Gælder dette stadigvæk
Fra : Gigasoft Danmark

Dato : 30-05-01 22:17

- Produkter til kryptoanalytiske funktioner og specialkonstruerede produkter
med kryptering, som er stærkere end 56 bit, er fremdeles forbudt at
eksportere. Undtaget er også skræddersyede

Taget fra denne artikkel

http://www.ing.dk/arkiv/001204/krypto.html

Kan man virkelig straffes for at lave et kraftigt krypterings program???

Og hvis ja!
Hvorfor så det?

Gigasoft Danmark
Bjarne Østergård
www.gigasoft.dk E-mail: boe@gigasoft.dk
Tlf. 86 49 64 04

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-05-01 22:33

Gigasoft Danmark skrev:

>Kan man virkelig straffes for at lave et kraftigt krypterings program?

Eksportere og fremstille er to forskellige ting.

--
Bertel

Fra : Martin Schultz

Dato : 31-05-01 10:56

On Wed, 30 May 2001 23:16:50 +0200, "Gigasoft Danmark"
<boe@gigasoft.dk> wrote:

>- Produkter til kryptoanalytiske funktioner og specialkonstruerede produkter
>med kryptering, som er stærkere end 56 bit, er fremdeles forbudt at
>eksportere. Undtaget er også skræddersyede
Du kan læse noget mere her:
http://www.datashopper.dk/~boo/pgp.html

Selvom jeg tvivler på at dit progrm befinder sig i kateggorien over
56bit

Fra : Kent Friis

Dato : 31-05-01 16:28

Den Wed, 30 May 2001 23:16:50 +0200 skrev Gigasoft Danmark:
> [...]
>
>http://www.ing.dk/arkiv/001204/krypto.html
>
>Kan man virkelig straffes for at lave et kraftigt krypterings program???

Jeg ved ikke om det stadig gælder.

Men problemet var at USA havde en meget lille andel af verdensmarkedet
for krypteringsprodukter, fordi de som de eneste havde forbud mod
eksportering af kryptering der virker (128bit og op). Derfor fik USA
en del lande til at skrive under på at de også ville forbyde eksport
af kryptering der virker, hvorefter amerikanerne skyndte sig at for
deres egen eksport...

Sådan erobrer man hurtigt markedsandele...

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/