting
end f.eks en hund der er brugt som selskabshund.

mvh
Sanne

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-05-05 16:44

On Wed, 18 May 2005 12:46:43 +0200, "Sanne" <laurberg@tiscali.dk>
wrote:

> [...]
>En hund som Dogoen, der er brugt til pumajagt, besidder nok lidt andre ting
>end f.eks en hund der er brugt som selskabshund.

hvor mange selskabshunde kender du ? prøv at nævn nogle ?du skal
sikkert ind og slå op i leksikonet for at finde racer som er lavet som
selskabshunde, alle hunde er lavet med et formål, de fleste til jagt,
ligesom Dogoen.

hvad er det så for nogle ting du tror at den besider som en
selskabshund ikke besider ?

Dogoen er faktisk en rigtig sød hund, det ville du også vide hvis du
kendte nogen af dem, men det ville jo være kedeligt for så kunne du jo
ikke pleje dine fordomme vel.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-05-05 16:39

>Det går da meget godt

ja og hvor godt tror du at det snart går med at blive taget seriøst
med den holdning ?

>Der er forskel på hvilken oprindelse de forskellige racer har,
>Dogo'en og den slags hunde er ikke værd at samle på i mine øjne.

jens dine fordomme er da pinlige at høre på, jeg er blevet bidt af en
schæfer en gang, men jeg har da ikke noget imod schæfere, min hund er
blevet overfaldet af både schæfere labradors og jagthunde dem har jeg
heller ikke noget imod ! det eneste jeg har noget imod er dumme
hundeejere, hundene kan sku ikke gøre for at deres ejere ikke opdrager
dem osv

så nej jens der er ikke noget i vejen med Dogoer eller labradors, der
er noget i vejen med dårlige hundeejere der anskaffer sig sådanne
hunde. Det troede jeg ellers at var gået op for dig hmm men man kan
åbenbart tage fejl af folk

Fra : Pwh

Dato : 18-05-05 18:44

> ja og hvor godt tror du at det snart går med at blive taget seriøst
> med den holdning ?

Faktisk tror jeg at jeg generelt bliver taget væsentligt mere seriøst
her i gruppen end du gør.
Men det hænger nok sammen med måden man henvender sig til folk på

> [...]
> er noget i vejen med dårlige hundeejere der anskaffer sig sådanne
> hunde. Det troede jeg ellers at var gået op for dig hmm men man kan

Nope, det er ikke lykkedes for dig at overbevise mig og det lykkes dig sikkert
heller aldrig. Hvad der har fået dig til at tro det må stå for din egen regning.
Men lad os nu ikke starte en ny 'kamphunde diskussion', det fører ikke til
noget andent end at vi spilder vores tid. Du har din mening og jeg har min.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 18-05-05 18:59

On Wed, 18 May 2005 17:38:38 +0200, "Punish the deed, not the breed."
<skriv@ikke_til_denne_mail.com> wrote:

> [...]
>er noget i vejen med dårlige hundeejere der anskaffer sig sådanne
>hunde. Det troede jeg ellers at var gået op for dig hmm men man kan

Jeg er ked af det, men for en gangs skyld må jeg holde med dig. Jeg
mener heller ikke at nogle racer er værre end andre, men at alle hunde
er/bliver, hvad man gør dem til.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : jopa

Dato : 18-05-05 19:03

Leyna skriblede bla:

> Jeg er ked af det, men for en gangs skyld må jeg holde med dig. Jeg
> mener heller ikke at nogle racer er værre end andre, men at alle hunde
> er/bliver, hvad man gør dem til.

Nogle hunde er pr definetion, og avl skarpere end andre, men ellers
rigtigt

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 18-05-05 20:21

> Nogle hunde er pr definetion, og avl skarpere end andre, men ellers
> rigtigt

Helt enig, men det har værer diskuterret stolpe op og stolpe ned
flere gange her i gruppen uden at der vist er opnået enighed om det
Efter Tysons sammenstød med Dogo'en har jeg så valgt at sorterer
de hunderacer fra som jeg vurderer er potientielt farlige for mine.
Jeg mener, verden er fuld af søde og rare hunde, der er ingen grund
til at opsøge dem der måske ikke er det, hellere fravælge 100 for meget
end 1 for lidt.

