Forgiftning???
Fra : zuss

Dato : 15-05-05 22:56

Hej.

Familiens 8 årige hund døde pludseligt imorges. Den har altid haft
"noget med hjerterytmen", men ellers har den ikke fejlet noget. Måske
lidt gigt?

For 2 dage siden var den glad, livlig og undersøgende, legede ude på
gården, gravede huller m.m. Freja(som hunden hed)var utrolig træt
bagefter og haltede på det ene forben. -hvilken hun så ofte har gjordt
før...

I morges kunne hun spise morgenmad og gik villigt ud og besørgede.
Derefter kunne hun pludselig ikke gå. Bagbenene fulgte ikke med. Og
hun ville ikke indtage godbidder(vi prøvede at lokke hende inden
døre).

Der gik ca 2 timer og Freja var død! Hun var blevet lammet i
bagkroppen og have besværet respiration, som blev tiltagende.

Jeg prøvede at ringe til døgnvagten, men den bestilte dyrlæge ringede
aldrig tilbage. Heldigvis klagede Freja ikke over smerter, for hun død
inden en aflivning fandt sted.

Vi har tænkt meget på, hvad det kunne have været. Om det kan have
været forgiftning?
Der er mange mosegrise ude på gården og en af naboerne kunne have lagt
gift ud? -Min gamle nabomand lufter hans hund på gården og jeg ville
gerne kunne nå at advare ham.

Freja var en blandingshund (labradore / rottweiler).

Er der nogle af jer, som kender symptomer på forgiftning?

Fra : Karina

Dato : 15-05-05 23:44

"zuss" <zuss@mail.dk> wrote in message
> Der gik ca 2 timer og Freja var død! Hun var blevet lammet i
> bagkroppen og have besværet respiration, som blev tiltagende.

Det gør mig meget ondt at læse.
Det lyder som en hjerneblødning siden hun blev lam i bagkroppen.

Nu har jeg aldrig selv gjort nogle erfarringer med gift, men synes at have
hørt at de kaster op eller forsøger på det hvis de er blevet forgifter. Men
du må ikke hænge mig op på det.

Hvil i fred i hunde paradiset Freja

Mange medfølende tanker

Karina

Fra : Kennel Klitgaard V. ~

Dato : 16-05-05 07:53

Hej
Det var da frygteligt for Jer, det gør ondt at læse det, du skriver og jeg
føler bestemt med Jer. Det lyder godt nok mærkeligt med Freja og især, at
det gik så stærkt. Når vi har spørgsmål - et spørgsmål, der ikke kan vente
til vi næste gang skal til dyrlægen - spørgsmål om alt muligt om en´af vores
10 hunde, ja, så ringer vi altid til en dyrlæge og vi har indtil nu altid
fået et pænt og godt svar på hvad, vi nu end vil vide mere om "her og nu".
Her hvor vi bor, er det bedst at ringe om morgenen inden dyrlægen kører i
praksis og vi har aldrig skullet betale for de gode råd over telefonen.
Måske du skulle prøve at ringe til et par forskellige dyrlæger for at høre
deres mening om Frejas død. Med venlig hilsen Dinne fra Kennel Klitgaard.

Fra : fam. Ager

Dato : 16-05-05 07:59

medfølelese herfra

jeg synes nu mere det lyder som en blodprop, med lammelsen, og den hurtige
bortgang, og samtidig med at den havde "noget med hjertet" som jo pumper
blodet rundt .
bare et gæt, men jeg tror ikke at det er forgiftning.

mvh. marie

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-05 08:55

> [...]
>
> Familiens 8 årige hund døde pludseligt imorges. Den har altid haft
> "noget med hjerterytmen", men ellers har den ikke fejlet noget. Måske

Det gør mig ondt, at i har mistet jeres Freja så pludseligt.

> Vi har tænkt meget på, hvad det kunne have været. Om det kan have
> været forgiftning?

Jeg tror ikke at det er en forgiftning. Symptomerne på forgiftning er bl.a
opkastninger, diarre, savlen og kramper.

Det lyder nok mere som en hjerneblødning eller en blodprop, som andre også
skriver, men dyrlægen er nok den, der bedst kan give jer en rigtig diagnose.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 16-05-05 19:40

> [...]
>
> Freja var en blandingshund (labradore / rottweiler).
>
> Er der nogle af jer, som kender symptomer på forgiftning?

Hvis du tænker på rottegift, så ville du helt sikkert kunne lugte det, for
hunden vil lugte aldeles rædselsfuldt. Den vil absolut heller ikke have det
spor godt, for den vil dø af indre blødninger. Det er en død, som end ikke
er en rotte værdig, men jeg tror heller ikke, nogen landmand ville lægge
rottegift ud, hvor en hund eller kat kan komme til det, eller høns for den
sags skyld.... For det er virkeligt noget giftigt stads. Når det tog et par
dage, så har det ikke været rottegift, for langt mindre end en time, og
hunden står ikke til at redde.

M.V.H.....Benny..

Fra : Carola

Dato : 18-05-05 21:56

Hejsa!

Min Golden Retriver havde det ligesom din.....om aftnen da vi gik i seng
var der ingenting . Kl 01.30 hylede hun og jeg løb ned for at se hvad der
var sket. Hun lå på gulvet og kunne ikke rejse sig hendes bagben ville
ikke......hun havde besørget på gulvet og rystede på hovedet. Vi fik lægen
ud ...han sagde det var en hjerneblødning.....vi fik hende aflivet for
der
var ikke noget at gøre. Vi havde haft hende i 15 dejlige år.
Så jeg tror da osse dinn hund måske har fået en hjerneblødning siden hun
var
blevet lam......men jeg ved ikke om det kan skyldes forgiftning.
Sov godt Freja ....nu er du kommet i hundeparadiset.....ps. Hils lige min
Bella....

Carola

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk