Criterion Film (det danske selskab)
Fra : Morten DH

Dato : 14-05-05 11:06

Er der nogen som har set nogen af deres udgivelser og gider kommenter på
kvaliteten - altså lyd og billede?

Specielt Salo har min interesse

Fra : Jesper

Dato : 14-05-05 13:41

Morten DH <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote:

> Er der nogen som har set nogen af deres udgivelser og gider kommenter på
> kvaliteten - altså lyd og billede?
>
> Specielt Salo har min interesse

Noget tyder på at de har brugt BFIs non-anamorfiske master.

Fra : Morten DH

Dato : 15-05-05 10:21

> Noget tyder på at de har brugt BFIs non-anamorfiske master.

Hmm jeg frygtede godt at det ikke var den helt store åbenbaring inden for
dvd udgivelser i DK - tvivler på at interessen for smalle film i DK er stor
nok til at det kan løbe rundt økonomisk hvis de selv skal lave transfers
osv... men bort set fra det, er BFI's så ikke den bedste version tilgængelig
svjh?

Fra : Jesper

Dato : 15-05-05 11:44

> [...]

> osv... men bort set fra det, er BFI's så ikke den bedste version tilgængelig

Du kan selv sammenligne her.

http://dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=2412

Fra : ML-78

Dato : 15-05-05 12:40
Fra : Morten DH

Dato : 15-05-05 19:37

"ML-78" <dsl79866@vipDELETETHIS.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.dvdbeaver.com/film/dvdcompare/salo.htm

Hmm det er jo pest eller kolera når man ikke kan fransk eller italiensk -
måske skulle man bare vente på R2DK udgaven falder i pris så man kan få set
hvad al "balladen" drejer sig om

Fra : Jesper

Dato : 15-05-05 22:54

> [...]

> måske skulle man bare vente på R2DK udgaven falder i pris så man kan få set

Du skal ikke regne med at den kommer ret meget ned i pris.

Fra : Morten DH

Dato : 16-05-05 10:29

> Du skal ikke regne med at den kommer ret meget ned i pris.

Hvorfor ikke? De fleste titler falder jo hurtigt og en titel som Salo er der
nok ikke det helt store run på og så står der pludselig en masse på lager
rundt omkring

Fra : Jesper

Dato : 16-05-05 10:37

> [...]

> nok ikke det helt store run på og så står der pludselig en masse på lager

Den bliver heller ikke trykt i ret mange eksemplarer, hvis du kigger på
Criterion USA så er mange af deres udgivelser så efterspugte at folk i
dag betaler overpris for dem ift. den oprindelige vejledende salgspris.

Fra : Morten DH

Dato : 17-05-05 15:28

> Den bliver heller ikke trykt i ret mange eksemplarer, hvis du kigger på
> Criterion USA så er mange af deres udgivelser så efterspugte at folk i
> dag betaler overpris for dem ift. den oprindelige vejledende salgspris.

Jeg tvivler nu og på Amerikanske Criterion har ret meget til fælles med
deres danske navnefætter... men kender i øvrigt godt til deres overpris på
brugtmarkedet - mon det har noget at gøre med nummereringen på ryggen af
deres covers? De danske Disney tegnefilm lider jo af samme problem og har
også nummer i ryggen

Fra : Mikl

Dato : 23-05-05 11:23

Morten DH wrote:

> [...]
> deres covers? De danske Disney tegnefilm lider jo af samme problem og har

Det er fordi at disneys film kun udkommer i begrænset oplag (ca en måned
eller 2 efter udgivelsesdato så vidt jeg husker). Det har ikke noget med
nummeret på ryggen at gøre.

Criterions udgivelser er ganske enkelt bare af så høj kvalitet at de er
meget værd når de går OOP (de er ikke som udgangspunkt i begrænset
oplag). Dertil kommer at nyprisen ofte også er temmeligt høj for at
dække de høje produktionsomkostninger og forholdsvis lille marked.

Det eneste pæne der vist kan siges om de danske Criterion udgivelser er
indpakningen. Resten er makværk.

/Mikkel