New York Passenger Lists
Fra : Erik Moldt

Dato : 27-04-05 13:01

Hej alle.
Jeg har igår modtaget et tilbud fra Genealogy.com om køb af 13 CD'er eller 2
DVD med alle indrejsende til USA gennem New York i perioden 1850-91 til en
pris af 89.95 $
Er der nogen der har erfaring med disse CD/DVD'er?

Jeg søger oplysninger om bl.a. da min mormor udrejste til USA i 1889. Jeg
har fundet hendes udrejsedata fra udvandrerarkivet.
Min morfar rejste derover nogle år i forvejen, men ham kan jeg ikke finde i
udvandrerdatabasen.
Desuden har jeg flere løse ender: "udvandret til USA ca ...."

Det kunne være at der var større muligheder i de nævnte CD/DVD'er.

Ved eventuel køb: Hvordan foregår betalingen?

Venlig hilsen
Erik Moldt

Fra tilbudet:

Enjoy Exclusive Access to a Personal Library of Immigration Records
Put the New York Passenger Lists database in your personal collection. This
13 CD or 2 DVD set is a fully searchable index of the passenger lists of
ships arriving from foreign ports at the port of New York from 1850 to 1891.
The data is taken from original microfilm at the National Archives and
Records Administration (NARA).

Information gathered includes given name, surname, age, gender, arrival
date, port of departure and ship name, plus place of origin or nativity when
available. With 11.7 million entries, these records will make an invaluable
research tool for anyone searching for immigrants entering the US via the
port of New York in the mid to late 1800s.

Fra : Olav Rye Hintze

Dato : 27-04-05 14:43

Hej Erik
Jeg tror de lister taler om er de samme som www.ancestry.com har i deres
database. Hvis du går ind i ancestry.com og vælger search kan du finde
imigrationsdatabasen der. Den er netop fra 1850 til 1891.

Hvis jeg var dig vill jeg prøve at søge dine slægtninge i ancestry.com - du
kan ikke få oplysninger hvis du ikke er tilmeldt - men du kan se om dine
slægtninge er der inden du tager en beslutning om at købe CDerne.

Jeg med i Ancestry.com og jeg har fået rigtig mange oplysninger ud af
medlemskabet. Også fra imigrationsdatabasen, hvor jeg har skrevet den
håndskrevne imigrationsliste ud. På en eller anden måde kan Anestry.com
præsenterer håndskrevne lister meget bedre end AO. Det er ihvertfald meget
lettere at læse. Det gælder også deres håndskrevne folketællinger. Det
eneste sted jeg ikke har fået nogle oplysninger fra er deres indskannede
aviser. Men det er nok fordi min familie ikke har gjort sig bemærket i de
aviser de har indskannet. De har kun et par enkelte aviser fra hver stat.

Med hensyn til betaling foregår det med credit kort og det har jeg brugt i
mange år uden problemer.

Hilsen
Olav Rye Hintze

Fra : scangen@netutah.com

Dato : 27-04-05 16:15

Hej Erik

Hvis du gaar ind paa Did-Danmarks hjemmeside i Forummet Markedspladsen,
saa kan du finde folgende traad hvor Buller Brondsted tilbyder at slaa
op paa Ancestry.com

Søgning i Ancestry.com tilbydes - NY TRÅD

Du kan prove at kontakte ham i forste omgang, og hvis du finder der er
oplysninger nok, saa kan du selv tilmelde dig Ancestry.com

mvh

Kim Melchior

Fra : Jørgen Ellermann Sør~

Dato : 29-04-05 07:56

Ellis Island har også listerne lagt på nettet. Du kan let finde de ved at
søge på "Ellis Island"
mvh
Jørgen E. Sørensen

> [...]
the
> port of New York in the mid to late 1800s.

begin 666 p.gif
M1TE&.#EAH0`1`( ````3S/___R'Y! $```$`+ ````"A`!$```+_C(^IR^T/
MHYRTVHNSWKS[#X9B!I0.D*"(JJBL]"[ES,54;#_Y>>P!GF*X*C[#JSA:!9._
M)>UGZCFC-%34>+4VH;9CTY6%8J7;K_BL-&)96JYZ+0VWR$ E^TU];Z_ENCJ/
M!X:G9R581M@WEC@4. AW=\@UT[:'Z+0D,VE9:<EHMHD("4E'ZABG&0DDNHG:
MQ:=')NFYNAC;M=>Z`DC+&3>7YNO(Z_D;:UM,>S=Z2PP;/'R<F!J4S&CHYQ?=
MFQPLC0G]UVG\!*?H#,:FQ6?2[(8Y+B>=SJX-['[X-%_/Q-_OCS$IH,"!! L:
:/(@PH<*%#!LJ_ <QHL2)%"M@Q8X8"`#L`
`
end

Fra : Erik Moldt

Dato : 29-04-05 10:12

Hej Jørgen.
Tak for tipppet, men dækker det ikke kun perioden efter 1890?
Med venlig hilsen
Erik Moldt

Fra : Ulla Pedersen

Dato : 29-04-05 10:58