Hvordan bruger man psd formattet?
Fra : Monty

Dato : 15-05-05 21:05

Jeg har en del "skabeloner" til at ligge men de ligger i et format der
hedder .psd
Hvordan bruger man dem som webskabeloner? Skal de først ændres i et andet
program og til hvad?

Monty

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-05-05 23:06

Monty skrev:

>Jeg har en del "skabeloner" til at ligge men de ligger i et format der
>hedder .psd

Det er Adobe Photoshop, som du så skal ha' for at kunne bruge
dem.
--
Knud

Fra : Monty

Dato : 17-05-05 08:57

> Det er Adobe Photoshop, som du så skal ha' for at kunne bruge
> dem.

Men hvordan bruger man dem? Umiddelbart ligner det webskabeloner. Skal man
hive dem ind i Photoshop og gemme dem som hvad?

Derefter hvad gør man så. Skal man bruge dem som baggrundsbillede eller
hvad?

Monty

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-05-05 11:26

Monty skrev:

>Men hvordan bruger man dem? Umiddelbart ligner det webskabeloner. Skal man
>hive dem ind i Photoshop og gemme dem som hvad?

Prøv at spørg i news:dk.edb.grafik, der ved de alt om Photoshop.
--
Knud

Fra : Monty

Dato : 17-05-05 21:44

> Prøv at spørg i news:dk.edb.grafik, der ved de alt om Photoshop.

Jeg takker mange gange

Monty

Fra : ANDERS NIELSEN

Dato : 17-05-05 21:53

>Men hvordan bruger man dem?
>Umiddelbart ligner det webskabeloner. Skal man
>hive dem ind i Photoshop og gemme dem som hvad?

> [...]

PSD filer er ikke webskabeloner med billeder som kan ligge i flere
lag.
For at bruge det i Frontpage må du først og fremmest gemme det til
web. Dvs. billedet bliver optimeret, lavet i rgb og gemt
som jpg i 72 dpi. Du bør først vælge størrelsen - f.eks. 500 pix i
bredden.
Du kan så vælge at lægge billedet ind i en celle i en tabel. Herefter
kan du lave links som et hotspot.
Efter min mening er det bare ikke måden du skal gå frem på. Brug
billedet som layout og opbyg selv din side.

/Anette