Tre anbefalinger: Twilight Samurai, Carand~
Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 02-05-05 09:29

Hejsa

Jeg har været så heldig at være inde i en god stime med hensyn til film
oplevelser. De sidste tre film jeg har set har alle været rigtig gode film
oplevelser, så derfor vil jeg lige anbefale dem til de af jer der endnu ikke
har set dem.

Memories of Murder:
Koreansk thriller/drama bygget på en autentisk episode med en massemorder.
Filmen er flot og har en rå og alligevel humoristisk tone. Filmens slutning
virkede for mig i første omgang lidt utilstrækkelig, men efter at have tænkt
på filmen i dagenen efter, så var slutningen det der blev ved med at vende
tilbage...

Carandiru:
Braziliansk fængsel film. Fantasik varm og dejlig film om mennesker bag
træmmer. Kan I lide fængsel film som fx. En Verden Udenfor, så tror jeg også
I vil sætte pris på denne her.

Twilight Samurai:
Simpelthen et fantastisk periode drama. Suverænt skuespil og en god og
rørende historie. Bare lige til orientering dette er ingen action film, det
er et drama.

Mvh.
Brian

http://brian.kjeldsen1.person.emu.dk MSN: kjeldsen76@hotmail.com

....men en ting er sikkert han gik aldrig baglæns som alle de andre skvat.
(Allan Olsen - Taberens søn)

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-05 23:16

> [...]
tænkt
> på filmen i dagenen efter, så var slutningen det der blev ved med at vende

Jeg så denne til natfilm sidste år, og jeg vil erklære mig enig. Udover dine
kommentarer, så kunne jeg også godt lide, hvordan filmen på samme tid
fungerer som en effektiv thriller og som en humoristisk kommentar til den
eksplosive udvikling de seneste årtier i Sydkorea, med dens portræt af
kultursammenstødet mellem det på alle måder gammeldags landsbysamfund og den
unge, internationalt orienterede detektiv fra storbyen Seoul.

Den kan ganske rigtigt anbefales.

Mvh Mikkel