Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Coppermine Photo Gallery og EXIF data?
Fra : Thomas

Dato : 14-05-05 15:50

Halløj igen.

Hvordan laver man nemmest en online galleri af sine billeder? (Jeg har
serverplads)

Jeg synes Coppermine Photo Gallery ser fint ud, men den ser ikke ud til
automatisk at kunne medtage EXIF data. (Kaldes info i billedet om
lukker, blænde m.m. EXIF?)

Hvad er der af alternativer?

Mvh

Thomas

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 14-05-05 16:01

On Sat, 14 May 2005 16:49:46 +0200, Thomas wrote:

> [...]
>
> Jeg synes Coppermine Photo Gallery ser fint ud, men den ser ikke ud til
> automatisk at kunne medtage EXIF data. (Kaldes info i billedet om

Det har jeg nu ikke problemmer med. Gå ind i opsætningen og find
"Billedevisning & Kommentar indstillinger". Der er et punkt der hedder "
Fil information er synlig som standard" og der vælges så ja. Det hedder
sikkert noget andet på engelsk.

> Hvad er der af alternativer?

Der findes helt sikkert en del, men jeg kender dem ikke.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Thomas

Dato : 14-05-05 16:07

> [...]
> "Billedevisning & Kommentar indstillinger". Der er et punkt der hedder "
> Fil information er synlig som standard" og der vælges så ja. Det hedder

Kanon!

Jeg kunne ikke finde info om dette på deres hjemmeside, så derfor gad
jeg ikke begynde at downloade og installere for at finde ud af det måske
slet ikke kunne.

Jeg takker!

Thomas

Fra : Jakob

Dato : 14-05-05 16:29

In article <4286100a$0$79464$14726298@news.sunsite.dk>,
neumann@studjur.dk says...

Prøv at kigge på minigal på www.minigal.dk

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas

Dato : 14-05-05 17:23

Jakob wrote:
> In article <4286100a$0$79464$14726298@news.sunsite.dk>,
> neumann@studjur.dk says...

> Prøv at kigge på minigal på www.minigal.dk

Den ser også interessant ud!

Tak for tip.

Thomas

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 14-05-05 20:16

Jakob wrote:
> Prøv at kigge på minigal på www.minigal.dk

Mange tak for tippet. Synes efterhånden at coppermine bliver for tung,
men minigal eller MG2 er sku super simpelt og lynhurtigt til at loade,
og så kræver det ikke PHP og MySQL i hoved og røv Perfekt! Takker og
bukker

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

"Shut down your computer and go out and plant a tree"

Fra : Thomas

Dato : 14-05-05 20:47

Thomas Schreiber wrote:

> [...]
> men minigal eller MG2 er sku super simpelt og lynhurtigt til at loade,
> og så kræver det ikke PHP og MySQL i hoved og røv Perfekt! Takker og

Jeg kan bare ikke downloade fra deres side

Nogen der har et alternativt link?

Thomas

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 14-05-05 20:59

Thomas wrote:
> Jeg kan bare ikke downloade fra deres side
>
> Nogen der har et alternativt link?

U got mail

Fra : Thomas

Dato : 14-05-05 21:14

Thomas Schreiber wrote:

> U got mail

Lækkert!

Min downloadmanager drillede mig.

Tak for mail.

Thomas

Fra : Thomas

Dato : 14-05-05 21:15

Thomas Schreiber wrote:

> U got mail

Hmm... Gallery folder not writable. Hvad er det mon lige for en mappe
jeg skal ændre. Der er intet der hedder "gallery"? :-/

thomas

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 14-05-05 21:24

Thomas wrote:
> Hmm... Gallery folder not writable. Hvad er det mon lige for en mappe
> jeg skal ændre. Der er intet der hedder "gallery"? :-/

har du MSN? så kan jeg nemmere forklare dig det

mit msn navn er le_fish@hotmail.com

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 14-05-05 21:12

On Sat, 14 May 2005 21:15:59 +0200, Thomas Schreiber wrote:

> [...]
> men minigal eller MG2 er sku super simpelt og lynhurtigt til at loade,
> og så kræver det ikke PHP og MySQL i hoved og røv Perfekt! Takker og

Taget fra deres side:

MG2 requires the following in order to run:

* Webserver with PHP installed
* GD graphics library version 2.x or greater

Så det kræver PHP på serveren.

Fra : Thomas

Dato : 14-05-05 21:24

> Taget fra deres side:
>
> MG2 requires the following in order to run:
>
> * Webserver with PHP installed
> * GD graphics library version 2.x or greater
>
> Så det kræver PHP på serveren.

Jeg opfylder alle systemkrav!

Det er ved første afvikling af programmet, at den siger at "gallery
folder not writable".
De to andre punkter ok - henholdsvis eksistensen af gallery folder og
GDlib i korrekt version. Mystisk. :-/

Deres support-forum er én stor gang rod.

Har du en mappe der hedder "gallery"? Evt. hvor befinder den sig?

Thomas

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 14-05-05 21:29

Thomas wrote:
> Har du en mappe der hedder "gallery"? Evt. hvor befinder den sig?

Glem dette. Du skal via din FTP client give alle dine mapper CHMOD 777,
så de ikke er skrivebeskyttede. Gallery er bare et "x" i dette eksempel.

Fra : K

Dato : 14-05-05 21:25

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse

> MG2 requires the following in order to run:
>
> * Webserver with PHP installed
> * GD graphics library version 2.x or greater
>
> Så det kræver PHP på serveren.

Enig ...
som server kan jeg anbefale EasyPHP http://www.easyphp.org/

Fra : Jakob

Dato : 14-05-05 22:30

In article <42864e6e$0$79457$14726298@news.sunsite.dk>,
REMOVEnews@schreiber.se says...

> [...]
> men minigal eller MG2 er sku super simpelt og lynhurtigt til at loade,
> og så kræver det ikke PHP og MySQL i hoved og røv Perfekt! Takker og

Det var så lidt, jeg synes også at den er helt perfekt, og supersimpel.
Eneste problem jeg har med den er at der er begrænsninger på den
filstørrelse jeg kan smide op, men det er en udbyderbegrænsning mht,
hvor store de filer er der behandles via php.

Derudover er det problemer med exif data og canon såvidt jeg har fattet
pga canon ikke bruger standard exif, men det kan fixes. En bekendt har
rodet lidt med php'en for mig så jeg kan få canon exif til at funge.

--
Venlig hilsen

Jakob