Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Valg af Digi-kamera: HP PhotoSmart C215 el~
Fra : Fam. Gunst

Dato : 30-05-01 22:28

Hej

Idet jeg som første gangs køber af et digital kamera skal finde en god og
billig model står valget mellem HP PhotoSmart C215 eller Epson PhotoPC 650
til henholdsvis 1800,- og 1600,- inkl. moms
- Hvad ville du/I vælge?
- Evt. alternativer i samme pris niveau?

Kameraet skal desuden være billigt at opgradere mht. hukommelse (Smart Card
ect.)

På forhånd tak for hjælpen

Jacob

Fra : Mick Johansen

Dato : 30-05-01 23:56

Hej Jacob!

Jeg har lige haft et HP 215C på prøve i et par dage, og ligegyldigt hvad jeg
gør kan jeg ikke få den til at lave pne billeder. Dog har jeg hørt fra
andre, at de er godt tilfredse med kvaliteten, så det er muligvis en
brugerfejl fra min side, selvom det burde vel ikke være svært.. Min
nuværende HP200C er såmænd ok. Men det er nemt at opgradere dets hukommelse:
Compact Flash - du kan få et 32MB kort for ca. 250,- og så kan du samtidig
købe en CompactFlash Reader/Writer USB. Sådan en fætter koster fra ca. 300,-
og det er et køb man ikke fortryder.

Med venlig hilsen
Mick Johansen

Fra : Fam. Gunst

Dato : 31-05-01 11:10

Hej igen

Undskyld..også tak til Mick Johansen

Mick Johansen <mick-j@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b157af9$0$22389$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Lyrik

Dato : 31-05-01 10:57

"Fam. Gunst" <fam.gunst@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> - Evt. alternativer i samme pris niveau?
>
> Kameraet skal desuden være billigt at opgradere mht. hukommelse (Smart

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Epson PhotoPC 650 er suverænt i sammenligning med HP C215. For eksempel har
Epson-en nærlinse så du kan affotografere en bog- eller bladside. Dens
billeder er ikke så lidt skarpere end HP-ens.
Epson-en har optik med autofokus hvor HP-en har fastlinse.
Kortet i den er CompactFlash kort, billigt.
Men for øvrigt synes jeg ikke at kortprisen er særlig afgørende. De fleste
starter med et 8 Mb kort, som der også er i Epson-en, den kan tage op til 88
billeder i 640x480 eller 33 billeder i den gode størrelse 1152x864.
Når så folk tager på ferie, så køber de et enkelt ekstra kort på for
eksempel 32 Mb eller 64 Mb.
Efter dette så købes der ikke mere.
Jeg tillader mig at sende et billede til dig som er taget med Epson 650, det
var lige før jeg solgte det og købte "et dyrt kamera".
Hilsen Jens

Fra : Fam. Gunst

Dato : 31-05-01 11:09

Hej Lyrik!

Tusind tak for hjælpen - det afgjorde valget! Kvaliteten er jo forrygende!
Det er fedt når folk er hjælpsomme og informative vedr. spørgsmål i
nyhedsgrupper og på nettet - længe leve den frie meningsdannelsen!!
Hvilket pres på producenterne og øget konkurrence når forbrugerne i hidtil
ukendt omfang kan rose og rise deres produkter i diverse forummer.
Jamen, jeg blev bare så glad over din interesse for mit spørgsmål

Venlig hilsen og tak for billedet

Jacob Gunst

Fam. Gunst <fam.gunst@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9f3ou3$6i3$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Fam. Gunst

Dato : 31-05-01 11:33

Hej igen

Forresten..jeg vil klart opgradere mht. mængden af flashram i PhotoPC 650
Er nedenstående producent og type OK til kameraet?
Fra www.edbpriser.dk

PQI:CompactFlash 32MB CompactFlash / 32MB 303 kr.

Endnu engang mange tak!

Jacob

Fam. Gunst <fam.gunst@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9f55gn$91h$1@news.inet.tele.dk...