Fra
www.patientforsikringen.dk:
7. Hvor lang tid tager det at behandle din sag?
Vi gør alt hvad vi kan for, at din sag skal blive behandlet så hurtigt som
muligt. Du skal dog huske på følgende:
a.. Vi behandler alle sager ens, men vi tillader også, at lade de mest
alvorlige sager komme i første række, hvis det er nødvendigt.
b.. Vi skal måske indhente materiale fra flere steder, f.eks. sygehuse,
afdelinger, læger, kommuner osv. Det tager ofte lang tid. I gennemsnit tager
det 2 - 3 måneder.
c.. Hvis du skal til lægeundersøgelse, er der ventetid på undersøgelsen,
og lægen skal have skrevet sin erklæring, inden vi kan komme videre.
d.. Din sag vil næsten altid blive vurderet af en læge, der er specialist
på netop det område, som din sag vedrører. Er vi i tvivl, vil den måske
blive vurderet af to.
e.. Vi kan ikke begynde at beregne din erstatning før vi har truffet
afgørelse om, at du er berettiget til en erstatning.
f.. Når vi skal gøre din erstatning op, skal vi næsten altid indhente mere
materiale, og vi vil ofte også bede dig indsende papirer.
g.. Vi kan først gøre erstatningen op, når du er blevet rask, eller i
hvert fald ikke kan få det bedre.
Nedenfor kan du se, hvor lang tid det normalt tager, for nogle af de
opgaver, som er nævnt ovenfor:
a.. Fra vi har fået din anmeldelse og du får et brev fra os: 1 uge
b.. Indhentning af materiale fra sygehuse osv.: 2-3 måneder
c.. Vi har fået materialet og du får at vide, om din
sag er omfattet af loven: 3 mdr.
d.. Er din sag omfattet af loven, kan der gå fra 1 md. til 2 år
Mvh S