Et ordentligt lyssværd???
Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 12-05-05 19:58

Hej, jeg har lovet at hjælpe min søn med at finde et
ordentligt lyssværd til ca 200 - 300 kr.

Lidt lige som dem her :-

http://www.firebox.com/index.html?dir=firebox&action=product&pid=995

Men ikke samme pris, bare ca 200 - 300 Kr. (Dem her over koster ca 1100 Kr
+porto)

Er der nogen der ude er kan hjælpe??

Det må gerne være i usa eller england eller bare anywhere....

Mvh Henrik

Fra : Grunt

Dato : 12-05-05 22:24

On Thu, 12 May 2005 20:58:06 +0200, "Henrik \(Silkeborg\)"
<henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> wrote in dk.kultur.film:

> [...]
>+porto)
>
>Er der nogen der ude er kan hjælpe??
>
>Det må gerne være i usa eller england eller bare anywhere....

Jeg tror du er blevet blændet af lidt reklamelir på den side, samt noget fx (al
lys ser godt ud i mørke)

Vent til WS III har eller har haft premiere, så vil det igen igen vrimle med
mercendize.

Fra : Frede Hansen

Dato : 13-05-05 11:02

Grunt <gruntsaver@msn.com> wrote in

> Jeg tror du er blevet blændet af lidt reklamelir på den side, samt
> noget fx (al lys ser godt ud i mørke)
>
> Vent til WS III har eller har haft premiere, så vil det igen igen
> vrimle med mercendize.

Det ligner helt ærligt bare et ganske alm. rødtfarvet lysstofrør
at han står med på billedet.
Men de ser da også meget pæne ud når det er bulder ragende mørkt,
noget videre kedeligt når solen pludselig skinder udenfor.
Men et godt tip med at vente, for så finder både Bilka, Føtex, BR,
Toys R Us og alle de andre legetøjs forhandlere deres Star Wars
nips frem igen fra deres lagre og sælger det til spot priser for at
komme af med det.
--
Frede Hansen

Fra : Grunt

Dato : 13-05-05 11:42

On Fri, 13 May 2005 05:02:10 -0500, Frede Hansen <nothing@valid.com> wrote in
dk.kultur.film:

>Grunt <gruntsaver@msn.com> wrote in

>Det ligner helt ærligt bare et ganske alm. rødtfarvet lysstofrør
>at han står med på billedet.

Nah, det er nok blot et klart, evt. farvet, plastikrør med den egenskab at kunne
reflektere en rød pære/led i hele længden.

>Men de ser da også meget pæne ud når det er bulder ragende mørkt,
>noget videre kedeligt når solen pludselig skinder udenfor.

Og man skal nok have nattesyn som en kat for at se andet man ellers kan vælte
eller falde over.
Og børn, bruger de sådan et mere end een gang til fastelavn ?
Voksne bruger den een gang hver gang der er premiere på en SW film.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-05-05 12:20

Grunt <gruntsaver@msn.com> writes:

> Nah, det er nok blot et klart, evt. farvet, plastikrør med den egenskab at kunne
> reflektere en rød pære/led i hele længden.

Nej. Der er tale om ForceFX-lyssværdet fra Master Replicas. Hele
sværdet er lyskilden og der er bevægelsessensorer, der styrer hvilken
lyd det afgiver.

Faktisk har det også "den rigtige" lyseffekt, når det tændes eller
slukkes - bortset fra, at man stadig står med det der lysstofrør.

Det _er_ et pisselækkert stykke merchandise fra en god og solid
merchandise-producent. Der har eksisteret forskellige varianter af det
over de sidste 3-5 år. Den nuværende er billigere end de andre udgaver
der har været og har fået tilføjet det med lyden.

http://masterreplicas.com/customer/starwars/starwars_product_list.php?cid=9

Det er imho et samlerobjekt snarere end et stykke
legetøj. Legetøjslyssværd koster typisk omkring 20 kr. og er
imponerende grimme.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst

Fra : Frede Hansen

Dato : 13-05-05 12:37

> [...]
>
> Det er imho et samlerobjekt snarere end et stykke
> legetøj. Legetøjslyssværd koster typisk omkring 20 kr. og er

Det er jo også kun til en lille knægt, så der kan dem til supermarkedspris
godt gå an.
Naturligvis ser det pludselig anderledes ud hvis der er tale om en voksen
Star Wars fanatiker, der skal det ligne nøjagtig dem fra filmene og også
helst lyde som dem når de leger med det.

--
Frede Hansen

Fra : Morten Steen

Dato : 13-05-05 17:46

> Det er imho et samlerobjekt snarere end et stykke
> legetøj. Legetøjslyssværd koster typisk omkring 20 kr. og er
> imponerende grimme.

Er du gal det er flot. Personligt er jeg mere til Star Trek end Star Wars,
men jeg kunne sgu godt finde på at smide $200.00 for at have sådan en fætter
stående på hylden... *droool*

Morten

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-05-05 21:26

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> writes:

> Er du gal det er flot. Personligt er jeg mere til Star Trek end Star Wars,
> men jeg kunne sgu godt finde på at smide $200.00 for at have sådan en fætter
> stående på hylden... *droool*

Jeg havde faktisk bestilt et, men der var noget fuckup med at forstå
mit VISA-kort hos MAster Replicas og i mellemtiden havde jeg så fundet
ud af, at mit jedi-kostume (mange timers arbejde!) var røget ud ved en
fejl.

