Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Karneval i KBH
Fra : Tommy Fer

Dato : 14-05-05 21:27

Hej Gruppe

På min hjemmeside har jeg smidt de bedste billeder fra optoget på
strøget idag... http://www.fotofer.dk/thumbnails.php?album=18

Jeg er især glad for disse billeder:

http://www.fotofer.dk/displayimage.php?album=18&pos=10

http://www.fotofer.dk/displayimage.php?album=18&pos=16

http://www.fotofer.dk/displayimage.php?album=18&pos=17

Jeg ønsker mig dog endnu en "L" optik, da min ellers udemærkede 28-135
gerne må kommer op i blænde 7 før resultatet er lækkert... og en f:/2.8
havde givet nogen dejlige slørede baggrunde her..

mvh Tommy Fer

Fra : Bad Robot

Dato : 14-05-05 22:04

Hej, jeg var også forbi, men der er desværre ikke noget at råbe hurra for..

http://studiefoto.dk/serier/karnevalkbh2005/index.htm

Hilsen

Henrik
http://studiefoto.dk

Fra : michael bs

Dato : 14-05-05 22:58

"Bad Robot" <bad@robot.com> skrev i en meddelelse
> Hej, jeg var også forbi, men der er desværre ikke noget at råbe hurra
> for..

Nå... jeg synes ellers der er mange flotte billeder imellem. Det lyser bare
ud af dem, at det er prima optik, der er skudt med. Tør man spørge hvilket??
mvh Michael

Fra : NG

Dato : 15-05-05 05:58

Hej Michael, jeg ville have taget min Canon 24-70 med, men jeg havde kun min
70-200/2.8 is at tage der ind med. så derfor disse tætte billeder, så jeg
havde tænkt mig at prøve i fælledparken dag...

Hilsen
Henrik

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:42867475$0$650$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : michael bs

Dato : 15-05-05 10:24

"NG" <bad@robot.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 70-200/2.8 is at tage der ind med. så derfor disse tætte billeder, så jeg
> havde tænkt mig at prøve i fælledparken dag...

hehe.. jeg var sq lige ved at gætte på det. Billedkvaliteten så så bekendt
ud
Leverer dit 24-70L samme kvalitet eller er det rigtigt hvad mange herinde
siger,l at det ikke er bedre end Tamrons til en 1/3 af prisen. (Hvad jeg
finder meget svært at tro irl)
Jeg kører med 10-22, 50mm f1.4 og 70-200L IS 2.8. Filosofien er, at i dette
mellemområde kan jeg klare mig med 50mm og så bruge benene til at zoome lidt
ud og ind. Hvad er dine erfaringer i forhold til 24-70mm?

mvh Michael

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-05-05 12:11

In article <42871527$0$718$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, michael bs wrote:
> Leverer dit 24-70L samme kvalitet eller er det rigtigt hvad mange herinde
> siger,l at det ikke er bedre end Tamrons til en 1/3 af prisen. (Hvad jeg
> finder meget svært at tro irl)

Nu er det ikke mig du spørger. men jeg er rigtigt godt tilfreds med mit
24-70L - Efter en skuffelse med noget pixelknepperi. Den giver røde kanter
på udbrændte højlys (lamper etc). men ellers er den god.

Tamron går for at være marginalt ringere end Sigma. Men begge to skulle næsten
være deroppe, men begge er mekanisk ringere end Canon. Og det er meget at
betale for mekanik. Men Sigma'en virkede ikke på 20D (havde den hjemme), så
ville jeg ikke prøve Tamron, men valgte at tage skridtet til Canon.

Sigma'en generede mig mekanisk. Der var en push/pull omskifter mellem AF/MF
som skulle aktiveres udover AF/MF kontakten. Derudover er canon med USM
meget hurtigere end de to andre mht autofokus hastighed, med Tamrom som den
klart ringeste af de 3.

> Jeg kører med 10-22, 50mm f1.4 og 70-200L IS 2.8. Filosofien er, at i dette
> mellemområde kan jeg klare mig med 50mm og så bruge benene til at zoome lidt
> ud og ind. Hvad er dine erfaringer i forhold til 24-70mm?

50mm er lidt skarpere en 24-70L. Men jeg ville ikke være bange for at
bruge den til portræt.

Fra : michael bs

Dato : 15-05-05 13:40

> 50mm er lidt skarpere en 24-70L. Men jeg ville ikke være bange for at
> bruge den til portræt.

Tak for dit svar.

Men farver, kontrast og cremet bokeh er vel bedre på L linsen? Det synes jeg
i hvert fald på 70-200L IS men det er jo også en zoom og det kan jo snyde.
Jeg ville forvente at 24-70mm var en klasse over 50mm f1.4 på disse områder,
men det er måske ikke rigtigt?
mvh Michael

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-05-05 15:55

In article <42874304$0$731$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, michael bs wrote:

> [...]
> Jeg ville forvente at 24-70mm var en klasse over 50mm f1.4 på disse områder,

De har begger 8 blade i blænden, så på den måde laver de begge samme stjerner
i punktlys, men afstanden mellem fokusplan og blænden kan have betydning.
Jeg har ikke rigtigt sammenlignet bokeh, og favrer/kontrast.

