abit NF7-S2G
Fra : quake

Dato : 15-05-05 10:47

Har lige købt overstående bundkort og nu har jeg så problemet at jeg slet
ikke kan få den til at virke ,
den hverken booter eller noget det eneste der kører er psuen(400wat) og
cpucooleren .
har snart prøvet alt både at skifte grafikkort og sætte en anden hd i ,fik
den på et tidspunkt til at starte op og kom til biosopsætningen men så
slukkede den igen
og siden har den ikke noget så langt.
har prøvet at bytte om på ramklodser og kun kører med en klods.

jeg har en athlon 2700xp i og 1024 mb ram pc 2700

grafikkort 128md

Fra : Laziter [9440]

Dato : 15-05-05 12:27

"quake" <lotusvej@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> slukkede den igen
> og siden har den ikke noget så langt.
> har prøvet at bytte om på ramklodser og kun kører med en klods.

Har du tjekket at CPU køleren er monteret korrekt? Den skal ikke sidde meget
skævt før CPU'en bliver for varm og bundkortet lukker ned.
Prøv også med en clear CMOS, det anbefales at gøre ved montering af nyt
bundkort når man starter op første gang.

Mvh
Benjamin

Fra : quake

Dato : 15-05-05 13:07

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Prøv også med en clear CMOS, det anbefales at gøre ved montering af nyt
> bundkort når man starter op første gang.

Det har jeg også prøvet men det har ikke hjulpet

Quake
er bange for at det er biosen eller cpuen der er defekt

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 15-05-05 17:25

On Sun, 15 May 2005 11:47:20 +0200, "quake" <lotusvej@mail.dk> wrote:

>Har lige købt overstående bundkort og nu har jeg så problemet at jeg slet
>ikke kan få den til at virke ,

Kan du nå at se hvilken bios version den viser ved opstart (nyeste bios vesion
tilr NF7-S2G er 15 )

Prøv evt. at starte den op mens du holder "insert" nede (hvis altså dit keyboard
virker )
--
Henrik

Fra : quake

Dato : 15-05-05 19:03

"Henrik Villadsen" <chef@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
vesion
> tilr NF7-S2G er 15 )
>
> Prøv evt. at starte den op mens du holder "insert" nede (hvis altså dit

Nåede at opdatere til nyeste bios men på et tidspunkt hvor jeg var inde i
biosopsætningen efter at jeg clearede cmos og ville stille den til den
rigtige cpu
valgte jeg save og gik uda af bios og så kom der bagefter et sklit på
skærmen at jeg ikke måtte afbryde strømmen og så slukkede computeren
selvfølgelig
så kan der værer sket noget med biosen

Quake

Fra : Laziter [9440]

Dato : 15-05-05 19:36

> [...]

> valgte jeg save og gik uda af bios og så kom der bagefter et sklit på
> skærmen at jeg ikke måtte afbryde strømmen og så slukkede computeren

Hmm, det lyder ganske som når jeg OC'er min computer for meget.
Så laver den nemlig samme nummer og jeg skal lige udføre en clear CMOS.
Prøv at clear'e igen, gå derefter ind i BIOS og load optimal settings, så
burde du kunne køre.

Mvh
Benjamin

Fra : quake

Dato : 15-05-05 19:49

> [...]
> Benjamin
>
> har flere gange efterfølgende clearet cmos men den starter ikke op der er
kun psu og cpucooler der kører

quake

Fra : Laziter [9440]

Dato : 15-05-05 20:14

> kun psu og cpucooler der kører

Har du end en RAM blok i dyret?
I så fald, prøv at starte op med en af gangen og se om der er noget positivt
at hente der.
Nu har du jo så lige fået kortet skriver du, hvis ikke du får det til at
virke, så levér det tilbage (håber du har købt det over nettet?) og få et
andet.
Hvis det lavet samme nummer så har din CPU nok forladt os og draget til de
evige silicium-marker.

Mvh
Benjamin

Fra : quake

Dato : 15-05-05 20:28

> [...]
>
> Mvh
> Benjamin
>
> ok men så er det jeg nok stiller et dumt spørgsmål skulle man ikke kunne
komme frem til sin biosopsætning selv om cpuen har stillet skoene (jeg er
ikke inde i det helt tekniske så bær over med mig)

Quake
silium marker LOL den var sku go

Fra : Laziter [9440]

Dato : 15-05-05 20:50

> komme frem til sin biosopsætning selv om cpuen har stillet skoene (jeg er
> ikke inde i det helt tekniske så bær over med mig)

Hvis CPU'en er død kan du desværre ikke komme ind i BIOS.
Først når CPU'en er registreret får du muligheden for at trykke dig ind i
den famøse BIOS opsætning.
Du skulle vel ikke tilfældigvis have en ældre CPU liggende som du kan
afprøve med?

