Rulletekster, TV2/Zulu
Fra : Mads Jensen

Dato : 13-05-05 23:53

Hej NG

Er det bare mig, eller har man endelig fået lov at se rulletekster på
TV2 ? Til både "Wayne's World" og "Jeepers Creepers" fik rulleteksterne
lov at køre indtil de var færdige - uden afbrydelser vel at
mærke. Desværre var jeg for træt til at se rulleteksterne til "Wayne's
World", hvilket jeg ærgrer mig, da der var klip i de bidder, jeg
så. Ellers en ganske morsom film.

Hvad angår "Jeepers Creepers", men kom desværre 10 minutter for sent ind
i filmen, men man fik da sig nogle gode chok.

I andre senfilm, som Zulu har haft sent (bl.a. "Rosemary's Baby" og
"Night of the living dead") har rulleteksterne da også været der, så er
det kun i film, der ender omkring 22-23, der er udsat for de cut fra
rulleteksterne ?

--
Mads Jensen - mail sent to address ends in /dev/null

The men sat sipping their tea in silence. After a while the klutz said,
   "Life is like a bowl of sour cream."
   "Like a bowl of sour cream?" asked the other. "Why?"
   "How should I know? What am I, a philosopher?"

Fra : Bo Warming

Dato : 14-05-05 00:21

"Mads Jensen" <spam@raptus.dk> wrote in message

> Er det bare mig, eller har man endelig fået lov at se rulletekster på
> TV2 ?

Når filmen når "The End" er de fleste seere interesseret i at forlade den,
fx for at snakke om handling og skuespillerpræstationer.
Folk går hjem fra biografen og jeg mindes ikke at have set nogen gå hen til
plakaten for at se birolle-navne eller hvem stod for make-up.

Kunstnerbranchen har fået skabt tradition for langsommelig
rulletekst-navnevisning, som om aktører og kllippefolk var halvguder, der
tvangsmæssigt skal hyldes. Nysgerrige kan google på titel og læse detaljer -
ligesom Nettos rugbrød-emballage ikke behøver have alle detaljer om
bageri-by og tilsætningsstoffer og om melet er gluten-fri. Varedeklaration
skal afpasses efter interesse, og særligt interesserede allergikere og
bekendte til assistant producer kan gå på nettet.

Fra : Morten DH

Dato : 14-05-05 11:03

> Når filmen når "The End" er de fleste seere interesseret i at forlade den,
> fx for at snakke om handling og skuespillerpræstationer.

Mon det er derfor der jævntlig er begyndt at dukke overraskelser op under
rulleteksterne i form af fraklip og små scener som afslutter filmen?

> Folk går hjem fra biografen og jeg mindes ikke at have set nogen gå hen
> til plakaten for at se birolle-navne eller hvem stod for make-up.

Vi blev siddende efter Matrix 2 fordi vi havde fået af vide der kom teaser
til 3'erne - jeg følte vi sad der i et kvarter... men på video vil jeg gerne
have rulleteksterne komplette, så kan man spole frem og tilbage som man
lyster og se det man vil... jeg bliver sjældent siddende i biografen, fordi
folk rejser sig som man alligevel ikke kan se noget; men hvis jeg har læst
mig til at der dukker noget spændende op kan jeg godt finde på at blive og
få det hele med.

Kan huske i Gremlins fx var lavet en sjov effekt i suround kanalerne hvor de
små bæster grinede og rumsterede allersidst i rulleteksterne... det var ret
fedt at høre i biografen - man kunne se folks reaktion mens de var ved at
rømme salen

Fra : Bo Warming

Dato : 14-05-05 19:03

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote in message

> [...]
> ret fedt at høre i biografen - man kunne se folks reaktion mens de var ved

Jo Gremlins 2, især.
Var det ikke Snurre Snup der lavede sjov? - men det sjov kunne også have
været indlagt i selve filmen.

Copyright-paverne har skabt den uting som rulletekster er - vil man vide
navne, bør det læses på papir eller net. - hurtigt og målrettet og uden
ventetider.