Nokia 6230 Vs. 6230i
Fra : Funnyboy

Dato : 05-05-05 20:21

Hej
Går og overvejer at udskifte min 6230 med 6230i. Men er den pengene værd i
forhold til den "gamle"?
Ved godt at der er et bedre kamera i men er det egentlig ik også den eneste
forskel på dem eller?

Preben

Fra : Zulu

Dato : 05-05-05 21:12

Funnyboy wrote:
> [...]
> værd i forhold til den "gamle"?
> Ved godt at der er et bedre kamera i men er det egentlig ik også den

Jo, og så en meget større opløsning på skærmen: 128x128 vs 208x208 = ca.
250% flere pixels.

Zulu

Fra : Rander

Dato : 06-05-05 01:18

Thu, 5 May 2005 21:20:46 +0200 brugte Funnyboy 9 linier på at fortælle
dette til dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
>forhold til den "gamle"?
>Ved godt at der er et bedre kamera i men er det egentlig ik også den eneste

For lige at tage det hele med...

            6230      6230i
3D pauseskærm         Nej      Ja
Skærm            128*128      208*208
Stemmer (polyfoni)      24      64
Navne telefonbog (TLF/SIM)   500/250      1000/250
Kalender-poster         500      300
Taleoptagelse, længde      1 minut      1 time
Intern hukommelse      6 MB      32 MB

Men alt det kunne du selv nemt have fundet ud af - Nokias hjemmeside har en
funktion til at sammenligne telefoner, og den fungerer ret godt...

http://rander.dk (temporarily down!)

Virkeligheden er det, der nægter at forsvinde, når man holder op med at tro på det. (Phillip K. Dick)

Fra : phk

Dato : 06-05-05 16:25

"Rander" <ldNOSPAM@rander.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Skærm 128*128 208*208
> Stemmer (polyfoni) 24 64
> Navne telefonbog (TLF/SIM) 500/250 1000/250

Samt centerknap for tryk paa midterste taste i stedet for at man naesten
hver gang trykker forkert.

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian S Jensen

Dato : 07-05-05 08:51

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse news:427b8c69$0$163>
Samt centerknap for tryk paa midterste taste i stedet for at man naesten
> hver gang trykker forkert.
>

> --
> Per, Esbjerg

Kommer vist lidt an på hvor store pølsefingre man har - mine er da
ellers pænt store, men det kan da tælles på én hånd hvor mange
gange jeg har ramt forkert i det år jeg har haft 6230'ern .-)

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : phk

Dato : 08-05-05 07:59

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kommer vist lidt an på hvor store pølsefingre man har - mine er da
> ellers pænt store, men det kan da tælles på én hånd hvor mange
> gange jeg har ramt forkert i det år jeg har haft 6230'ern .-)

Så du trykker altid lige ned - kommer ikke til at skubbe den ud til siderne?

Godt klaret ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian S Jensen

Dato : 08-05-05 09:06

> Så du trykker altid lige ned - kommer ikke til at skubbe den ud til
> siderne?
>
> Godt klaret ;)
>

> --
> Per, Esbjerg

Ja, jeg er lidt af en skrapsak

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Jesper

Dato : 08-05-05 10:47

On Fri, 06 May 2005 17:25:29 +0200, phk wrote:

> "Rander" <ldNOSPAM@rander.dk> skrev i en meddelelse

> Samt centerknap for tryk paa midterste taste i stedet for at man naesten
> hver gang trykker forkert.

Det er et tilvænnings-spørgsmål. I starten får man konstant aktiveret
kameraet hver gang man vil trykke knappen ind på den "gamle" 6230'er.
Efter en uges tid sker dette ikke mere, for så sidder bevægelsen i
fingrene.

Fra : Per Krabbe

Dato : 06-05-05 11:25

"Funnyboy" <N15@nissan-almera.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forhold til den "gamle"?
> Ved godt at der er et bedre kamera i men er det egentlig ik også den

Har selv haft 6230 og netop skiftet til 6230i med et 1 gb mmc kort i.
Den er bare rigtig lækker.
Hvis du var tilfreds med 6230 så skift og bliv overrasket - positivt.
Kanon skærm der giver meget bedre visning af tlfnr navne etc.

Fra : L@rs

Dato : 07-05-05 09:02

Hvad koster et 1Gb kort ???

Lars

Fra : Per Krabbe

Dato : 07-05-05 14:57

"L@rs" <lkj002@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad koster et 1Gb kort ???
>
> Lars

Jeg mener jeg gav 850 DKK

Fra : L@rs

Dato : 08-05-05 13:15

Ok, hvor har du købt det ?
Har forsøgt at finde det på nettet men har ikke lige haft heldet med mig

Lars

Fra : L@rs

Dato : 08-05-05 13:24

Nå man læser data om telefonen (n6230i) står der at den understøtter
kort op til 512 mb...
Hvordan kan det så lade sig gøre med et 1gb ?

Lars