GEDPlace?
Fra : Göran Wennerström

Dato : 30-04-05 20:09

Hej.

Jeg har fundet et program der skal kunne rette stednavne i en gedcom fil,
problemet er bare at jeg ikke kan redigere i filen jeg åbner. Er der nogen
her der kender til programmet GEDPlace?

Der er hentet på adressen:

http://www.rootsweb.com/%7egumby/ged.html

Venlig hilsen Göran.

Fra : Mikkel Eide Eriksen

Dato : 04-05-05 21:40

On 2005-04-30 21:09:22 +0200, "Göran Wennerström" <g[fjern
dette]w@post.olivant.fo> said:
> [...]
>
> Jeg har fundet et program der skal kunne rette stednavne i en gedcom fil,
> problemet er bare at jeg ikke kan redigere i filen jeg åbner. Er der

Du skriver at du ikke kan redigere. Kan du åbne den, men ikke gemme
ændringer, eller kan du slet ikke åbne den?

I det første tilfælde skal du kigge efter om filen er "låst" eller du på
anden måde ikke har rettigheder til at skrive i den.

Ellers kan det tænkes at der er problemer med tegnsæt eller (især)
linieskift. Det kan skabe problemer når man flytter filer fra og til
Windows, Mac, og Unix-baserede computere.

mvh
Mikkel Eide Eriksen

Fra : Göran Wennerström

Dato : 05-05-05 09:25

"Mikkel Eide Eriksen" <carthagtuek@softFJERNhome.net> skrev

> Du skriver at du ikke kan redigere. Kan du åbne den, men ikke gemme
> ændringer, eller kan du slet ikke åbne den?

Jeg kan åbne den, men kunne ikke finde ud af at skulle skrive i en anden
fil, og så kopiere det, og så sætte ind i den af GEDPlace åbnede fil. En
lidt besværlig måde, men ellers hurtig, om gedcom filen er stor nok

Tak for svar.

Venlig hilsen Göran.

Fra : baertel

Dato : 04-05-05 21:57

Jeg har lige hentet programmet og testet det.
Det er et meget simpelt program, som kun henter og viser stednavne fra den
loadede GED-fil. Man kan tilsyneladende ikke skrive direkte i filen.
Fremgangsmåden er, at du skal kopiere et nyt stednavn ind istedet for det
viste.
Dvs. Skriv det korrekte stednavn i en tekstfil > marker det > tryk ctrl c >
marker linien som skal rettes > tryk ctrl v.

mvh
baertel

Fra : Göran Wennerström

Dato : 05-05-05 09:28

"baertel" <baertelsen@hlaug.danmark> skrev i>

> [...]
> loadede GED-fil. Man kan tilsyneladende ikke skrive direkte i filen.
> Fremgangsmåden er, at du skal kopiere et nyt stednavn ind istedet for det

Ok, sådan, tak skal du have.

Venlig hilsen Göran.