Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billigt digitalkamera
Fra : Henning

Dato : 13-05-05 18:31

Jeg skal have en afløser for mit gamle Olympus 1.3 Megapixel, og er
faldet over to emner.
Aldis http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_20/OFF04.HTM, et Lumicron
LDC-4028. Har aldrig hørt om navnet, men kendte navne borger ikke
altid for kvaliteten... Kan heller ikke finde tests eller beskrivelser
af det?
Alternativt Føtex' tilbud på et HP Photosmart 945 til 1599,-. Det
ligner et spejlrefleks, men næppe til den pris?
P.S. Link til kamera på

Mine krav er få og simple; det skal tage gode billeder, kunne optage
videoklip som ikke er begrænset til 30 sekunder, der skal være
tv-udgang, optisk zoom, kunne vise billedet, der netop er taget uden
at skulle slukke kameraet...

Andre, bedre alternativer i prislejet ~1500,-?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Gert Medom

Dato : 13-05-05 18:52

Hej

det sikre er at vælge HP 945.

Du får 5 MP opløsning og 8 x optisk zoom. Kameraet har ry for at give gode
billeder, men være lidt langsomt. Jeg ville i din situation tage den.

Mvh

Gert Medom

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 13-05-05 19:04

"Henning" skrev
> [...]
> at skulle slukke kameraet...
>
> Andre, bedre alternativer i prislejet ~1500,-?

F.eks. Canon PowerShot A510 til 1500 kr
god billedkvalitet
http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/a510.html
avi med lyd320 x 240:

180 sekunder
4 x optisk zoom 35 - 140mm

TV udgang
Kan vise billedet uden at slukke kameraet.
Bruger genopladelige standard AA batterier

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Anders Pedersen

Dato : 13-05-05 19:10

On Fri, 13 May 2005 19:31:04 +0200, Henning wrote:

> [...]
> LDC-4028. Har aldrig hørt om navnet, men kendte navne borger ikke
> altid for kvaliteten... Kan heller ikke finde tests eller beskrivelser
Kameraet i aldi er noname.
det dvs. der en anden ukendt producent der har produceret kameraet og sat
lumicron på. Dte er kun et salgs mærke

> Alternativt Føtex' tilbud på et HP Photosmart 945 til 1599,-. Det
> ligner et spejlrefleks, men næppe til den pris?
> P.S. Link til kamera på

En anden og bedre mulighed.
Kig efter annerkendte mærker.
> [...]
> at skulle slukke kameraet...
>
> Andre, bedre alternativer i prislejet ~1500,-?

Der udover skal ligges pris til ekstra hukommelseskort, opbladelige
batterier (der følger ofte kun alkaline med til de billige kameraer)lader
evt. taske.
til ca 500-1000kr

--
Med Venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : K

Dato : 13-05-05 21:06

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Andre, bedre alternativer i prislejet ~1500,-?

Jeg vil på det varmeste anbefale dig et Canon A75, det er et godt alsidigt
kamera som både appelerer til den som kun gider sætte sig ind i
preindstillinger + auto, men også til den som selv kan finde ud af at
indstille blænde og lukke. Nogle vil nok sige at det kun er 3,2 Mpix, men
det tegner skarpt helt ud til kanterne, hvilket der er mange andre
lavpriskameraer der ikke gør. Jeg var meget glad for mit og har fortrudt at
jeg gav det væk, da jeg skiftede til mit nuværende Pro1

fordele ved kameraet er at det bruger AA batterier og er økonomisk i forbrug
!

info om A75 finder du her :
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/canon_a75.asp

http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/a75.html

Fra : Brian Jensen

Dato : 14-05-05 10:25

Syntes du skulle overveje at bruge bare en anelse mere på nyt kamera....
for bare 2230 kr. kan man få en Canon A95 kamera som jeg vil kalde en mester
stykke til prisen. Her er link til billig køb:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=99464
Den er enkel at bruge for nybegynderen, men har også en masse indstillings
muligheder. Den har flip skærm, hvilket giver mulighed får at tage billeder
fra vinkler man normalt ikke fotografere fra (med mindre man lille fladt på
jorden).
Billederne har en rigtig god farve gengivelse. Så efter min mening er det
med sådan et kamera du får mest for pengene..

Vær ikke bange for at købe kamera over nettet, brug f.eks. www.edbpriser.dk

Hilsen Brian