Mvh
Benjamin

Fra : Einar Lund

Dato : 15-05-05 21:11

Ville prøvd å ta ut CMOS batteri dersom du ikke allerede har gjort det.
Sett det inn etter noen minutter igjen..

mvh
Lurel

Fra : quake

Dato : 15-05-05 22:02

"Einar Lund" <elund@c2h.no> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> "Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> wrote in message

> har desværre ikke en ældre cpu og jeg har prøvet med at tage batteriet ud

Quake

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 15-05-05 22:18

On Sun, 15 May 2005 20:03:27 +0200, "quake" <lotusvej@mail.dk> wrote:

> [...]
>valgte jeg save og gik uda af bios og så kom der bagefter et sklit på
>skærmen at jeg ikke måtte afbryde strømmen og så slukkede computeren

Er du sikker på det er den rigtige bios du har flashed?

Abit har nemlig lavet flere NF7'er med næsten samme navn NF7-S2G / NF7-S V2.0.
se flere her:

http://www2.abit.com.tw/page/dk/download/download_bios.php?pMAIN_TYPE=Motherboard&pSUB_TYPE=Socket%20A

Hvis det er bios'en som er fejlflashed kan jeg muligvis hjælpe, da jeg har en
bios chip til overs fra en fejlflashed NF7-S V2.0....
--
Henrik

Fra : quake

Dato : 16-05-05 00:05

> [...]
> --
> Henrik
> det er denne her jeg har brugt til min bios så det skulle værer den
rigtige
http://www2.abit.com.tw/page/dk/download/download_bios_detail.php?pFILE_TYPE
=Bios&pMAIN_TYPE=Motherboard&pTITLE_ON_SCREEN=NF7-S2G&pSOCKET_TYPE=Socket%20

Quake

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 16-05-05 07:30

On Mon, 16 May 2005 01:04:46 +0200, "quake" <lotusvej@mail.dk> wrote:

> [...]
=Bios&pMAIN_TYPE=Motherboard&pTITLE_ON_SCREEN=NF7-S2G&pSOCKET_TYPE=Socket%20

Ser ud til at være rigtig. Er du 100% sikker på det er et NF7-S2G bundkort du
har? Du kan se det på et klister mærke, enten på bundkortet eller på nederste
PCI sokkel...

Hvis pc'en virkede før du flashed bios, vil jeg tro at det enten er en komponent
der er brændt af eller bios som er fejlflashed.

Prøv også at slukke for strømmen på vægkontakten i 5-10 minutter. Nogen gange
skal de bare have "frisk" strøm for at starte.

--
Henrik

Fra : quake

Dato : 16-05-05 08:27

> [...]
gange
> skal de bare have "frisk" strøm for at starte.

Det er det rigtige bundkort så jeg tror det er biosen der er stået af eller
cpuen
jeg har prøvet at tage strømmen fra og ja jeg ved snart ikke hvad der er
problemet

quake

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 16-05-05 09:36

On Mon, 16 May 2005 09:27:17 +0200, "quake" <lotusvej@mail.dk> wrote:

> [...]
>cpuen
>jeg har prøvet at tage strømmen fra og ja jeg ved snart ikke hvad der er

Du har selvfølgelig sat "clear cmos" jumperen tilbage til udgangs position??

Hvis du har mod på at pille den gamle bios chip ud, kan jeg godt hotflashe den
for dig.

Se her hvordan du piller den ud (han kan i øvrigt også brænde bios ):
http://www.bios-flash.dk/?p=udtagning

--
Henrik

Fra : Laziter [9440]

Dato : 16-05-05 09:56

> Du har selvfølgelig sat "clear cmos" jumperen tilbage til udgangs
position??

Jeg kom lige lige til at se i et andet forum hvor en anden har et bundkort
magen til, dog har han ikke problemer på samme måde.
Men han får en del svar der lyder på at clear CMOS jumperen som udgangspunkt
sidder til at udføre den hersens c-cmos, inden man starter op for første
gang skal man lige huske at flytte den.
Nu ved jeg så ikke om du (Quake) flyttede den inden du startede op første
gang, ellers er det nok ved at være på tide

Mvh
Benjamin

Fra : quake

Dato : 16-05-05 10:28

> [...]
>
> Mvh
> Benjamin
>
> jo jeg har flyttet jumperen og clearet cmos

Quake

Fra : quake

Dato : 16-05-05 10:27

> [...]
den
> for dig.
>
> Se her hvordan du piller den ud (han kan i øvrigt også brænde bios ):

Hvis jeg nu får dig til det (det lyder jo rigtig godt ) men at vi så siger
det ikke virker så ryger garentien vel på bundkortet ,jeg købte det i
torsdags så det er kun nogle dage gammel

Quake

Fra : Laziter [9440]

Dato : 16-05-05 10:45

> [...]

> det ikke virker så ryger garentien vel på bundkortet ,jeg købte det i
> torsdags så det er kun nogle dage gammel

Hvis du har købt det på nettet så benyt dig af returretten og send det
tilbage og få et nyt.
Hvor i landet befinder du dig iøvrigt?
Hvis du bor i Aalborg/Aabybro området (eller deromkring) så vil jeg da godt
tilbyde at afprøve din CPU i min maskine for at udelukke en defekt på den.

Mvh
Benjamin

Fra : quake

Dato : 16-05-05 11:12

> [...]
godt
> tilbyde at afprøve din CPU i min maskine for at udelukke en defekt på den.

det er pænt at dig at tilbyde men jeg bor desværre på sjælland (køge ) så
der er lidt langt

Quake