Ringenes Herrer Box set ext. ver.
Fra : Jan Jacobsen

Dato : 04-05-05 10:19

Hej NG!

Er der nogen der ved om box settet som kan køber hos Amazon har danske
tekster? (Catalogue Number: EDV9254)

Prisen er "kun" 43,99 £, hvorimod den koster 1199 i de danske forretninger !

På forhånd tak

Jan

Fra : David T. Metz

Dato : 04-05-05 12:30

Jan Jacobsen wrote:

> Er der nogen der ved om box settet som kan køber hos Amazon har danske
> tekster?

Nu skriver du ikke hvilken amazon, men valutaen får mig til at gætte på
den britiske?

Nå, svaret er ja, nej.

David

Fra : Jan Jacobsen

Dato : 06-05-05 07:17

Jeg har kigget på ASIN: B0002VJT2C.

Er der nogen steder man kan slå sådan noget op?

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-05 10:39

On Fri, 6 May 2005 08:17:03 +0200, "Jan Jacobsen" <non@given.com>
wrote:

>Jeg har kigget på ASIN: B0002VJT2C.

Mnja, det er jo meget godt... men hvorfor linker du ikke bare direkte
til bokssættet? :)

The Lord of the Rings Trilogy (Extended Edition Box Set)
<http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B0002VJT2C/qid=1115371061/sr=1-1/ref=sr_1_10_1/202-1703178-1047832>

Og for lige at komme ind på dit undertekstproblem, så... i det
konkrete tilfælde kan jeg ikke hjælpe dig, men engelske DVD-udgivelser
er tit noget for sig selv. Altså som regel ikke de samme versioner,
der f.eks. udgives her i landet (eller andre region 2 områder). Og
dermed har de sjældent danske undertekster.

Æh, når det er sagt, så - hehe - jeg scrollede lige ned og skimmede og
de forskellige brugeres kommentarer, og faldt over den her, som giver
svar på dit spørgsmål:

>The version on sale here with Amazon is English with English subtitles, no other languages included.

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's just the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Jan Jacobsen

Dato : 06-05-05 12:12

Tak for hjælpen, så blev jeg lidt klogere i dag også

Men hvorfor pokker skal der være så stor prisforskel mellem UK og DK ??

Jan

Fra : David T. Metz

Dato : 06-05-05 12:30

Jan Jacobsen wrote:
> Tak for hjælpen, så blev jeg lidt klogere i dag også
>
> Men hvorfor pokker skal der være så stor prisforskel mellem UK og DK ??

Tjah. Overvej fx hvor stort markedet for danske/skandinaviske
undertekster er - sammenlignet med markedet for udgaver uden tekst/med
engelsk tekst. Tænk på at tekstningen er en ekstraudgift.

Derudover er der selvfølgelig konkurrencesitutationen.

David

Fra : Jan Jacobsen

Dato : 10-05-05 08:48

Jeg er klar over at udgiften til tekstning kan være af en betydelig
størrelse, men hvorfor dælen er der så ikke lige så stor prisforskel på alle
udgivelser?

Jeg mener at der er tale om et "rip-off" i dette tilfælde

Fra : David T. Metz

Dato : 10-05-05 20:43

Jan Jacobsen wrote:
> Jeg er klar over at udgiften til tekstning kan være af en betydelig
> størrelse, men hvorfor dælen er der så ikke lige så stor prisforskel på alle
> udgivelser?

Dunno.

> Jeg mener at der er tale om et "rip-off" i dette tilfælde

Tjah, tænk på at den kun er kommet på dvd. Den har ikke været i biffen ...
Men det er klart - det er et spørgsmål om udbud og efterspørgsel.

David

Fra : Per Rønne

Dato : 10-05-05 10:33

> [...]

> undertekster er - sammenlignet med markedet for udgaver uden tekst/med
> engelsk tekst. Tænk på at tekstningen er en ekstraudgift.

Nu er filmene vel i forvejen blevet tekstet til biografbrug.
--
Per Erik Rønne

Fra : David T. Metz

Dato : 10-05-05 20:43

Per Rønne wrote:

> Nu er filmene vel i forvejen blevet tekstet til biografbrug.

Den vi diskuterer har ikke været i biffen.

Davud

Fra : Jesper

Dato : 10-05-05 21:23

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Nu er filmene vel i forvejen blevet tekstet til biografbrug.

Det er ikke elektroniske tekster, det er tekster der er ætset ind på
filmstrimlen, derfor er det ikke teknisk muligt umiddelbart at genbruge.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-05-05 23:51

Hej!

Jesper wrote:

> Det er ikke elektroniske tekster, det er tekster der er ætset ind på
> filmstrimlen, derfor er det ikke teknisk muligt umiddelbart at genbruge.

Ætset? Man brænder dem på celluidstrimlen med laser...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-05 04:04

> Det er ikke elektroniske tekster, det er tekster der er ætset ind på
> filmstrimlen, derfor er det ikke teknisk muligt umiddelbart at genbruge.

De må da vel have forekommet på »elektronisk form« inden de bliver
brændt på filmstrimlen med laser.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jim Andersen

Dato : 11-05-05 10:19

"Per Rønne" wrote:

> De må da vel have forekommet på »elektronisk form« inden de bliver
> brændt på filmstrimlen med laser.

Nej. Ikke til f.eks Star Wars filmene. Dér har han skrevet dem i hånden med
sit lyssværd.

/jim

Fra : David T. Metz

Dato : 06-05-05 10:38

Jan Jacobsen wrote:
> Jeg har kigget på ASIN: B0002VJT2C.
>
> Er der nogen steder man kan slå sådan noget op?

Nogle kan man slå op nogle steder. Men i det her tilfælde var det let,
fordi den nordiske udgave, som er den eneste med dk-tekster, kun sælges
i norden (det er sf-films) ...

Et af stederne man kan se er:
www.dvdcompare.net

Alternativt kan du prøve at finde samme udgivelse hos en anden
forhandler eller hos udgiveren.

David

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-05-05 14:59

Jan Jacobsen skrev den 04-05-2005 11:18:
> Hej NG!
>
> Er der nogen der ved om box settet som kan køber hos Amazon har danske
> tekster? (Catalogue Number: EDV9254)

Tja, jeg fik min Ext.udgave til 600 kroner + porto. hos
Homeentertainment (www.homeenter.dk).
Jeg binder mig godt nok for yderligere 2 køb a 199 kroner + porto i
løbet af 1. år, men det bliver jo alligevel til film jeg har lyst til at
købe.

Om tilbuddet stadig er aktuel, tja det må du selv finde ud af.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Morten S Hansen

Dato : 13-05-05 22:08

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> [...]
> af 1. år, men det bliver jo alligevel til film jeg har lyst til at købe.
>
> Om tilbuddet stadig er aktuel, tja det må du selv finde ud af.

Det er godt nok billigt!! Er det virkelig extented versionerne??
Har lige tjekket siden og den står til 1200,- nu - ØV!
Hvornår købte du den??

Morten

Fra : Morten S Hansen

Dato : 13-05-05 22:28

Fik lige lyst til at tjekke hvad den kostede hos Home Entertainment
(www.homeenter.com) i de andre lande - og de har den åbenbart ikke i Sverige
og Norge.

Tilgengæld er den på den finske del af siden til 100 Euro (selvfølgelig med
danske tekster) - så nu mangler jeg bare en til at oversætte
tilmeldingsformularen!!
http://www2.homeenter.com/cds/showpage.asp?nodeid=117271&article_id=200678&magazine_id=508&form_name=product_readmore

morten