Nye stemmer på de gamle tegnefilm ,træls
Fra : Frede Hansen

Dato : 08-05-05 10:56

Egentlig lidt træls.
Man troede lige man havde gjordt lidt af et scoop nede ved Otto Duborg,
fordi de havde både Tintin og Lucky Luke tegnefilm på DVD til 30kr stykket.
Ikke helt ringe med Tintin tegnefilmen, Tintin og Hajsøen.
Her kan man ihvertfald gendkende stemmer som Karl Stegger som Haddock
og Ove Sprogøe som henholdsvis Dupont og Dupond.
Bare et par minusser:
De har ikke restaureret lyden, der er meget støj i.
Lyden er desuden ekstrem lav og totalt ude af sync, enten så kommer lyden
før billedet eller også lidt for sent.
Billedet er egentlig kun det eneste der er godt, den står helt ren.

Lucky Luke DVD'ere, det var der også: 5 stk
Her blev jeg skuffet. Jeg husker tydeligt tilbage i 80'erne når der
var Lucky Luke på DR så var det Ove Sprogøe der lagde stemme til Lucky
Luke, men ikke her. Jeg aner faktisk ikke hvem den person er, for al lyd er
blevet totalt udskiftet i samtlige episoder på DVD'erne, skuffende.

Så er det godt det er DVD'ere som kun koster 30kr pr stk, for mere
er de bestemt heller ikke værd.
--
Frede Hansen

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 08-05-05 13:35

"Frede Hansen" <nothing@valid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> blevet totalt udskiftet i samtlige episoder på DVD'erne, skuffende.
>
> Så er det godt det er DVD'ere som kun koster 30kr pr stk, for mere

De Lucky Luke-udgaver har været nævnt før her i gruppen.

Mon ikke det er for at spare betalingen af nogle (dyre?) rettigheder, at
der er indspillet nyt lydspor til denne discount-serie?

Mikkel

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 08-05-05 17:30

Det er ligesom de nye stemmer til Walt Disney´s "Lady og vagabonden" i det
klassiske "Julesow"....dér mangler "magien" ogsdå fuldstændig i forhold til
de gamle stemmer jeg kan huske. Hvor i alverden skulle det laves om?!!!

De få gange jeg er kommet til at se "Disney sjov" i fjernsynet er jeg
desuden ved at brække mig over alle de forfærdelige stemmer.Det er
simpelthen så extremt dårligt, grimt og ringe at det gør ondt at lytte
å. - Enhver illusion man har om Anders And, Onkel Joakim , Fedtmule eller
Rip, Rap & Rup bliver sgu da totalt ødelagt ar de idioter der lægger stemmer
til.....godt man ikke er barn / ung i dag. Føj!

Anders

Fra : Frede Hansen

Dato : 08-05-05 19:34

"Anders C. Nielsen" <acn77@vip.cybercity.dk> wrote in

> [...]
> Fedtmule eller Rip, Rap & Rup bliver sgu da totalt ødelagt ar de
> idioter der lægger stemmer til.....godt man ikke er barn / ung i dag.

Nu har jeg ikke set Disney's juleshow i årevis, men har de virkelig
fjernet Ove's stemme fra Jesper Fårekylling ?
Så er det da godt nok svært at forestille sig ham når han ikke har
Ove's stemme og sang.
Men med Anders, Mickey og alle de andre må jeg give dig ret. Jeg gidder
skutte at se noget fra Disney idag pga det nummer de har gjordt ved deres
korte tegnefilm, for det lydder ikke engang særlig godt.
--
Frede Hansen

Fra : ML-78

Dato : 08-05-05 22:03

Anders C. Nielsen skrev:

> [...]
> desuden ved at brække mig over alle de forfærdelige stemmer.Det er
> simpelthen så extremt dårligt, grimt og ringe at det gør ondt at

Jeg har det på samme måde. Skræppende stemmer, skabagtige måder at tale
på. Mange af stemmerne lyder som om de er fulde teenage-piger, der
forsøger at karikere en person de hader.

ML-78