Problemer med filupload
Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 30-05-01 21:05

Hej

Jeg har lidt problemer med filupload i forbindelse med PHP.
Jeg har ladet mig inspirere af
<http://php.net/manual/en/features.file-upload.php>, og skrev for
ca. et halvt år siden, mens jeg kørte Apache 1.3.14 og PHP 4.01pl1
(tror jeg), et script, som nu ligger på et webhotel, hvor det har
virket fint indtil engang i sidste uge.

Jeg har kogt det ned til et simplere eksempel, som kan findes på
<http://net.bunk.cc/uploadtest/>, kildekoden ligger der selvfølgelig
også. Jeg kan lige pludselig heller ikke få det til at virke på min
egen maskine herhjemme (ovenstående link er til min hjemmeserver).

Det spøjse er at der kommer forskelligt output ud af det i forskellige
browsere. Specielt Opera giver mig noget lidt mystisk, jeg har lagt et
screenshot på <http://net.bunk.cc/uploadtest/opera5.png>.

Lige nu kører jeg Apache 1.3.20 og PHP 4.0.5 på en Linux-maskine. Er
der nogen der har et godt forslag til hvad der kan være galt? Og
hvorfor det oprindelige script lige pludselig er holdt op med at
virke? Det kører normalt på et webhotel, som kører Apache 1.3.12 og
PHP 4.0.4.

--
Jacob
Drink your coffee! There are poor people in Africa sleeping!

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 30-05-01 22:05

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> <http://net.bunk.cc/uploadtest/>

Jeg undskylder meget, hvis nogen er gået forgæves. Nogen synes det var
helt vildt sjovt at uploade en index.html, som stod før index.php i
min DirectoryIndex - det skulle være klaret nu.

Men det betyder så også at nogen kan uploade ... hvad går der så galt
for mig når jeg prøver?

--
Jacob
"You're reinventing the wheel."

Fra : Thomas Olsen

Dato : 31-05-01 09:53

> Men det betyder så også at nogen kan uploade ... hvad går der så galt
> for mig når jeg prøver?
Jeg var lige inde og teste dit script:
IE 5.0, virker fint ...
Opera 5.0 på freeBSD, virker ikke !

Jeg lavede for et par dage siden, et lignende script. Det virkede fint...
(under windows)
Jeg har lige testet det med opera under linux... no such luck!
Men med mozilla 5.0 under freeBSD virker det fint !!!

Det er sgu underligt. Men det tyder på en fejl i Opera.

Hvis du får det til at virke, så post lige løsningen
mvh Thomas

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 31-05-01 12:18

"Thomas Olsen" <thomasolsen@namnam.dk> writes:

> Jeg var lige inde og teste dit script:
> IE 5.0, virker fint ...
> Opera 5.0 på freeBSD, virker ikke !

Det er også nogenlunde det resultat jeg kommer frem til, bortset fra
at ham jeg har lavet det for ikke ku' få det til at virke med sin IE
5.0, så fik jeg ham til at opgradere til IE 5.5, men der virker det
heller ikke.

Har virker det somme tider med IE 5.5, og somme tider ikke. Jeg har
desværre bare ikke kunnet finde noget mønster i hvornår det virker og
hvornår det ikke virker.

Det jeg oprindelig skrev er testet med Opera (det er min primære
browser), og der virkede det fint. Det er først da jeg så hørte brok
over at det pludselig ikke virkede i IE 5.0 her forleden at jeg
kastede mig over det igen, og nu kan jeg heller ikke selv få det til
at virke :-\

> Hvis du får det til at virke, så post lige løsningen

Det skal jeg gøre ... i mellemtiden håber jeg at der er andre der har
gode forslag ...

--
Jacob
Calm down. It's only ones and zeros.

Fra : Robert Piil

Dato : 31-05-01 12:43

On 31 May 2001 13:18:23 +0200, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

>Det skal jeg gøre ... i mellemtiden håber jeg at der er andre der har
>gode forslag ...

Fra Sovsen:
======

if (is_uploaded_file($userfile)) {

$path = $DOCUMENT_ROOT . "/uploadtest/uploads" .
^

Her mangler der i hvert fald en "/"

Robert Piil
http://rpiil.dk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 31-05-01 13:03

Robert Piil <piil@nospam.dk> writes:

> $path = $DOCUMENT_ROOT . "/uploadtest/uploads" .
> ^
> Her mangler der i hvert fald en "/"

Ja, sådan kan det gå når man lige skal lave lidt om, så man også kan
se hvad man nu måtte have uploadet. Det er rettet, men det er desværre
ikke det eneste problem :-\

Jeg håber du gider at teste videre

--
Jacob
If it wasn't for C, we would be using BASI, PASAL, and OBOL.