Hundekat--- eller.
Fra : Coppi

Dato : 13-05-05 21:46

Hejsa.

Vi morer os rigtig meget over vores Pivsen, som I måske husker faldt ned fra
høloftet sidste år og som vi selv flaskede op.

Vi har en rottweiler på 8 år og har lige fået en ny rotte, Andrea, som er 4
mdr.

Vi går selvfølgelig tur med hundene og nu også med Pivsen, som troligt
stiller hver gang, vi skal afsted. Hun holder behørig afstand, som regel.

Forøvrigt havde I ret, Pivsen er ikke som andre katte, hun bider gerne og
hårdt, men er alligevel en rigtig dejlig kat. Og jeg tror hun er ret
tilfreds med sit liv hos os.

Men vi er jo også bare os to voksne og så hundene, men hun er helt klart
præget for lidt på katte. Er forøvrigt en fremragende muse og, desværre ,
fuglefanger. Selv om hun ikke har haft en mor til, at lære hende det. Altså
bortset fra mig.

coppi

Fra : Kate

Dato : 14-05-05 07:53

"Coppi" <annie321@privat.dk> wrote in

> Vi har en rottweiler på 8 år og har lige fået en ny rotte, Andrea,
> som er 4 mdr.

Hvad synes Pivsen om rotten? Kan hun lade den være i fred?

Lyder til at Pivsen har fået et godt liv hos jer trods sin hårde start
på tilværelsen

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ragna

Dato : 14-05-05 08:19

Kate skrev:
>Hvad synes Pivsen om rotten? Kan hun lade den være i fred?

Hej Kate!
Det tror jeg godt, Pivsen kan, for en rotte er hundemenneskers indforståede
navn for en rottweiler.
Du er ikke den første, der har taget navnet for pålydende!

Og til Coppi:
Det er dejligt at høre lidt nyt om de katte, der før har været fortalt om
her i gruppen.
Solskinshistorier kan man aldrig få for mange af.
I gamle dage havde vi også rottweilere - to i træk - men de fik aldrig så
kærligt et forhold til kattene som vores to tidligere schæfere og vores
nuværende collie har.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Kate

Dato : 16-05-05 08:54

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> wrote in

> Det tror jeg godt, Pivsen kan, for en rotte er hundemenneskers
> indforståede navn for en rottweiler.
> Du er ikke den første, der har taget navnet for pålydende!

Nej, den havde jeg jo ikke lige luret Jeg har set kattes reaktioner
på kaniner mange gange og den er generelt den samme..... Katten kigger
grundigt på den mærkelige skabning og når kaninen så bevæger sig, det
være sig imod eller væk fra katten, så taber katten underkæben og
pisker langt bort

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-05 08:27

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad synes Pivsen om rotten? Kan hun lade den være i fred?

Jeg har rotter, altså ikke hundene, og kat. Katten nusser lidt med rotterne
og giver dem en vasker i ansigtet, så smutter han igen. Han aner ikke de er
noget han normalt skulle jagte, og rotterne aner ikke, de burde være bange
for katten

Marsvinene får samme tur: Venlig nussen og vask hvor de ikke selv kan nå.
Alle parter nyder det tydeligvis.

Tina

Fra : Kate

Dato : 16-05-05 08:56

"Tina" <wunjo(a)webspeed.dk> wrote in

> Han aner ikke de er
> noget han normalt skulle jagte, og rotterne aner ikke, de burde
> være bange for katten

Mine kaniner har heller aldrig anet at katte burde være farlige,
ligesom kattene aldrig har anet at kaniner ikke er det

Dog vasker kattene nu sjældent kaninen, men de lever i fred og
fordragelighed.