Så nu var jeg bare deprimeret. Jeg har afhændet mine premierebilletter
af samme grund.

Og så kan jeg jo godt klare mig uden det sværd indtil videre.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 13-05-05 21:46

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fejl.
>
> Så nu var jeg bare deprimeret. Jeg har afhændet mine premierebilletter

Ved en fejl? Jamen hvordan kan sådan noget ske?!

Mikkel

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-05-05 21:53

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> writes:

> Ved en fejl? Jamen hvordan kan sådan noget ske?!

Jeg havde efterladt det hos mine forældre. Min far ryddede op i
garderoben. Han troede, at det var et par gamle, ødelagte lagener. Jeg
har ikke været helt mig selv siden.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Det, der gør så megen fantasy-litteratur
The RockBear. ((^)) selvhøjtidelig og dræbende kedelig er,

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 13-05-05 22:00

Peter B. Juul skrev:

> Jeg havde efterladt det hos mine forældre. Min far ryddede op i
> garderoben. Han troede, at det var et par gamle, ødelagte lagener. Jeg
> har ikke været helt mig selv siden.

I find his lack of faith disturbing. Få dog fat i nogle premierebilletter
igen hurtigst muligt! Episode 3 er efter min ringe mening klart den bedste i
den nye trilogi.

--
Mvh. Peter
http://filmsvar.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-05-05 22:09

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> writes:

> I find his lack of faith disturbing. Få dog fat i nogle premierebilletter
> igen hurtigst muligt! Episode 3 er efter min ringe mening klart den bedste i
> den nye trilogi.

Jeg har skam billetter til fredag aften. Jeg kan helt seriøst ikke
bære at se folk dandere den i deres kostumer lige nu. Så hellere vente
et døgn.

I stedet går jeg og overvejer hvad jeg vil gøre ved Rocky Horror
Picture Show 17. juni i Humle Bio.

Jeg gentager: Rocky Horror Picture Show 17. juni i Humle Bio. Spread
the word.

http://www.humlebio.dk/

--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^)) - Birksted

Fra : Grunt

Dato : 13-05-05 22:57

On 13 May 2005 23:09:29 +0200, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote in
dk.kultur.film:

>Jeg gentager: Rocky Horror Picture Show 17. juni i Humle Bio. Spread
>the word.
>
>http://www.humlebio.dk/

Det kommer an på om de har en god humle til salg.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 14-05-05 16:57

Peter B. Juul skrev:

> Jeg har skam billetter til fredag aften. Jeg kan helt seriøst ikke
> bære at se folk dandere den i deres kostumer lige nu. Så hellere vente
> et døgn.

Fair nok. Dagen efter er fint nok - der er fansene (og dermed stemningen)
stadig til stede.

> I stedet går jeg og overvejer hvad jeg vil gøre ved Rocky Horror
> Picture Show 17. juni i Humle Bio.

Jeg har endnu en "Rocky Horror Picture Show"-forestilling til gode. Nu er
jeg næsten blevet for gammel til, at jeg tør ...

--
Mvh. Peter
http://filmsvar.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-05-05 17:24

> Jeg har endnu en "Rocky Horror Picture Show"-forestilling til gode. Nu er
> jeg næsten blevet for gammel til, at jeg tør ...

don't worry. Jeg så den første gang for tre et halvt år siden. Det var
såmænd ikke så farligt. Der er ikke så stor tradition for virgin
sacrifices herhjemme.

http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=988

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 13-05-05 22:04

> Jeg havde efterladt det hos mine forældre. Min far ryddede op i
> garderoben. Han troede, at det var et par gamle, ødelagte lagener. Jeg
> har ikke været helt mig selv siden.

Åh nej, altså forældre der rydder op! De er og har altid været den
største trussel mod den levende teenagenørdkultur. Mange gange har jeg
også selv måttet sande, at min mor ikke delte min mission... Jeg føler
med dig!

med venlig hilsen,

Mikkel

Fra : Bo Warming

Dato : 14-05-05 00:35

"Henrik (Silkeborg)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> wrote in message
> Hej, jeg har lovet at hjælpe min søn med at finde et
> ordentligt lyssværd til ca 200 - 300 kr.

Da min mellemste søn var i fægtealderen var Hee-man og Sceletor in, men BR
havde stadig lyssværd til under 100 kr.

Det havde en anden i børnehaven og det ville han også have, så jeg viste ham
et træ, hvor han kunne brække en gren af og afbarke den, så "klingen" blev
lys.
Og så sloges vi med halverede kosteskafter og fik point for at ramme tøj og
et minus for at ramme hud og ti minus for at ramme beskyttelsesbrillerne.
Men da han for nylig blev bedre end mig til at spille "Mølle" og "Klak"
(Reverse, Othello) gad han ikke spille med mig længere - øv!

Og jeg forklarede - dengang han plagede om BR-plastiksværd med
atteri&lys - at en laser-lysstråle kan nok få luften til at lyse, men der
er ingen lyd, når to klinger af lys rammer hinanden.