Hjælp fra Nathanaels Kirke?
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 04-04-05 08:36

Har nogen af jer erfaringer med hhv. graden af assistance og
hjælpsomhed og med kvaliteten af oplysninger fra kontoret
/ kordegnen ved Nathanaels Kirke på Amager?

--
Mvh.: Jørgen Grandt
aka www.hamigen.dk

Fra : Harry Lund

Dato : 04-04-05 19:09

Hvad ang. oplysninger om din egen person er det helt OK.
Hvad ang. andre oplysning skal du møde op personligt og opføre dig pænt, så
kan det være at de vil hjælpe dig.
Men du har ikke krav på hjælp udover din egen person og dine forældre.
Venligst

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 04-04-05 22:36

Harry Lund skrev:

> Hvad ang. oplysninger om din egen person er det helt OK.
> Hvad ang. andre oplysning skal du møde op personligt og
> opføre dig pænt, så kan det være at de vil hjælpe dig.

Kán være, ja ...

> Men du har ikke krav på hjælp udover din egen person og
> dine forældre.

Ikke engang på dem har jeg *krav*, siger kontoret. Det skal nok
passe. Og man understreger der er tale om en service som kun
kan ydes når der er tid til det. Mine erfaringer med kontoret er
groteske ...

--
Mvh.: Jørgen Grandt
aka www.hamigen.dk

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 05-04-05 08:36

Jørgen Grandt wrote:

> [...]
> passe. Og man understreger der er tale om en service som kun
> kan ydes når der er tid til det. Mine erfaringer med kontoret er

*********************

Arrrrhhhhhhhhhh!! Det lyder som en ægte skrankepave har indaget det kontor.
Gennem tiden har min hustru og jeg spurgt både præster, gravere og
ligestillede, landet rundt, og aldrig fået nej.

Selvfølgelig skal de ikke dyrke slægtsforskning for os, det er det vi
har arkiverne til, men et lille skub kan man da godt få brug for af og til.

I øvrigt spurgte jeg præsten i Vanløse om hvem der var mine gudmor, og
hun slog prompte op, - uden at jeg behøvede at foretage en dagsrejse med
DSB - det kære væsen.

Men folk er forskellige, og nu ved jeg hvad jeg skal svare hvis de
ringer og vil spørge MIG om noget
Hilsen Flemming.

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 06-04-05 11:25

On Tue, 05 Apr 2005 09:36:00 +0200, Flemming Svendsen
<zeus2SLET@SLETmail.dk> wrote:

> [...]
>DSB - det kære væsen.
>
>Men folk er forskellige, og nu ved jeg hvad jeg skal svare hvis de

Jeg har også kun gode erfaringer - med Ebeltoft som eneste
skrankepaveri som undtagelse - på at man får en god behandling, når
man henvender og opfører sig pænt og ordentligt....

Ja, sågar har jeg haft held til at få oplysninger fra Folkeregistre,
uden at det har kostet en krone (normalt ellers 52 kr.), selv ved
e-mail og postale henvendelser.

Jeg ved jo ikke om det er et særligt "trick", der virker: Jeg sætter
altid "Sporløs - Slægtsforskning" som emne, og så er det ligesom det
glider lettere.... )

Så jeg sender gerne en venlig tanke til DR-TV... )

Venligst
John

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 06-04-05 22:59

John Drage Thomsen skrev bl.a.:

> On Tue, 05 Apr 2005 09:36:00 +0200, Flemming Svendsen
> wrote:

(klip)

> Jeg har også kun gode erfaringer - med Ebeltoft som eneste
> skrankepaveri som undtagelse - på at man får en god behandling,
> når man henvender og opfører sig pænt og ordentligt....

Jeg med har mange gode erfaringer med andre kirkekontorer. Men
hjælpsomheden fra paven i Holmbladsgade kan ligge på et meget
lille sted. Og det påstår jeg ikke for at hænge konen ud (nå okay,
lidt måske), men for at andre forskere kan være forberedt på adskillige
måneders ventetid på en simpel udskrift fra 1937!

--
Mvh.: Jørgen Grandt
aka www.hamigen.dk

Fra : nospam

Dato : 07-04-05 12:49

Du skal ikke være så ked af det men ventetiden. Jeg ringede til Præsten for
Bogense kirke og ville have oplyst en dødsdato, han sagde det var ikke noget
problem jeg skulle bare sende en mail til kordegnen, og det er 2½ år siden,
ja hvis du har dødsdatoen så har jeg den også, hun gad ikke engang svare
Birgit

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 07-04-05 16:07

"nospam" <nospam@hotmail.com> skrev bl.a.:

> [...]
for Bogense kirke og ville have oplyst en dødsdato, han
> sagde det var ikke noget problem jeg skulle bare sende en mail til

For det første er henvendelser pr. e-mail desværre langt fra så
sikre som med almindelig gammeldags papir- og fodpost.

For det andet: 2½ år! Hvad svarede kordegnen (eller præsten),
de gange du rykkede for svar; for det gjorde du vel ...?

--
Mvh.: Jørgen Grandt
aka www.hamigen.dk

Fra : nospam

Dato : 09-04-05 01:19

Det var skam præsten der sagde jeg skulle sende en mail, og at jeg skulle
henvise til ham,.
Jeg fik aldrig svar fra kordegnen, selv om jeg rykkede, når jeg ringede fik
jeg bare en sang fra de varme lande, at hun ville gøre det når hun fik tid.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 09-04-05 09:38

"nospam" (Birgit) skrev:

> [...]
> Jeg fik aldrig svar fra kordegnen, selv om jeg rykkede, når
> jeg ringede fik jeg bare en sang fra de varme lande, at hun

Altså samme sang jeg hørte i Nathanaels. Lad os håbe de
nævnte skrankepaver kigger med her; men det har de vel
næppe tid til ...

--
Mvh.: Jørgen Grandt
aka www.hamigen.dk