Krak / Eniro på mobilen?
Fra : Steen F.

Dato : 08-05-05 19:30

Hvem er det der reklamerer på TV med en "rød prik på himlen" og man altid
kan finde sin destination via et landkort på mobilen? Er det TDC, Krak,
Eniro eller...?

Jeg har Telmore abo., men kunne da godt bruge et land/bykort på min
mobiltelefon engang imellem.

Er der nogen krav til, hvilke typer telefoner der understøtter dette?
Farveskærm og?

MVH Steen

Fra : A

Dato : 08-05-05 19:53

Det er så vidt jeg ved TDC.

/A

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Erik

Dato : 08-05-05 20:29

Jeg er også telmore kunde jeg bruger de gule sider på mobilen der kan du få
rutevejlednig vist din vej på kort ud fra utalige kriterier som fra tlf. nr
til tlf, nr.

Virker ligeså godt som krak. Og så er det næsten gratis hos Telmore betaler
man pr. mb 10 kr for sendt og hentet trafik.

Tast i url i den telefon denne adresse http://www.dgs.dk/wap/index.wml#main
'god fornøjelse´

Hilsen Erik

Fra : Steen F.

Dato : 08-05-05 22:21

Erik wrote:
> [...]
>
> Virker ligeså godt som krak. Og så er det næsten gratis hos Telmore
> betaler man pr. mb 10 kr for sendt og hentet trafik.

Tak for info!
Skal mobiltelefonen understøtte GPRS og WAP? Eller dækker de to betegnelser
over det samme, i dette tilfælde?

MVH Steen

Fra : Zulu

Dato : 08-05-05 22:37

Steen F. wrote:

> Skal mobiltelefonen understøtte GPRS og WAP? Eller dækker de to
> betegnelser over det samme, i dette tilfælde?

WAP og påkrævet og GPRS er den bedste løsning til at oprette
dataforbindelse, men det kan gøres med et almideligt dataopkald - til
almidelig telefontakst selvfølgelig.

Derudover kræver det også en telefon med farveskærm for at få noget ud af
kortene.

Zulu

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-05-05 10:35

Man kan nøjes med http://mobil.dgs.dk/#main

--
Bertel

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-05-05 01:17

Steen F. wrote:
> Hvem er det der reklamerer på TV med en "rød prik på himlen" og man altid
> kan finde sin destination via et landkort på mobilen? Er det TDC, Krak,
> Eniro eller...?

Det er TDC Fly og er kun for TDC kunder...

> Jeg har Telmore abo., men kunne da godt bruge et land/bykort på min
> mobiltelefon engang imellem.

....så er det jo godt at både De Gule Sider og Eniro giver dig telefonbog
og kortsøgning via WAP. http://mobil.dgs.dk/ og http://wap.eniro.dk/ er
nok til mit forbrug :)

> Er der nogen krav til, hvilke typer telefoner der understøtter dette?
> Farveskærm og?

Farveskærm af en fornuftig størrelse er bedst, jeg ved ikke om der er
krav fra site-udbyderne. Og så skal din telefon selvfølgelig understøtte
WAP, det bedste er at køre det via GPRS.

--
mvh Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/