/Jens

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 19-05-05 18:50

On Wed, 18 May 2005 21:21:08 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>Jeg mener, verden er fuld af søde og rare hunde, der er ingen grund
>til at opsøge dem der måske ikke er det, hellere fravælge 100 for meget

det er simpelt hen noget af det dummeste du har skrevet herinde !
skulle nogen vælge dogo argentino fra fordi din hund er blevet bidt af
sådan en ? tænk at du kan få dig selv til at skrive noget så dumt

Fra : jopa

Dato : 19-05-05 19:01

Punish the deed, not the breed. skriblede bla:

> det er simpelt hen noget af det dummeste du har skrevet herinde !
> skulle nogen vælge dogo argentino fra fordi din hund er blevet bidt af
> sådan en ? tænk at du kan få dig selv til at skrive noget så dumt

Gaaaab

--

Mvh.John

Fra : Pwh

Dato : 19-05-05 21:14

> det er simpelt hen noget af det dummeste du har skrevet herinde !

Hør nu efter for en gangs skyld Punish.
Jeg skriver at JEG fravælger hunde af den kaliber som Dogo'en er,
hvad andre vil udsætte deres hunde for må de sgu da selv om.

> skulle nogen vælge dogo argentino fra fordi din hund er blevet bidt af
> sådan en ? tænk at du kan få dig selv til at skrive noget så dumt

Tænk hvis det for en gang skyld kunne lykkedes dig at skrive på en pæn måde,
det ville hjælpe gevaldigt på din troværdighed.
Den der faren op over ingen ting er faktisk også begyndt at irrerterer mig en smule,
det er da ok at du har din mening, men lad der lige værer lov til at vi andre kan have
vores uden du skal kalde os for dumme, idioter og hvad der ellers falder dig ind.

/Jens

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 21-05-05 07:31

Du skrev at du ikke håbede at han ville købe sådan en hund, og neden
under skrev du at din hund var blevet bidt af sådan en, enda med link
til billede hvor din hund har ondt af sig selv pga et par sting, det
er sku da plat og dumt, tænk hvis alle herinde havde gemt billeder af
deres hunde fra hver gang de havde været oppe at slås eller
overfaldet, og så linkede dem som bevis på at en anden hunderace har
bidt deres egen lille uskyldige hund.

Det er simpelt hen for plat og dumt og det er jeg vist ikke den eneste
der tænker

du burde slette det billede, det er simpelthen for plat, det er min
mening og det må du leve med at jeg siger

Fra : Pwh

Dato : 21-05-05 10:03

Punish the deed, not the breed. wrote:
> Du skrev at du ikke håbede at han ville købe sådan en hund,

Jamen det skal da ikke værer en hemmelighed at jo færre der kommer
i DK af den type hunde, jo gladere er jeg.

> og neden
> under skrev du at din hund var blevet bidt af sådan en, enda med link
> til billede hvor din hund har ondt af sig selv pga et par sting,

Hæ, jeg tror såmænd ikke Tyson har det mindste ondt af sig selv,
han er ikke specielt pivet anlagt.
Men alle de 'overfald' som du altid kæfter op om som dine hunde
har været udsat for, der har der vist ikke været så meget som en rift.
Tyson har bare ikke taget psykisk skade af det som dine åbenbart
har gjort, men nogle hunde er jo også mentalt stærkere end andre.

> [...]
> deres hunde fra hver gang de havde været oppe at slås eller
> overfaldet, og så linkede dem som bevis på at en anden hunderace har

Tja, jeg har ca 1000 digitalbilleder af mine hunde, det er så bare et af dem,
det er for mig naturligt at gemme den slags, om jeg har linket til billedet
eller have skrevet historien kommer vel ud på et.

> du burde slette det billede, det er simpelthen for plat, det er min
> mening og det må du leve med at jeg siger

Og havde det været en Schæfer der havde bidt Tyson så havde vi ikke
hørt et kuk fra dig, men så snart det er en 'muskelhund' skal du straks
hidse dig op på vanlig facon. Man må da ikke håbe at Pluto arver for meget
af det temperamant som du er udstyret med.

