Music store
Fra : Nicolai Brandt

Dato : 14-05-05 18:40

Hej

Hvilket format får man når man køber musik via music store?

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Zaphod B

Dato : 14-05-05 19:51

Nicolai Brandt <spam@nicolaibrandt.dk> wrote:

> Hej
>
> Hvilket format får man når man køber musik via music store?

128 kbps AAC med Fairplay DRM system.
--
/Z
Remove NOT..INVALID to email

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 14-05-05 21:26

Zaphod B <NOT.diskworld@mac.com.INVALID> wrote:

> 128 kbps AAC med Fairplay DRM system.

Ok, tak til begge...

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 17-05-05 20:11

Zaphod B <NOT.diskworld@mac.com.INVALID> wrote:

> 128 kbps AAC med Fairplay DRM system.
Jeg er så bare endt med at have dem i mp3 med samme bitrate:
http://www.fimano.dk/ITMS-info.png
Lidt surt/dumt, da jeg mener at kunne høre forskel på 128 og 160/192
kbps i mp3, men dette gælder ikke nødvendigvis AAC...

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 17-05-05 21:57

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> Jeg er så bare endt med at have dem i mp3 med samme bitrate:
> http://www.fimano.dk/ITMS-info.png

Jamen af det billed fremgår det jo tydeligt, at du har fået et AAC-arkiv
og _ikke_ et MP3-arkiv.

> Lidt surt/dumt, da jeg mener at kunne høre forskel på 128 og 160/192
> kbps i mp3, men dette gælder ikke nødvendigvis AAC...

AAC skulle komprimere lidt bedre end MP3, så mon ikke et 128 kbps
AAC-arkiv nogenlunde svarer til et 160 kbps MP3-arkiv? Så vidt jeg har
forstået, så er AAC et andet navn for "MP4", altså lyddelen fra mpeg4.
Også AAC kan komprimeres med forskellige bitrater, men iTMS har valgt
128 kbps som et kompromis mellem kvalitet og båndbredde.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 17-05-05 22:17

Thorkil Olesen <slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk> wrote:

> Jamen af det billed fremgår det jo tydeligt, at du har fået et AAC-arkiv
> og _ikke_ et MP3-arkiv.
Ja, det er mig der har sovet. Troede, filtypen var mp3, men det er den
tydeligvis ikke...

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 17-05-05 22:18

> [...]

> Også AAC kan komprimeres med forskellige bitrater, men iTMS har valgt
> 128 kbps som et kompromis mellem kvalitet og båndbredde.
Ja netop: 128 er OK i AAC, men ikke super i mp3

Fra : Jesper

Dato : 14-05-05 20:25

Nicolai Brandt <spam@nicolaibrandt.dk> wrote:

> Hej
>
> Hvilket format får man når man køber musik via music store?

..m4p som er en digital rights beskyttet MPEG-4 AAC lydfil.