Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikkor 60mm f/2.8 D Micro AF kontra Micro ~
Fra : Jan Kristensen

Dato : 16-05-05 08:01

Hej NG

hvis jeg skal købe en af de 2, hvilken af dem skal jeg så købe?

Mvh

Jan Kristensen

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 16-05-05 18:42

Jan Kristensen wrote:
> Hej NG
>
> hvis jeg skal købe en af de 2, hvilken af dem skal jeg så købe?

Det kommer temmeligt meget an på, hvad du skal bruge det til.

vh
jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jan Kristensen

Dato : 17-05-05 04:49

> Det kommer temmeligt meget an på, hvad du skal bruge det til.

Hej

ja der er jo lige det. Jeg er lidt usikker på, men primært marko med en
d70s.

Jan

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 17-05-05 07:43

Jan Kristensen wrote:

> ja der er jo lige det. Jeg er lidt usikker på, men primært marko med
> en d70s.

60 mm.eren tegner skarpest og er billigst - 105 mm giver en længere
arbejdsafstand mellem objektiv og objekt, hvilket ofte er en fordel.
Skal du fotografere f.eks. insekter, er det lettere, hvis ikke du skal have
objektivet krænget helt ned over det stakkels dyr, hvorfor 105'eren langt er
at foretrække. Skal du derimod fotografere blomster, opstillinger mv. er det
da en fordel, at få noget, der tegner så skarpt som muligt.

Kort:
Frimærker, mønter, blomster og dingenoter i almindelighed: 60 mm
Dyreliv, naturfoto i almindelighed: 105 mm.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jan Kristensen

Dato : 17-05-05 16:13

> [...]
>
> Kort:
> Frimærker, mønter, blomster og dingenoter i almindelighed: 60 mm
> Dyreliv, naturfoto i almindelighed: 105 mm.

Tak det var en stor hjælp

Jan K

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk