Trådløst på alm. router ??
Fra : Niels Solskin

Dato : 14-05-05 15:51

Hej NG

Har brug for lidt hjælp....

Jeg har en "ikke trådløs router" fyld med internet.

Og en bærbar, som jeg godt kunne tænke mig blev trådløs, hvordan gør jeg
det nemmest og billigst...

Kan jeg købe et trådløst netkort til den bærbare og hvordan får jeg
den forbundet med den alm. router ??

Tak for hjælpen

Niels

Fra : Ole

Dato : 14-05-05 17:16

"Niels Solskin" <solskin@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Kan jeg købe et trådløst netkort til den bærbare og hvordan får jeg
> den forbundet med den alm. router ??

Man køber et accesspoint !

Ole

Fra : Søren Blom

Dato : 14-05-05 18:15

"Ole" <websurfer@webhiker.invalid> skrev

> Man køber et accesspoint !

Er det så ikke snart lige så billede at købe en ny router med Wireless ?

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 14-05-05 19:47

Søren Blom wrote:
> "Ole" <websurfer@webhiker.invalid> skrev

> Er det så ikke snart lige så billede at købe en ny router med
> Wireless ?

Jo det hælder jeg også til efterhånden. Et accesspoint af en rimelig
kvalitet med WPA, koster omtrent det samme som man kan få en f.eks. linksys
wrt54g til. Der kan selvfølgelig være tilfælde hvor det ikke er helt så
hensigtsmæssigt med 2 routere efter hinanden(f.eks. hvis ens xdsl udbyder
har modem og router i samme enhed), men det kan man konfigurere sig ud af.

Fra : Ole

Dato : 14-05-05 21:00

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jo det hælder jeg også til efterhånden. Et accesspoint af en rimelig
> kvalitet med WPA, koster omtrent det samme som man kan få en f.eks.
> linksys wrt54g til.

Ville være et godt valg, men jeg ville hellere tage S varianten pga den mere
RAM, så den bedre kan køre alternative firmware

> Der kan selvfølgelig være tilfælde hvor det ikke er helt så
> hensigtsmæssigt med 2 routere efter hinanden(f.eks. hvis ens xdsl udbyder
> har modem og router i samme enhed), men det kan man konfigurere sig ud af.

Ja, nemlig, konfigurationsændringen ville være IP range på LAN siden

Ole

Fra : Ole

Dato : 14-05-05 20:57

> "Ole" <websurfer@webhiker.invalid> skrev

> Er det så ikke snart lige så billede at købe en ny router med Wireless ?

> [...]

Sikkert, jeg har ikke lige tjekket priserne. Det router er jo strengt taget
ikke nødvendig, når man har en router i forvejen.

Ole

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 15-05-05 08:06

Jeg må klart anbefale dig at du sælger din nuværende router med mindre
du er specielt emotionelt knyttet til den - og køber en trådløs router
istedet. 2 NAT/PAT routere efter hinanden vil højst sandsynligt give dig
bøvl.

Den Linksys som allerede anbefales i tråden er et godt køb.

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : Johnn Nekman

Dato : 15-05-05 10:56

"Uffe S. Callesen" <uffe@callesen.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> er specielt emotionelt knyttet til den - og køber en trådløs router
> istedet. 2 NAT/PAT routere efter hinanden vil højst sandsynligt give dig
Man kan også blot skifte ip adresse på den nye router og slå dhcp fra, og så
sætte kabel mellem switchene på de to routere og dermed ikke benytte
routerfunktionen i wifi routeren.
--
Mvh Johnn

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 15-05-05 23:32

"Johnn Nekman" <johnn@nekman.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan også blot skifte ip adresse på den nye router og slå dhcp fra, og
> så sætte kabel mellem switchene på de to routere og dermed ikke benytte
> routerfunktionen i wifi routeren.

Hvilket i mine øjne går at det er tåbeligt at anskaffe routeren istedet for
blot at købe et accesspoint.

Hvad skulle argumentet være for at købe en router med AP istedet for et AP,
hvis det første du gør er at disable routerfunktionen?

/Brian

Fra : Niels Solskin

Dato : 16-05-05 00:06

Tak for Jeres svar, jeg forstod ikke så meget af det, men køber nok en
trådløs router

Fortsat god pinse

Niels

Fra : Johnn Nekman

Dato : 16-05-05 01:37

> Hvilket i mine øjne går at det er tåbeligt at anskaffe routeren istedet
> for blot at købe et accesspoint.
Fleksibilitet, hvis man flytter / skifter inet udbyder har man routeren.
Pris forskellen er ret lille.

> Hvad skulle argumentet være for at købe en router med AP istedet for et
> AP, hvis det første du gør er at disable routerfunktionen?
En linksys WRT54G(S) kan forskellige fif hvis man nørder en anden firmware i
den.
--
Mvh Johnn

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 16-05-05 09:48

> Fleksibilitet, hvis man flytter / skifter inet udbyder har man routeren.
> Pris forskellen er ret lille.

I mine øjne er det stadig tåbeligt :), det optimale er at købe det udstyr
der passer til den givne situation eller til den kendte fremtid.

> En linksys WRT54G(S) kan forskellige fif hvis man nørder en anden firmware
> i den.

Det er ikke et holdbart argument for generelt at købe en router m. AP frem
for et AP, det kan, måske, være et argument for at købe en WRT54G(S) hvis
man har nogle helt specielle behov der kun dækkes af denne router.