Fra : Bad Robot

Dato : 15-05-05 18:40

Hej Michael, hvis det er den meget roste tamron 24-70 dx, så har jeg testet
den for en anden fotograf, først troede jeg den var defekt fordi den støjer
når den autof.. for det andet tegnet den ikke skarpt hele vejen ud, så nogle
steder var den uskarp. Jeg måtte også sætte pilotlystet på mine studieflash
op, da den ikke kunne fokusere ordentligt, den begyndte at jagte...( ringede
til Tamron og hørte om det kunne være rigtig, de fik den til rep men det
skulle være sådanne ). dette ville jeg ikke kunne levet med, min Canon
24-70L tegner skarpt og virker altid....

meddelelse news:42871527$0$718$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 14-05-05 22:05

Tommy Fer wrote:
> http://www.fotofer.dk/displayimage.php?album=18&pos=10

Meget "støjende" baggrund.

> http://www.fotofer.dk/displayimage.php?album=18&pos=16

Sløret/uskarpt.

> http://www.fotofer.dk/displayimage.php?album=18&pos=17

Kunne blive ok, hvis der var mere fokus på "styltepigen".

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

"Shut down your computer and go out and plant a tree"

Fra : Tommy Fer

Dato : 14-05-05 22:24

Thomas Schreiber wrote:

> Meget "støjende" baggrund.

> Sløret/uskarpt.

> Kunne blive ok, hvis der var mere fokus på "styltepigen".

Hej Thomas..

Ja, er grundlæggende enig med din kritik.... dog ikke på stylte pigen,
syntes faktisk at det gør det lidt bedre at hun er "på vej ud"

Btw.. Du har snakket utroligt meget om dine indkøb af hardware osv her i
gruppen, kom til at tænke på jeg aldrig har set nogen af dine billeder
(svjh) Har du ikke noget man kan se...

mvh Tommy Fer

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 15-05-05 10:49

Tommy Fer wrote:
> Ja, er grundlæggende enig med din kritik.... dog ikke på stylte pigen,
> syntes faktisk at det gør det lidt bedre at hun er "på vej ud"

Its all in the eye of the beholder

> Btw.. Du har snakket utroligt meget om dine indkøb af hardware osv her i
> gruppen, kom til at tænke på jeg aldrig har set nogen af dine billeder
> (svjh) Har du ikke noget man kan se...

Så meget er det vel heller ikke eller hva'? Har mest spurgt om råd
til mulige overvejelser hvad køb af nye obj. angår føler jeg selv. Måske
tager jeg fejl. Hellere spørge en gang for meget, end en gang for lidt
og smide tusinder af kroner i nakken på noget, man ikke kan bruge til
noget alligevel.

Er stadig på begynder stadiet hvad fotohobbyen angår, så langt de fleste
af mine skud bliver "arkiveret lodret" Er også inde i en RAW vs.
JPEG periode lige pt., så jeg tester på livet løst, og får ikke rigtig
skudt noget med andet formål end at finde fordele/ulemper ved de
forskellige filformater. Jeg føler mig bare lidt "dum", når jeg har 1GB
kort siddende i mit kamera, og der kan være 40 skud pr. kort når jeg
skyder i RAW Det er næsten som at skyde med alm. film hvad mængden
af billeder pr. "rulle" angår

Jeg er ved at lave et lille fotolabum færdig, men der er endnu lang vej
kan jeg se på det hele. Men hvis du insisterer på at se noget jeg har
fanget i min søger, så har jeg dette billede fra sidste weekend, som jeg
har leget lidt med i PS.
http://fmount.com/forums/showthread.php?p=100900#post100900

Kommentar er velkommen

Fra : Tommy Fer

Dato : 15-05-05 19:32

Thomas Schreiber wrote:

> Its all in the eye of the beholder

Ja, det er den rene sandhed

> [...]
> tager jeg fejl. Hellere spørge en gang for meget, end en gang for lidt
> og smide tusinder af kroner i nakken på noget, man ikke kan bruge til

Nej, hehe.. det har du nok ret i, men mon ikke at min interesse er
blevet vækket da du har valgt en anelse anderledes end alle os "andre"
og så det nemt genkendelige navn, som jeg nok også lidt under at
være udstyret med.. men hva.. kunne også bare skrive Tommy Christensen.

> [...]
> kort siddende i mit kamera, og der kan være 40 skud pr. kort når jeg
> skyder i RAW Det er næsten som at skyde med alm. film hvad mængden

Kender det godt, mange af mine går også den vej... nok 1/10 kommer
igennem til at være ok, og 1/10 dem af dem kan jeg rigtigt godt lide.