/Jens

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 22-05-05 19:28

On Sat, 21 May 2005 11:03:21 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Jamen det skal da ikke værer en hemmelighed at jo færre der kommer
>i DK af den type hunde, jo gladere er jeg.

din glæde går vist trange kår i møde

>Hæ, jeg tror såmænd ikke Tyson har det mindste ondt af sig selv,
>han er ikke specielt pivet anlagt.

tænk hvis vi alle havde sådan nogle billeder vi kunne linke til ved
enhver diskution ikke nok med at det er plat så er det altså
heller ikke for lækkert at se på

se dog at komme videre og glem det slet dog det billede

Fra : Pwh

Dato : 22-05-05 22:25

> din glæde går vist trange kår i møde

Jeg må græde mig i søvn i nat

/Jens

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-05-05 16:44

On Tue, 17 May 2005 19:54:55 +0200, "Pwh"
> [...]

>Min Tyson fik en slemt bid af en for ca 1 år siden,
>det var måske oven i købet af den 'søde' hund du mødte.

jeg håber heller ikke at du har tænkt dig at anskaffe dig, schæfere,
labradors, hønsehunde, eller beagler, sådan nogle har også bidt min
hund !

du kan godt selv høre hvor dumt det lydder ikke jens

Fra : Karina

Dato : 18-05-05 19:37

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> Min Tyson fik en slemt bid af en for ca 1 år siden,
> det var måske oven i købet af den 'søde' hund du mødte.

Der er altid et" råddent æg" hos alle racer.
Jeg giver Punish ret i, at det ikke betyder, at alle hunde inde for denne
race er dårlige hunde.

Jeg er også af den overbevisning, at hunden bliver hvad ejeren formår.
Så længe man bare ved hvad man går ind til og ved at man kan magte det, så
tror jeg også på, at man får et godt udfald.
Har jo selv en Amstaff og det gør ondt i mit hjerte, når folk går over på
det andet fortov når de ser hende. Ikke alle Amstaff´er er farlige hunde.
Min Aaliyah er det sødeste og kærligste jeg længe har mødt.
Det eneste hun kunne finde på var at slikke folk til døde.

Mange hilsner

Karina

Fra : Pwh

Dato : 18-05-05 20:16

Karina wrote:
> [...]
> over på det andet fortov når de ser hende. Ikke alle Amstaff´er er
> farlige hunde. Min Aaliyah er det sødeste og kærligste jeg længe har

Det tror jeg ikke nødvendigvis at du skal regne med det er pgr at hun er
en Staff, jeg oplever det også ind imellem med mine hunde.
Nogle mennesker er jo bare bange for hunde generelt.
Men jeg har bemærket at der er en del hundeejere der undgår mine
efter at jeg har fået nr 2, det virker nok voldsommere når 2 rimeligt
store hunde kommer mod en, de kan jo ikke vide at de er fredelige nok.

> Det eneste hun kunne finde på var at slikke folk til døde.

Det må værer en rimeligt våd død,
lige noget min Angel også kunne finde på

/Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-05-05 20:36

> [...]

> Min Tyson fik en slemt bid af en for ca 1 år siden,
> det var måske oven i købet af den 'søde' hund du mødte.

det var da noget af en generalisering du kommer med der ... det svarer
til at påstå at alle jyder har træk på deres bil ....

/thomas

Fra : Pwh

Dato : 18-05-05 22:06

> det var da noget af en generalisering du kommer med der ... det svarer
> til at påstå at alle jyder har træk på deres bil ....
>

> /thomas

Nu har jeg ikke på noget tidspunkt skrevet at alle Dogo'er bider
alle andre hunde, men eftersom at der er ret få af dem her i landet
var det ikke usansynligt at det var den Dogo som Tyson blev bidt
af som Martin havde mødt og som jeg af en eller anden mærkelig
grund altså ikke synes er spor sød og dejlig.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 18-05-05 22:45

On Wed, 18 May 2005 21:35:39 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von
Hassel) wrote:

>det var da noget af en generalisering du kommer med der ... det svarer
>til at påstå at alle jyder har træk på deres bil ....

Har de da ikke det?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-05-05 23:35

Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

> Har de da ikke det?

jeg har f.eks. ikke :)

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Simon

Dato : 19-05-05 11:23

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> wrote in message

> jeg har f.eks. ikke :)

Heller ikke mig... og jeg er endda oprindeligt sønderjyde....

-Trine

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 19-05-05 08:58

> Har de da ikke det?

Nej... en af mine har ikke

M.V.H....Benny..

