X-Files Season 1-3. Farve?
Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 30-05-01 21:30

Har endelig modtaget Season 3.

Er der nogen der ved om følgende har nogen speciel betydning:
Season One boxen er holdt i rene grå nuancer.
Season Two boxen er holdt i grårødelige nuancer.
Season Three boxen er holdt i gråblålige nuancer.

Er det bare for et syns skyld, eller repræsenterer de forskellige farve
valg noget i de enkelte afsnit?

--
Mvh:

Rasmus, der måtte slippe 950,- for Season 3. :-/

Fra : JSMadsen

Dato : 31-05-01 15:03

Rasmus A. Nielsen skrev i meddelelsen ...
> [...]
>Season Three boxen er holdt i gråblålige nuancer.
>
>Er det bare for et syns skyld, eller repræsenterer de forskellige farve

Det er nok for at hver box har sin "egen" farve og ikke alle er ens i udseende.
Tvivler på at det har noget med indholdet at gøre.

--
/JSMadsen
http://www.dvd-basen.dk/ - links til 25.000+ DVD anmeldelser!

Fra : Brian Nielsen

Dato : 31-05-01 17:30

Jeg tror ikke de symboliserer noget særligt. Men farverne matcher farverne
på de respektive VHS boxsæt som tidligere blev udgivet i England :)

Nu vi er ved X-Files på DVD:
Min Season 2 (R1) har et ækelt billede. Eksempler:
1. Når man ser FBI bygningen med alle de amerikanske flag, så flyder den
røde farve over det hvide.
2. Mønstrede habitter/slips bliver til et virvar af misfarvinger.
3. Ethvert træ/busk/græsplæne ligner jeg ved ikke hvad.

Det forekommer ikke blot ved enkelte afsnit men i samtlige afsnit.

1. og 2. har jeg også bemærket ved nogle TV-udsendelser, f.eks. TV2's morgen
TV, så det KAN skyldes at serien er indspillet på noget elendigt råfilm. Jeg
har desværre solgt min VHS boks så jeg kan ikke sammenligne.

Sæson 1 (R1) havde IMHO et ok billede og Sæson 3 (R1) er meget bedre.

Er det noget I kan genkende?
Hvis ja, ved I om R2 udgaven af sæson 2 eventuelt skulle være bedre?

/Brian

Fra : Christian Iversen

Dato : 31-05-01 20:22

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> wrote in message
> Jeg tror ikke de symboliserer noget særligt. Men farverne matcher farverne
> på de respektive VHS boxsæt som tidligere blev udgivet i England :)

Smart =)

> [...]
>
> Er det noget I kan genkende?
> Hvis ja, ved I om R2 udgaven af sæson 2 eventuelt skulle være bedre?

Dette skyldes IKKE DVD'en... Fænomenet skyldes dit fjernsyn, og kan
forklares med såkaldt Fourier-teori, men det er en længere historie. Prøv at
slutte DVD-afspilleren til et andet fjernsyn, og bliv voldsomt overrasket...

--
Regards, Christian Iversen [FIDUSO]

Fra : Brian Nielsen

Dato : 01-06-01 20:34

Så langt har jeg også tænkt, så jeg prøvede at afspille den på mit DVD drev
på computeren, og det er det samme. Nu er en monitor naturligvis ikke det
samme som et TV, men alligevel. Og problemet findes hverken på Season 1
eller Season 3, eller på andre film.

Men nu vil jeg prøve på andre fjernsyn før jeg drager en endelig konklusion.

/Brian

Fra : JSMadsen

Dato : 01-06-01 10:45

Brian Nielsen skrev i meddelelsen ...
> [...]
>2. Mønstrede habitter/slips bliver til et virvar af misfarvinger.
>3. Ethvert træ/busk/græsplæne ligner jeg ved ikke hvad.

Jep! Det skrev DVDfile også om i deres anm. af Season 3 boxen.

>Hvis ja, ved I om R2 udgaven af sæson 2 eventuelt skulle være bedre?

Prøv og find anm. af boxen, brug linket i min signatur.