> [...]
> kan jeg se på det hele. Men hvis du insisterer på at se noget jeg har
> fanget i min søger, så har jeg dette billede fra sidste weekend, som jeg

Kan faktisk godt lige din iso 1600 "effekt" lidt sjovt at man betaler
kassen for super duper udstyr og så prøver at give et billede "platina"
den vej...

mvh Tommy Fer

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 16-05-05 08:40

Tommy Fer wrote:
> [...]
> og så det nemt genkendelige navn, som jeg nok også lidt under at
> være udstyret med.. men hva.. kunne også bare skrive Tommy Christensen.

Det er ganske sandsynligt. Jeg har det bare sådan, at fordi alle andre
bruger Nikon eller Canon, er det ikke nødvendigvis det eneste rigtige -
eller det rigtige for mig om ikke andet. Jeg er ret begejstret for
Fuji's menuer, og så kan jeg godt lide den måde hvorpå S3pro kan emulere
Velvia filmene på. Himlen bliver helt sindsyg blå

Det er federe at have et "særpræget" navn, end at hedde Jensen eller
Olsen - No offence

> Kan faktisk godt lige din iso 1600 "effekt" lidt sjovt at man betaler
> kassen for super duper udstyr og så prøver at give et billede "platina"
> den vej...

Ja, men skulle tro vi var retardere nogle gange Men jeg er nu glad
for at jeg kan tilføje "ISO 1600", fremfor at skulle fjerne "ISO 1600"

Fra : ;o\)-max-

Dato : 15-05-05 06:12

"Thomas Schreiber"

> Meget "støjende" baggrund.

> Sløret/uskarpt.

> Kunne blive ok, hvis der var mere fokus på "styltepigen".
>

> --
> Thomas Schreiber

Det er sku da skøøøønt at der er nogen der gider "diskutere" billederne
istedet for objektiverne )- Jeg kan kun se thumberne, men de ser da fornuftigt
varierede og situations timede ud. Så herfra med forbehold for skarphed etc.
fint arbejde.. -max-

Fra : Ole Larsen

Dato : 15-05-05 07:16

Tommy Fer wrote:
> Hej Gruppe
>
> På min hjemmeside har jeg smidt de bedste billeder fra optoget på
> [...]

Jo da - to udklædte, der kysser hinanden i folkevrimmelen. Teknisk ok,
men her synes jeg med rette man kunne benytte betegnelsen "knipseri":
Kom lige forbi og så noget man synes er sjovt og fyrede.

> http://www.fotofer.dk/displayimage.php?album=18&pos=16

Køn pige, ellers som oven for

> http://www.fotofer.dk/displayimage.php?album=18&pos=17

Her er imho lige ved at være et billede: Sjov og spænstig komposition.
Desværre er det ikke færdigt og teknikken halter

> Jeg ønsker mig dog endnu en "L" optik, da min ellers udemærkede 28-135
> gerne må kommer op i blænde 7 før resultatet er lækkert... og en f:/2.8
> havde givet nogen dejlige slørede baggrunde her..

Forstår ikke at du næsten undskylder - optikken tager da billeder ok

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (11.maj.2005) design og nye billeder på:

Fra : kp@kays.dk

Dato : 16-05-05 09:11

Utroligt at se så mange med kameraer i København til Karneval, >> Tommy,
syntes dine billeder er ok, men for slørede.. noget med fokus??? men det
samme gælder for en del af studiofoto,s billeder (som også har et snært af
overbelysning)???

Nå men så skal i vel også kunne "slagte mig se her:
http://www.udefoto.dk/Salgsgallerier/karneval_udvalg2005/index.htm

Hilsen og fortsat god pinse
Pingel
Http://www.udefoto.dk

Fra : Kenneth K.

Dato : 16-05-05 12:07

On Mon, 16 May 2005 10:11:01 +0200, <kp@kays.dk> wrote:

> Nå men så skal i vel også kunne "slagte mig se her:
> http://www.udefoto.dk/Salgsgallerier/karneval_udvalg2005/index.htm

Ingen grund til slagtning her :) Det er langt de bedste billeder jeg har
set fra det optog indtil videre. Især _L4M6474 _L4M6493 _L4M6297 synes jeg
er geniale. Skal jeg gi' noget kritik ville det være at der mangler
catchlight i øjenene på mange af dem. F.eks _L4M6303 er egentlig et rigtig
godt billede, men hendes øjne næsten helt sorte. Jeg tror du kan redde
nogle af dem med lidt sort Photoshop magi, men det bliver nu bedst med et
"rigtigt" glimt i øjnene :) Jeg kan se at du får flashen på til de senere
billeder, men den kunne egentlig godt have været på hele tiden synes jeg.
Overordnet er fed serie, helt bestemt.

vh,
Kenneth

--