Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
EF 75-300mm f/4-5.6 IS USM. -> "Beskyttels~
Fra : Heine Christensen

Dato : 14-05-05 21:03

Hej

Jeg har bestilt følgende objektiv til min Canon EOS 350D.
http://www.danskdatasalg.dk/visvare.asp?id=2318

Jeg vil have fat i en linse til at beskytte selve objektivet - har i nogle
forslag til løsninger, som ikke "forringer" objektivet....uden at koste en
million

Jeg har spekuleret på en UV linse, men jeg har ingen erfaring med disse.

HC

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 14-05-05 21:08

Heine Christensen wrote:
> [...]
> million
>
> Jeg har spekuleret på en UV linse, men jeg har ingen erfaring med disse.

Køb et hvilket som helst mulitcoated UV filter. BW laver nogle imho
fornuftige filtre til ok priser, men det er kun snobberi om du betaler
200 eller 500. Så længe filtrene er multicoatede, er der reelt ingen
funktionel og optisk forskel.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

"Shut down your computer and go out and plant a tree"

Fra : Mogens Hansen

Dato : 15-05-05 07:08

"Heine Christensen" <hc@_REMOVE_teamhm.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Jeg har spekuleret på en UV linse, men jeg har ingen erfaring med disse.

Køb et godt UV filter og en modlysblænde (ET-64II) - så er du godt kørende
med hensyn til beskyttelse
UV filteret burde ikke forringe billedkvaliteten og modlysblænden forbedrer
den.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Hans Kruse

Dato : 15-05-05 11:19

> [...]
>med hensyn til beskyttelse
>UV filteret burde ikke forringe
>billedkvaliteten og modlysblænden forbedrer

En modlysblænde er nok forudsat at den altid er monteret under
brug.
Mvh, Hans

Fra : Anders Rasmussen

Dato : 15-05-05 19:15

Hvorfor vil du ikke/bruger du ikke UV filter?
Mvh, Anders

Fra : Heine Christensen

Dato : 15-05-05 20:38

> Køb et godt UV filter og en modlysblænde (ET-64II) - så er du godt kørende
> med hensyn til beskyttelse

Jeg bestilte også en modlysblænde, nu jeg alligevel var igang...

HC

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-05 06:31

Hej igen