Ny mobil ... 6230 eller ? Hvad med makro f~
Fra : Nicolai Lang

Dato : 14-05-05 10:04

Hej Gruppe,

"Standardtelefonen" i vort firma er pt. en Nokia 6230 - og den ser
umiddelbart ud til at have det jeg skal bruge (GPRS, Bluetooth, IR og
sync adressebog med Outlook) og samtidig være let og en passende
størrelse.

Men - jeg arbejder med installation af et software system med
opkobling til maskiner - så indimellem har jeg brug for at kunne tage
billeder af stikforbindelser, under varierende lysforhold.

Er der overhovedet nogen kameramobiler som kan tage "makro" optagelser
- altså i en meget kort afstand ? Er der en fordel ved 6230i som er
1,3Mpix men også en del dyrere? Eller er der andre ting jeg skal tage
i betragtning?

Fidusen er at vi har ganske vist nogle udemærkede forholdsvis små
kameraer, og jeg har selv et Olympus 720uz der tager perfekte billeder
men det er ikke altid jeg har det med (fylder meget) når jeg er
afsted.

Er det urealistiske krav at stille til en mobil endnu, at den skal
kunne tage brugbare billeder tæt på?

Er det andre telefoner jeg burde overveje? Jeg har primært erfaring
med Nokia, har dog ligenu den oprindelie Orange-SPV (Skod!) - Da vi
bruger Orange (nu Telia) vil jeg godt kunne få en QTek men jeg har
allerede en Palm Tungsten C så min PDA-lyster er såmænd styret....

På forhånd tak for kommentarer

Mvh
Nicolai

PS! Er jeg den eneste der finder at priserne for GPRS i udlandet gør
det ret uinterresant?

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Jesper

Dato : 14-05-05 13:20

On Sat, 14 May 2005 11:03:55 +0200, Nicolai Lang wrote:

> [...]
> - altså i en meget kort afstand ? Er der en fordel ved 6230i som er
> 1,3Mpix men også en del dyrere? Eller er der andre ting jeg skal tage

6230i tager mærkbart bedre billeder end 6230, hvilket specielt ses når
de kommer over på PC'en og bliver blæst lidt op. Men close-up's og fotos
i dårlig belysning kender jeg ikke nogen mobil som klarer ret godt.
Uanset hvor mange mega-pixel de putter i, så er det i bund og grund
stadig små fix-focus plast-objektiver og det sætter nogle grænser.

Det bliver spændende at se hvor gode Nokia's N-serie bliver med indbygget
flash og ægte Zeiss-objektiver, men for nuværende ville jeg bare snuppe
firmaets standard-telefon (som i øvrigt er rigtig god) og så anskaffe et
af de små digitalkameraer i kredit-kort størrelse ved siden af. F.eks.
et Sony T3. Det kan du have i lommen uden at mærke det, og ingen
mobiltelefon kan nå det til sokkeholderne.

Fra : Nicolai Lang

Dato : 14-05-05 14:33

On Sat, 14 May 2005 14:19:59 +0200, Jesper <no@spam.dk> wrote:

Hej Jesper,

>Uanset hvor mange mega-pixel de putter i, så er det i bund og grund
>stadig små fix-focus plast-objektiver og det sætter nogle grænser.

Det tænke jeg jo nok også...

[6230]
>standard-telefon (som i øvrigt er rigtig god)

Ja, dem der har den roser meget lydkvaliteten i den. Jeg kiggede også
på Nokia 9550 og SE 910i - men har bestemt mig for at bibeholde min
Palm PDA.

Det jeg også ser frem til er Bluetooth så jeg kan få mig et ordentligt
headset. De ledningsførte har jeg en tendens til at smadre for hurtigt
fordi ledningen vikler sig ind i alting i bilen :)

Tak for kommentarene.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 14-05-05 15:58

"Nicolai Lang" <nnews0404051902@hjorth.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> - altså i en meget kort afstand ? Er der en fordel ved 6230i som er
> 1,3Mpix men også en del dyrere? Eller er der andre ting jeg skal tage

Vent en uges tid og tag derefter et kig på SE K750i. Telefonens kamera er
2MP og har autofokus.

\Mandal, med spænding venter på sin K750i :D