MS Windows
briani 27239
Hibernate Vs shutdown
Fra : Martin Nielsen

Dato : 15-05-05 13:48

Hej

Jeg er begyndt at bruge hibernate i stedet for at lukke min PC helt ned i
shutdown (har målt at strømforbruget er ca. det samme) sker der noget ved
det?
Bør man genstarte PC´en fx en gang om ugen?

På forhånd tak
Martin

Fra : MadHatter

Dato : 15-05-05 14:10

On Sun, 15 May 2005 14:48:14 +0200, "Martin Nielsen"
<m_76_nielsen_remove_@hotmail.com> wrote:

>Jeg er begyndt at bruge hibernate i stedet for at lukke min PC helt ned i
>shutdown (har målt at strømforbruget er ca. det samme) sker der noget ved
>det?

Strømforbruget skulle meget gerne være eksakt det samme - Set fra
PSU'ens synspunkt er der nemlig ikke forskel på 'hibenate' og
'Shutdown' ....

>Bør man genstarte PC´en fx en gang om ugen?

Der burde ikke være nødvendigt....

Fra : Fjollefrans

Dato : 15-05-05 23:16

> Strømforbruget skulle meget gerne være eksakt det samme - Set fra
> PSU'ens synspunkt er der nemlig ikke forskel på 'hibenate' og
> 'Shutdown' ....

> Der burde ikke være nødvendigt....

jeg er ening i at det ikke burde være nødvendigt, men min erfaring siger mig
at man skal lukke rigtigt ned cirka hver 5. gang, dengang M$ løslod updates
i tide og utide skulle man alligevel genstarte i ny og næ, nu det kun er en
gang om måneden syntes jeg min maskine kan blive lidt mærkeligt med efter
nogle hibernates (og det er endda en ganske frisk windows installation)

man skal også være opmærksom på at nogle programmer ikke klarer hibernate så
godt

FF

Fra : _paul

Dato : 15-05-05 18:23

"Martin Nielsen" <m_76_nielsen_remove_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> (har målt at strømforbruget er ca. det samme) sker der noget ved det?
> Bør man genstarte PC´en fx en gang om ugen?

Jeg har brugt hibernate -dvale på dansk- i flere år. Har aldrig haft problemer med det.
(Ø.. jo. Man skal helst ikke ændre på hardware når den er slukket i dvale.
Men usb-ting kan man normalt godt flytte rundt med).
Jeg hader at efterlade min PC tændt når jeg ikke skal bruge den lige straks. Så den
lukkes i dvale flere gange dagligt.
Start-op tiden er jo kortere jo mindre ram du har. Med 128MB ram starter den op på 30
sek på en gammel PIII pc (XPsp2).

Fra : Martin Nielsen

Dato : 16-05-05 09:27

"_paul" <getNOSPAM@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> Start-op tiden er jo kortere jo mindre ram du har. Med 128MB ram starter
> den op på 30 sek på en gammel PIII pc (XPsp2).

OK tak for svarende.