Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor mange billeder på et 256 mb kort?
Fra : Jakob Munck

Dato : 13-05-05 05:25

Jeg er i færd med at anskaffe mig et Nokon Coolpix 5200 kamera og skal
naturligvis have udvidet hukommelsen. Hvor mange billeder, taget i maksimal
opløsning (5,2 Megaixel) kan der være på et hukommelseskort med 256 MB ?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 13-05-05 05:45

Jakob Munck wrote:

> [...]
> skal naturligvis have udvidet hukommelsen. Hvor mange billeder,
> taget i maksimal opløsning (5,2 Megaixel) kan der være på et

Første hit på Google gav
http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/nikon5200.html

hvor der står

Storage
Internal Memory: Fine approx.4, Normal approx. 8, Basic approx.16;
256MB SD: Fine approx.89, Normal approx. 175, Basic approx. 336
--
JPEGCrops 0.6.22 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Simon Nielsen

Dato : 13-05-05 05:59

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> wrote in message

> [...]
> Internal Memory: Fine approx.4, Normal approx. 8, Basic approx.16;
> 256MB SD: Fine approx.89, Normal approx. 175, Basic approx. 336

Det er jo så ca. tal. hvert billede har jo ikke samme størrelse, er der
foreksempel mange pixels med samme farve bliver billedet mindre. Så du kan
opleve at der kan være flere billeder på end forventet, men det er jo ikke
en dårlig ting.

Mvh
Simon