Foxconn eller Gigabyte?
Fra : Thomsen

Dato : 13-05-05 13:09

Hej
Står umiddelbart med valget mellem
Foxconn K8S760MG-6LRS

eller
GigaByte GA-K8VM88M
http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=157313

er mon nogen derude der hælder til det ene eller andet?

mvh Thomsen

Fra : JK

Dato : 13-05-05 13:43

On Fri, 13 May 2005 14:09:07 +0200, "Thomsen" <oathomsen@webspeed.dk>
wrote:

> [...]
>GigaByte GA-K8VM88M
>http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=157313
>
>er mon nogen derude der hælder til det ene eller andet?

Tja, det kommer lidt an på, hvad du skal bruge det til.

Men jeg ville vælge sis chipset på foxconn fremfor via og det
unichrome grafik.

Sis er ofte fremragende til linux og også til windows specielt til
kontor-applikationer.

Mine indvendinger er dog:

- SKAL du have micro-atx ?
- SKAL det være socket 754 ?
- SKAL der være onboard grafik ?
- SKAL der være agp ?

For socket 939 og en winchester eller venice cpu giver mindre varme og
ventilatorstøj (hvis det designes rigtigt). Med fuld ATX kan du også
få bedre bundkort: nforce3 ultra med agp og nforce4 med pci express.

mvh

John

Fra : JK

Dato : 13-05-05 13:48

wrote:

> [...]
>GigaByte GA-K8VM88M
>http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=157313
>
>er mon nogen derude der hælder til det ene eller andet?

Kan foreslå dette bundkort:

micro-atx med onboard radeon grafik og socket 939:

Læg mærke til de gode bedømmelser på edbpriser.

Desuden benytter jeg det selv.

Anmeldelse:

http://www.ocworkbench.com/2004/msi/ms-7093/g1.htm

Hvis du skal bruge onboard grafik, som er absolut god, så er det langt
bedre at have 2 ramklodser i, end 1. P.gr.a. dual ram band.

Det er et næsten fejlfrit bundkort. Det kan bare ikke overclocke. Køb
f.eks. en winchester 3500+, og 2 ens ram klodser, enten 2x256 eller
2x512.

mvh

John

Fra : Thomsen

Dato : 13-05-05 16:23

> [...]
>
> Det er et næsten fejlfrit bundkort. Det kan bare ikke overclocke. Køb
> f.eks. en winchester 3500+, og 2 ens ram klodser, enten 2x256 eller

Tak for tippet
Det ser jo sådan set rigtig godt ud med MSI'en.
Har kigget på den før, men jeg kan ikke huske hvorfor jeg gik væk fra den.
Det er en del gode argumenter for det.
Micro ATX er for at begrænse størrelsen og mit udgangspunkt var en AMD 64
3000+
så det ikke bliver for varmt.
Har et brugt Geforce Ti 4280 som jeg ville proppe i agp'en.
Har foreløbig købt Chill strømforsyning og Arctic CPU køler, som passer til
både
socket 754 og 939 så jeg er ikke helt låst endnu.

mvh Thomsen

Fra : Dennis

Dato : 19-05-05 14:58

> micro-atx med onboard radeon grafik og socket 939:

Har dette kort..

Der er lige EN ting man skal tænke på..
Der kan ikke clockes på dette MB.. (eller måske er jeg dum

Det kører dog stabilt og upåklageligt

Mvh Dennis

Fra : JK

Dato : 19-05-05 15:16

On Thu, 19 May 2005 15:57:52 +0200, "Dennis"
<Dennis@Fjern.Bilinfo.ogDette.dk> wrote:

>Har dette kort..
>
>Der er lige EN ting man skal tænke på..
>Der kan ikke clockes på dette MB.. (eller måske er jeg dum
>
>Det kører dog stabilt og upåklageligt

Der findes nu en clockgen til kortet.

Så fsb220 kan man godt (10%). Men da der hverken er pci/agp lås eller
spændingsjusteringer kan man næppe komme højere.

se www.clockgen.com

mvh

John

Fra : Dennis

Dato : 20-05-05 09:09

> Der findes nu en clockgen til kortet.
>
> Så fsb220 kan man godt (10%). Men da der hverken er pci/agp lås eller
> spændingsjusteringer kan man næppe komme højere.
>
> se www.clockgen.com

Det er jo fantastisk..

En bonus ved at lave et indlæg.. Tænkte nok at jeg ville få besked hvis der
kunne gøres noget...
Det skal der leges med i weekenden ;)

Tusinde tak
Mvh Dennis