MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Har XPsp2 slet ikke nogen Java indbygget?
Fra : _paul

Dato : 14-05-05 19:54

Bare fordi jeg ville se et enkelt sted på nettet blev jeg tvunget til at downloade Java
fra Sun.
Det er en tung affære, som fylder 80MB på min harddisk. Og hvergang den skal bruges
maser den frem med stor blinkende grafik. Møg irriterende.

Findes der en smartere løsning? Det burde højst fylde 5 MB....

Fra : O. Skjold \(Odense 5~

Dato : 14-05-05 21:43

<klip>

http://70.84.47.100/~zxxlco/dnld/msjavx86.exe

--
Mvh.
O. Skjold

Fra : Per Nielsen

Dato : 14-05-05 21:53

O. Skjold (Odense 5260) wrote:
> http://70.84.47.100/~zxxlco/dnld/msjavx86.exe

Eller gå ind på http://java.com/en/ og se om du har den sidste nye version.
Ellers er det bare at opdatere, det tager ikke særligt tid.

Fra : Bartesque

Dato : 14-05-05 21:50

http://java.com/en/download/manual.jsp

Fra : John

Dato : 14-05-05 22:05

"_paul" skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er en tung affære, som fylder 80MB på min harddisk.
> Findes der en smartere løsning? Det burde højst fylde 5 MB....

Jooo...alternativt kan du kyle Sun ud, og derefter klikke ind her:
http://www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html

Benyt sidens hjælpelinks, hvis du ikke ser to ure.

Mvh John

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-05-05 00:19

Den 14-05-05 20.53 skrev _paul følgende:
> Bare fordi jeg ville se et enkelt sted på nettet blev jeg tvunget til at downloade Java
> fra Sun.

Det var vel dit eget valg. Og der er vel heller ikke nogen, der
forhindrer dig i at afinstallere det igen.

> Det er en tung affære, som fylder 80MB på min harddisk. Og hvergang den skal bruges
> maser den frem med stor blinkende grafik. Møg irriterende.

Min fylder knap så meget. Hvad er det for grafik, du tænker på?

> Findes der en smartere løsning? Det burde højst fylde 5 MB....

Og Windows burde højst fylde 10 MB så det kan være på 7 disketter som i
de gode gamle dage. Men hvis du har gode forslag til, hvordan Sun kan
optimere koden, vil de sikkert blive modtaget med kyshånd af Sun.

Andre har foreslået dig Microsofts Java. Det kan ikke anbefales.
Microsofts Java opdateres ikke, og så vidt jeg ved, laves der heller
ikke fejlrettelser til den. Et af de slemme spywareprogrammer,
CoolWebSearch, udnytter blandt andet sikkerhedshuller i Java til at
smitte via hjemmesider.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få dit tastatur til at lyde som en gammel skrivemaskine eller en

Fra : _paul

Dato : 15-05-05 08:22

> Det var vel dit eget valg. Og der er vel heller ikke nogen, der forhindrer dig i at
> afinstallere det igen.

> Min fylder knap så meget. Hvad er det for grafik, du tænker på?

På min ganske standard 1mands PC fylder programmer\java 58MB. Så er der 22MB i fælles
filer, plus formentlig nogle dll hist og her.
Grafikken er en stor blinkende stjerne.

Fra : MadHatter

Dato : 15-05-05 08:55

On Sun, 15 May 2005 09:21:35 +0200, "_paul" <getNOSPAM@get2net.dk>
wrote:

>På min ganske standard 1mands PC fylder programmer\java 58MB. Så er der 22MB i fælles
>filer, plus formentlig nogle dll hist og her.

Mon ikke det er Java's SDK du har hentet hjem...

Men mindre du ligefrem roder med java programmering kan du godt
'nøjes' runtime delen, Java JRE. Den fylder noget mindre...