netvæksspil til 7 årig
Fra : S.B.

Dato : 15-05-05 22:42

findes der et spil til en knægt der gerne vil spille mod sine kammerater,
sådan lidt skyd bang død, uden alt for meget blod og "flotte" grafiske
detajer nå de rammer hinanden.
interessen for andre spil er der selvfølgelig også, han spiller meget
platform spil som fx marios brothers, så det var måske også en mulighed

Steen

Fra : Jens Langkniv

Dato : 16-05-05 00:10

Hey hey..

Der er en mulighed på www.tv2.dk under spil. Der kan han spille mod vennerne
helt gratis. Det kræver dog en bruger men den skal jo kun laves en gang. Der
er et skydespil/lasergame som er OK-sjovt for en på 7

Mvh
Henrik

Fra : S.B.

Dato : 16-05-05 08:46

"Jens Langkniv" <htb@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der
> er et skydespil/lasergame som er OK-sjovt for en på 7

Vi har lige været inde og kigge engang, det er sikkert et okay spil, men det
der lille skærmbillede er ikke lige ham, havde det nu været større og musen
var med, så ville han sikkert kunne lide det.
han har siddet og spillet serious sam, synes det var for sjovt, men bare for
svært, så det må gerne være noget i den stil, bare mere børnevenlig

Steen

Fra : N´far

Dato : 16-05-05 09:10
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-05-05 22:07

"S.B." wrote

> han har siddet og spillet serious sam, synes det var for sjovt, men bare
> for svært, så det må gerne være noget i den stil, bare mere børnevenlig

SS er da lidt "blodigt" ?
PEGI mærkningen siger 11+ i Finland (12+ i Danmark) og indeholder voldelige
episoder

Problemet med de fleste spil er at det meste foregår på engelsk og derved
bliver det svært tilgængelige

Af nyeste kan nævnes Lego Star Wars der indeholder en two player coop del
http://www.eidosinteractive.com/games/embed.html?gmid=156
Mulligvis oversat til dansk?
Du kan evt hente en demo

Netværksspil?
Er det over internettet eller LAN?
LAN = indenfor hjemmet's fire vægge (ca)

- Peter

Fra : Myt

Dato : 16-05-05 10:25

> [...]
> interessen for andre spil er der selvfølgelig også, han spiller meget
> platform spil som fx marios brothers, så det var måske også en mulighed

Da min tidligere papsøn fik sin første computer, og vi skulle spille på
netværk, så spillede vi Insane i timer. Det er et kanon sjovt bilspil hvor
man skal komme først til visse punkter, og alle kneb gælder. Han var 6 år på
det tidspunkt, han elskede det spil.

Myt

Fra : Sune Storgaard

Dato : 16-05-05 11:20

S.B. wrote:
> [...]
> interessen for andre spil er der selvfølgelig også, han spiller meget
> platform spil som fx marios brothers, så det var måske også en

Han kan vel ligeså godt lære at spille counterstrike før eller siden, det er
der desværre nogle forældre som ikke tager med i opdragelsen. Spillet er et
voksent spil, men jeg har set børn på den alder spille det uden problemer.

Spillet har sådan en "parental lock" så visse effekter som blod mm. ikke
vises.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-05-05 00:13

"Sune Storgaard" wrote

> [...]
> er der desværre nogle forældre som ikke tager med i opdragelsen. Spillet
> er et voksent spil, men jeg har set børn på den alder spille det uden

Det er sikkert ok at spille CS som "familiespil" eller på lukkede servere
Men jeg ville nu ikke slippe en 7 årig løs på de åbne servere
Det er typisk en særdels umoden opførsel der lægges for dagen på disse
servere

Måske en "klassekamp" på en lukket server kunne være interessant?
Der skal min 1024Mb upload til for at drifte en middelstor CS:S server
CS 1.6 kan sandsynligvis driftes på 512Mb upload

I hvilken starter man med paintball? Det er i princippet de samme regler

> Spillet har sådan en "parental lock" så visse effekter som blod mm. ikke
> vises.

Det er ikke mængden af blod der bekymrer mig mht CS

- Peter

Fra : Mads Bahrt

Dato : 16-05-05 12:53

Peter Lykkegaard wrote:
> Måske en "klassekamp" på en lukket server kunne være interessant?
> Der skal min 1024Mb upload til for at drifte en middelstor CS:S server
> CS 1.6 kan sandsynligvis driftes på 512Mb upload
Det var da rimeligt grumme båndbreddekrav. Er du sikker på du ikke
mener kb i stedet for Mb?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-05-05 01:06

"Mads Bahrt" <mads_bahrt@hotmail.com> wrote in message

> Det var da rimeligt grumme båndbreddekrav. Er du sikker på du ikke
> mener kb i stedet for Mb?

Argghhh, jow jeg mener selfølgelig kilobit
Damn

- Peter

Fra : Hejle

Dato : 16-05-05 19:20

Tja du kunne jo prøve og kigge efter dette ..
http://www.gotcha-the-game.com/ Det er faktisk ret sjovt .. Og der er ikke
alle de "flotte" effekter i .. kun lidt splat. :)

hygge

Hejle ..

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 20-05-05 13:39

S.B. wrote:
> [...]
> interessen for andre spil er der selvfølgelig også, han spiller meget
> platform spil som fx marios brothers, så det var måske også en

Min yngste har siden fireårsalderen elsket coop spil af enhver art, f.eks.
Quake II.

Så hvis du gider tage dig tid til at slaske monstre sammen med ham, vil du
komme til at opleve en helt ny type familiesammenhold.

PS. Han bliver syv nu og elsker det stadig. I tillæg er han ved at udvikle
sig til den sygeste cs-spiller, nærmest med autistiske skills . . .

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : JH

Dato : 20-05-05 14:13

"Abildgaard 3140" <pialykke@fjernmigget2net.dk> wrote in

> [...]
>
> PS. Han bliver syv nu og elsker det stadig. I tillæg er han ved at
> udvikle sig til den sygeste cs-spiller, nærmest med autistiske skills

Måske man skulle kontakte de sociale myndigheder?