Brugernavn til Netgear router
Fra : CC

Dato : 15-05-05 15:37

Når jeg opretter forbindelse til min router beder den om brugernavn og
adgangskode.
I brugernavn er der et rullegardin der kan hives ned, og der er valg mellem
de forskellige brugernavne.
I mit tilfælde er der står der kun et brugernavn på listen, og det en gammel
mailadresse som ikke er aktuel længere. Jeg har forsøgt, at søge i
registreringsdatabasen uden held.
Så mit spørgsmål er - Hvor fra har routeren fået dette brugernavn fra / hvor
gemmer den det henne ?

Fra : MadHatter

Dato : 15-05-05 15:45

On Sun, 15 May 2005 16:37:07 +0200, "CC" <CC@mail.dk> wrote:

> [...]
>registreringsdatabasen uden held.
>Så mit spørgsmål er - Hvor fra har routeren fået dette brugernavn fra / hvor

Brugernavnet har næppe noget som helst med routeren at gøre...

Det er bare windows der præsenterer det for dig, når du hopper rundt
på web-sider, herunder routerens web-interface.

Brug den brugerkode / password du tidligere har brugt i forbindelse
med routeren...

Fra : CC

Dato : 15-05-05 17:49

"MadHatter" <madhatter@danmark.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> på web-sider, herunder routerens web-interface.
>
> Brug den brugerkode / password du tidligere har brugt i forbindelse

Selvfølgelig har brugernavnet noget med routeren at gøre, eller kan jeg ikke
komme ind i opsætningen ....
Jeg kan sagtens kommen ind i opsætningen fordi jeg kender det korrekte
brugernavn og password. Jeg
er interesseret i, at slette et gammelt brugernavn som IE6 eller Netgear
routeren samler op et eller andet sted, og viser i rullegardinet når jeg
logger-on til routeren.

Fra : MadHatter

Dato : 15-05-05 19:04

On Sun, 15 May 2005 18:49:02 +0200, "CC" <CC@mail.dk> wrote:

> [...]

Det er ikke routeren der præsenterer listen med brugernavn(e) - Det er
windows.

Du har brugt den gamle mailadresse som brugernavn i en anden
sammenhæng, og der har du bedt windows om at gemme brugernavn og
password...

Kan du ikke bare ignorere den gamle mailadresse - Den er jo ligegyldig
i denne sammenhæng...

Fra : MadHatter

Dato : 15-05-05 19:25

Som sagt, det er windows...

Slet det i 'Internetindstillinger' -> 'Indhold' -> 'Autofuldførelse'.

Tryk på knappen 'Ryd Adgangskoder'.....

<mlr>

Fra : Søren G.

Dato : 17-05-05 14:22

"CC" <CC@mail.dk> wrote in message
> Selvfølgelig har brugernavnet noget med routeren at gøre, eller kan jeg
ikke
> komme ind i opsætningen ....

Nej det har ikke...Det er ikke routeren der har gemt den email adresse. Det
er windows.

> Jeg kan sagtens kommen ind i opsætningen fordi jeg kender det korrekte
> brugernavn og password.

Godt.

> Jeg er interesseret i, at slette et gammelt brugernavn som IE6 eller
Netgear
> routeren samler op et eller andet sted, og viser i rullegardinet når jeg
> logger-on til routeren.

Det er windows der samler det op. prøv news://dk.edb.system.ms-windows

--
Søren

Fra : www.mamegames.dk

Dato : 15-05-05 17:42

prøv mad "password" som kodeord, og ingen ting i brugernavn.

kan ikke finde at der skal være noget brugernavn, så det felt kan du lade
være tomt

Fra : Ole

Dato : 15-05-05 17:43

"CC" <CC@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> registreringsdatabasen uden held.
> Så mit spørgsmål er - Hvor fra har routeren fået dette brugernavn fra /

Brugernavnet til routeren er som regel admin

Ole