/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Spgm. vedr. manglede Sonomemo besked...
Fra : Verner Jensen, Ålbor~


Dato : 16-05-05 06:20

Howdy !

Jeg er kommet i en slem kattepine. Min chef har forsøgt at få fat i mig -
uden resultat. Han er heeelt vil - vi har nemlig 24/7 - support -
worldwide - så der er big bucks på spil...

Tlf. har været tændt hele tiden - men jeg kan ikke se nogle ubesvarede
opkald

Når jeg checker tlfsvr. er der ingen besked og jeg har heller ikke modtaget
en SMS som fortæller at der er indtalt en besked.

Jeg har en Nokia 6230 - med Sonomemo.

Problemet er at alle ovenstående beviser, jo i princippet kunne være slettet
af mig selv - så hvordan kan jeg bevise at jeg ikke har modtaget en besked?

Sonofon er jo nok ikke vilde med at bevise at opkald ikke bliver sendt
videre....

Andre der har prøvet lignende?

på forhånd tak, Henrik



 
 
Nicolai Lang (16-05-2005)
Kommentar
Fra : Nicolai Lang


Dato : 16-05-05 08:01

On Sun, 15 May 2005 22:19:34 -0700, "Verner Jensen, Ålborg"
<java@ofir.dk> wrote:

>Jeg er kommet i en slem kattepine. Min chef har forsøgt at få fat i mig -
>uden resultat. Han er heeelt vil - vi har nemlig 24/7 - support -
>worldwide - så der er big bucks på spil...

Hos os er et supportopkald først registreret overfor kunden når
supporteren aktivt har tilkendegivet at det er modtaget. (Typisk ved
at oprette en activity under den pågældende service request i vort CRM
system).

Ellers har man bevisproblem mellem kunden og support centret mht til
hvornår ting er modtaget osv.

Ved godt det ikke hjælper dig i den aktuelle situation, men hvis ikke
din chef stoler nok på dig så burde du nok overveje at finde et andet
sted.

E-mails kan forsvinde, faxer kan forsvinde, SMS'er kan forsvinde,
telefonsvarebeskeder kan forsvinde. Derfor skal vigtige henvendelser
altid kvitteres for så man ved de er nået frem.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Jeppe Vestergaard (16-05-2005)
Kommentar
Fra : Jeppe Vestergaard


Dato : 16-05-05 08:11

> Problemet er at alle ovenstående beviser, jo i princippet kunne være
slettet
> af mig selv - så hvordan kan jeg bevise at jeg ikke har modtaget en
besked?
>
> Sonofon er jo nok ikke vilde med at bevise at opkald ikke bliver sendt
> videre....

De må ikke fortælle hvilke opkald der er modtaget - men dit problem kan
løses alligevel. Når din telefon går på telefonsvareren, vil man på din
opkaldsspecifikation kunne se, at du har foretaget et opkald til dit
SonoMEMO-nummer. Derfor skal du kontakte SONOFON og spørge, om du har ringet
til dit SonoMEMO-nummer på den eksakte dato og gerne med et cirka-tidspunkt.

Desværre beviser det ikke om der er lagt en besked - men man kan også se
varigheden af opkaldet. Varer det kun to sekunder har din chef næppe lagt
nogen besked, men varer opkaldet et par minutter må man gå ud fra, at han
har lagt en besked.

Opkaldsspecifikationen der viser hvorvidt din chef har fået fat i din
SonoMEMO eller ej kan sendes til dig med posten. Det burde være bevis nok -
hvis han altså ikke har ringet .

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg
Email: Jeppe at dailyrush denmark - omskriv selv.



Verner Jensen, Ålbor~ (16-05-2005)
Kommentar
Fra : Verner Jensen, Ålbor~


Dato : 16-05-05 09:09

- Men jeg "kunne" have slettet en evt. besked (hvilket jeg self ikke har
gjort) - så et opkald til tlfsvr. beviser vel ikke at der ikke var nogen
besked.

Jeg tænkte på om Sonofon kunne genskabe alle slettede beskeder - for jeg har
slettet andre beskeder - eks. fra Konen


"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> wrote in message
news:42884725$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Problemet er at alle ovenstående beviser, jo i princippet kunne være
> slettet
>> af mig selv - så hvordan kan jeg bevise at jeg ikke har modtaget en
> besked?
>>
>> Sonofon er jo nok ikke vilde med at bevise at opkald ikke bliver sendt
>> videre....
>
> De må ikke fortælle hvilke opkald der er modtaget - men dit problem kan
> løses alligevel. Når din telefon går på telefonsvareren, vil man på din
> opkaldsspecifikation kunne se, at du har foretaget et opkald til dit
> SonoMEMO-nummer. Derfor skal du kontakte SONOFON og spørge, om du har
> ringet
> til dit SonoMEMO-nummer på den eksakte dato og gerne med et
> cirka-tidspunkt.
>
> Desværre beviser det ikke om der er lagt en besked - men man kan også se
> varigheden af opkaldet. Varer det kun to sekunder har din chef næppe lagt
> nogen besked, men varer opkaldet et par minutter må man gå ud fra, at han
> har lagt en besked.
>
> Opkaldsspecifikationen der viser hvorvidt din chef har fået fat i din
> SonoMEMO eller ej kan sendes til dig med posten. Det burde være bevis
> nok -
> hvis han altså ikke har ringet .
>
> --
> Mvh.
> Jeppe Vestergaard, Aalborg
> Email: Jeppe at dailyrush denmark - omskriv selv.
>
>



Jeppe Vestergaard (16-05-2005)
Kommentar
Fra : Jeppe Vestergaard


Dato : 16-05-05 11:49

> Jeg tænkte på om Sonofon kunne genskabe alle slettede beskeder - for jeg
har
> slettet andre beskeder - eks. fra Konen

Det er desværre ikke muligt på nogen måde at genskabe en slettet besked på
din telefonsvarer.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg
Email: Jeppe at dailyrush denmark - omskriv selv.



Ukendt (16-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-05-05 08:28

On Sun, 15 May 2005 22:19:34 -0700, "Verner Jensen, Ålborg"
<java@ofir.dk> wrote:

>Andre der har prøvet lignende?

Jeg har prøvet det samme på et tidspunkt. Det var dog med en Sony
Ericsson Z600 hvor Sonofon skulle ha' en opdatering fra Sony Ericsson,
hvorefter det virkede igen.

Den gjorde det ofte og det tog Sonofon NOGET tid, før de fandt en
løsning på problemet.

Mvh. Brian

Fischer (16-05-2005)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 16-05-05 10:46

> på forhånd tak, Henrik

Hej Henrik.

Jeg er ked af at du har fået dette problem, men jeg må tilslutte mig
Nicolai.

Med fare for at lyde som en brevkasse-redaktør, så stikker dit problem nok
dybere end det vi ser her.

Hvis din chef ikke har mere tillid til dig end han åbenbart har, så virker
det set-up I har i dag overhovedet ikke.
Teknik svigter, og hvis det hver gang skal udløse en diskussion omkring at
du ikke tager telefonen / ikke modtager beskeder, så tror jeg ikke det er
holdbart i længden.
Og hvis din chef mener at "efterlade en besked på en telefonsvarer" =
"problemet/ansvaret er overdraget", så mener jeg faktisk at han har et
seriøst problem.

Hvis et 24/7/365 beredskab er essentielt for jer, så er det næppe nok at 1
mand har vagt . Der bliver nok nødt til at være en backup-funktion der kan
tage over de 1-2 gange (?) om året hvor den primære funktion svigter.

*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408538
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste