[CSS] absolut bredde på TD
Fra : Denn!s H

Dato : 13-05-05 07:34

Hej

Jeg har en TD med en bredde 150px. Cellen indeholder en url-tekst.

Når url'en fylder mere end de 150px øges bredden på TD automatisk.

Kan jeg undgå dette, f.eks. ved at den overskydende tekst blot "forsvinder"?

--
vh
Denn!s H

Fra : Tomasz Otap

Dato : 13-05-05 08:25

Denn!s H wrote:
> Jeg har en TD med en bredde 150px. Cellen indeholder en url-tekst.
>
> Når url'en fylder mere end de 150px øges bredden på TD automatisk.
>
> Kan jeg undgå dette, f.eks. ved at den overskydende tekst blot "forsvinder"?

Hej Dennis

Prøv evt. overflow: hidden på css-definitionen for cellen.

http://www.w3schools.com/css/pr_pos_overflow.asp

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-05-05 10:22

Tomasz Otap skrev:

> Prøv evt. overflow: hidden på css-definitionen for cellen.

Man kan ikke få overflow til at virke direkte på en celle. Men hvis man
lægger et div-element imellem, virker overflow fint:

<http://www.gyros.dk/usenet/html/tabeloverflow.shtml>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Denn!s H

Dato : 13-05-05 10:39

> Man kan ikke få overflow til at virke direkte på en celle. Men hvis man
> lægger et div-element imellem, virker overflow fint:
>
> <http://www.gyros.dk/usenet/html/tabeloverflow.shtml>

Tak for svarene.

Løser det ved at fjerne alt på nær domænenavnet i det viste

--
vh
Denn!s H

Fra : Lars Linde

Dato : 17-05-05 19:11

"Denn!s H" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Når url'en fylder mere end de 150px øges bredden på TD automatisk.
>
> Kan jeg undgå dette, f.eks. ved at den overskydende tekst blot

Ja prøv at kigge på table-layout: fixed;

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/reference/properties/tableLayout.asp

--
Lars