Mounte USB disk og brug af mus.
Fra : Flemming Rubini

Dato : 14-05-05 19:06

Min USB-memorykey på en iBook 1.2, begynder at lave unoder: er min mus
aktiveret på den ene port, slår den anden fra. Jeg kan så bytte rundt på
nøgle og mus, hvorefter musen ikke virker, men derimod nøglen.

Nogen ideer?

Flemming Rubini

Fra : Jonas Voss

Dato : 14-05-05 19:28

In dk.edb.mac, Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Min USB-memorykey på en iBook 1.2, begynder at lave unoder: er min mus
> aktiveret på den ene port, slår den anden fra. Jeg kan så bytte rundt på
> nøgle og mus, hvorefter musen ikke virker, men derimod nøglen.

Det lyder som en død USB-port. Virker musen eller USB-nøglen fint i dem
begge to hvis de sidder der uden der sidder noget i den anden port?

~/j

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/kontakt/> |

    You live and learn. At any rate, you live.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 15-05-05 10:58

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Det lyder som en død USB-port. Virker musen eller USB-nøglen fint i dem
> begge to hvis de sidder der uden der sidder noget i den anden port?

Lige nu er der ingen problemer, selv efter jeg har undersøgt det jvf.
nedenstående.

Så nu har jeg ændret format, til FAT. Der var også lidt
clusterforvirring, men om det skulle give udslag på den måde, næppe.
Tak for tilbagemeldingen.

Venlig hilsen
Flemming

A)
Memorykey virker i begge.
Mus virker i begge.

B)
Mus -> Memorykey = Ok
Memory-key -> mus = Ok

dvs. givet mus så memory-key, og vice versa.
Jeg krydser ikke mellem portene.

C)
Her bytter jeg rundt, dvs. nu starter jeg med mus i den anden port, og
fremdeles.

Mus -> Memorykey = Ok
Memory-key -> mus = Ok