Fra : KennelKipler

Dato : 19-05-05 07:01

Hej Martin

Det kunne godt være en dogo argentino/ argentinsk dogge.

Ring til Birgitte og Peter som opdrætter dem herhjemme
www.vangils.dogoargentino.dk , og få en ærlig snak om racen med dem.
Dogoen er ikke for alle, og bestemt ikke for dem som ønsker en hund de
kan gå løs med i div. parker.
Men det er en dejlig hund i de rette hænder.
Birgitte og Peter er hudløst ærlige, og derfor vil du få et fint billede
af om det er racen for dig!
Tag på besøg og tilbring nogle timer med hundene, gerne flere gange
inden du bestemmer dig.
Køb ALDRIG dogo fra en uerfaren person, og ALDRIG fra en hundehandler.

MVH Marie,
www.kiplers.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Pwh

Dato : 19-05-05 08:47

KennelKipler wrote:
> [...]
> www.vangils.dogoargentino.dk , og få en ærlig snak om racen med dem.
> Dogoen er ikke for alle, og bestemt ikke for dem som ønsker en hund de

Hvorfor dog ikke, der er da flere her i gruppen der åbenbart mener at
den er lige så fredelig som en gammel Labrador

> Men det er en dejlig hund i de rette hænder.

Jeps, det er mine hænder rundt om dens hals mens jeg klemmer til

/Jens

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 19-05-05 11:00

> [...]
> inden du bestemmer dig.
> Køb ALDRIG dogo fra en uerfaren person, og ALDRIG fra en hundehandler.

Rigtig godt indlæg, Marie!

/Kim

Fra : Martin Jensen

Dato : 19-05-05 18:31

Hej igen

Jeg vil starte med at takke mange… mange… gange for de flinke
mennesker, som har
været venlig med at prøve at hjælpe mig på vej, (Marie, Karina, Kim)
ved at vejlede
mig til min, måske næste hund, (Dogo Argentino).

Jeg er dog blevet lidt urolig, for hvor de mange forskellige fordomme
der åbenbart
findes i hunde-verden, hvordan man ser på de forskellige racer, (også
i NG) på trods
af, det er hundeejere, som har skrevet mange af disse indlæg, (i NG)
det kommer helt
bag på mig… de burde vide bedre, skam jer.. J. osv.

Min sidste hund var en blanding af schæfer og rottweiler, den sødeste
og kærligste
hund (over for alle, også postmand Per), det værste jeg viste, var når
Hr-Fru-
Danmark, kom gående på gaden med deres lille ”hund” løftede hunden op
i armene,
eller trak deres hunde modvilligt over på den modsatte side af gaden,
uden vores
hunde nåede at møde hinanden.

Det undre mig at folk der anskaffer sig hunde, ikke læser nogle bøger
om emnet, så
de er forberedte på hvilken komplikationer der kan opstå ved at være
ejer af en
hund, f.eks. hundes møde indbyrdes i og uden snor, alders betydning
indbyrdes ml.
hunde osv.

Jeg mener det er vigtig, at man gør det klart over for sig selv, hvad
man skal bruge
hunden til, inden man anskaffer sig hunden, skal den bruges til f.eks.
jagt,
arbejdshund familiehund osv. og derefter påvirke hunden i den rigtige
retning,
hunden skal bruges til.

For lige at afslutte denne debat omkring Dogo Argentino… vil jeg
fortælle at vi
venter vores første barn, (Okt. 2005) så om hunden bliver en
rottweiler, amerikansk
steffordshire terrier, labrador el. Dogo Argentino, vil den blive
”opdraget” til en
børneglad, kærlig, glad og postmand Per venlig hund, fuldstændig på
samme måde som
min foregående hund ”kira”.

Mvh
Martin

Fra : Pwh

Dato : 19-05-05 21:23

Martin Jensen wrote:
> [...]
> "opdraget" til en
> børneglad, kærlig, glad og postmand Per venlig hund, fuldstændig på

Det lyder betryggende, dit oprindelige indlæg gav bare mig intrykket af
at du var en ung gut der havde set et spændende hund.
Da du åbenbart er et erfarent hundemenneske kan du nok selv vurderer
om en Dogo er den rette hund for dig.
Held og lykke med valget, skulle jeg selv vælge en hund mere her og nu
ville det blive en Rotte, men jeg må nok nøjes med de to jeg har nu

/Jens