Er der gået forår i gruppen?
Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 20-04-05 18:21

Jeg har sidste indlæg i gruppen d. 18.4.
Er der virkelig gået forår i gruppen, eller
har jeg et teknisk problem?

Mvh.Bodil.

Fra : Ole Mikkelsen

Dato : 20-04-05 18:52

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:42668f7f$0$73790$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg har sidste indlæg i gruppen d. 18.4.
> Er der virkelig gået forår i gruppen, eller
> har jeg et teknisk problem?
>
> Mvh.Bodil.

Det er nok forår

Ole

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 20-04-05 19:13

Bodil Grove Christensen wrote:
> Jeg har sidste indlæg i gruppen d. 18.4.
> Er der virkelig gået forår i gruppen, eller
> har jeg et teknisk problem?
>
> Mvh.Bodil.
__________
Min fornemmelse er at dette forår har varet siden DIS-forum
http://www.dis-danmark.dk/forum/index.php for alvor blev opdaget . . .
Hilsen
Flemming Svendsen

Fra : Bent Fleron

Dato : 20-04-05 20:08

Flemming Svendsen wrote:
> Min fornemmelse er at dette forår har varet siden DIS-forum
> http://www.dis-danmark.dk/forum/index.php for alvor blev opdaget . . .
> Hilsen
> Flemming Svendsen

Det skal nok være rigtigt )
Dis-Forums sidste skud på stammen er orienteret mod udenlandske
slægtsforskere, så der nu er otte grupper, og alene 'Aneefterlysning'
tegner sig for godt og vel 30 000 indlæg blot inden for de sidste 12
måneder.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
For den der orker at sende en returmeddelelse

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 21-04-05 09:17

On Wed, 20 Apr 2005 21:08:08 +0200, "Bent Fleron"
<ikke@gyldig.invalid> wrote:

> [...]
>slægtsforskere, så der nu er otte grupper, og alene 'Aneefterlysning'
>tegner sig for godt og vel 30 000 indlæg blot inden for de sidste 12

Enig. Vi kunne også nævne, at den omtalte DIS-gruppe for udlændinge
kun er 4 dage gammel og allerede har 107 indlæg. Alene i den sker der
altså væsentligt mere end her.
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org

Fra : Bent Fleron

Dato : 21-04-05 18:53

Lars J. Helbo wrote:

> Enig. Vi kunne også nævne, at den omtalte DIS-gruppe for udlændinge
> kun er 4 dage gammel og allerede har 107 indlæg. Alene i den sker der
> altså væsentligt mere end her.

Ja )
Du slog på tromme for det i soc.genealogy.nordic og jeg skrev nogenlunde
det samme i henholdsvis alt.genealogy og soc.genealogy.australia+nz. Det
vil alt andet lige resultere i en langt større mængde indlæg, når først
det bliver kendt ude omkring i verdenen.

Fra : twinie

Dato : 22-04-05 13:08

> Enig. Vi kunne også nævne, at den omtalte DIS-gruppe for udlændinge
> kun er 4 dage gammel og allerede har 107 indlæg. Alene i den sker der
> altså væsentligt mere end her.

Ja det må jo siges at være en succes. Kun få timer efter fødslen var der
indlæg fra Tyskland, Australien og USA. Besvarelser af indlæg ser også ud
til at følge samme gode trent, som blandt de danske indlæg, - rigtigt
mange
giver sig tid til at svare vores udenlandske medslægtsforskere.

Undrer mig en smule over, at der ingen debat er skabt i "medlem til
medlem", - der plejer altid at være vilde diskussioner, når der indføres
nye
ting på DIS-Forum. Men det er jo dejligt, at det bare er 'gået rent ind'
hos
de øvrige forumdeltagere.

I øvrigt at der nu på femte dagen 133 indlæg.

mvh Jette Jørgensen.

Fra : Bent Fleron

Dato : 22-04-05 14:44

twinie wrote:

> I øvrigt at der nu på femte dagen 133 indlæg.

Jeg bliver nok nødt til at udskifte min åbenbart forældede regnebog. Jeg
mener den nye gruppe er dateret 19.04, hvilket i det mindste gælder for
velkomstindlægget, så i henhold til samme regnebog er det *trediedagen*
)

Fra : twinie

Dato : 22-04-05 17:24

> [...]
> mener den nye gruppe er dateret 19.04, hvilket i det mindste gælder for
> velkomstindlægget, så i henhold til samme regnebog er det *trediedagen*

Checkede lige..d. 18.04 kl. 09:45, det vil sige 4 dage og sådan ca. 9
timer...det ser ud til at vi mødes på halvvejen!

I mellemtiden er gruppen nået op 149 indlæg. Nu kan det vist snart ikke
betale sig at tælle, med mindre at vi skal finde regnestok og maskine
frem!

mvh Jette.

Fra : hughw36

Dato : 23-04-05 15:15

Congratulations Lars
I have just set up about 15 links to it on rootsweb.com
http://www.rootsweb.com/%7Ednkcen/index.html

as http://www.dis-danmark.dk/forum/list.php?f=11
well worthy of support

Have you notified Cyndi's list?

I see the same tendency away from usenet genealogy in Sweden and Norway
too both rootsweb and their usenet are quiet

In UK county lists and county family history societies dominate

ancestry.co.uk is going well with name birthplace age parish indexes to
good quality images for census 1901 1891 1871

the old 1881 transcription is still a freebie but with pay for images

the collection of 1861 images with name birthplace age parish index is
due to be launched next weekend when we have our big Family History
Show in London (1852 aand 1841 will follow)

parish registers take the third place with the main volunteer efforts
going to transcribing the index of the civil registration from 1 July
1937 to date
http://www.freebmd.org.uk/

More than 5000 volununteers
The FreeBMD Database was last updated on Thu 21 Apr 2005 and currently
contains 99,778,600 distinct records (120,036,767 total records).
On Fri 22 Apr 2005 FreeBMD users did 141,251 searches

As you see they have solid sponsorship
running on about 6 servers

The mirror site at ancestry.com and ancestry.co.uk runs about 14 to 28
days behind
England & Wales Civil Registration
http://www.ancestry.co.uk/search/rectype/vital/freebmd/main.htm

pay for
England and Wales Civil Registration Birth Index: 1984-2000
http://www.ancestry.co.uk/search/db.aspx?dbid=8782

England and Wales Civil Registration Marriage Index: 1984-2000
http://www.ancestry.co.uk/search/db.aspx?dbid=8753

England and Wales Civil Registration Death Index: 1984-1992
http://www.ancestry.co.uk/search/db.aspx?dbid=7578

England and Wales Civil Registration Death Index: 1993-2002
http://www.ancestry.co.uk/search/db.aspx?dbid=7579

The complete index images are available on fiche world wide or on
http://www.1837online.com/

before 1875 not all births were registered and from 1837 church books
dominate mostly on film by LDS

Equivalent to contra kirkebøger Bishops transcripts of the parish
registers were sent to the diocesal archives and survive in various
states of repair

In Wales LDS were refused access to the parish register so I have to go
personally to the county record office or use bishops transcripts which
are widely distributed

Scotland and Ireland have their own systems

Next
I have just started a new group
http://groups-beta.google.com/group/sgbm

because the old soc.genealogy.britain has become full of OT stuff

Hugh W