Bluetooth med Telmore
Fra : Søren

Dato : 04-05-05 21:26

Så vidt jeg har forstået hjælpen i win XP så er det Telmore, min udbyder,
som skal hjælpe mig med telefonnummer, brugernavn, kode når jeg ønsker at
bruge bluetooth ved bærbar/mobil (via kontrolpanel, netværksforbindelser)

Er der nogen der tilfældigvis har de oplysninger ved hånden så jeg ikke skal
vente til i morgen når Telmore åbner?

Søren

Fra : Zulu

Dato : 04-05-05 22:41

"Søren" <mail@sorennellemann.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der tilfældigvis har de oplysninger ved hånden så jeg ikke
> skal vente til i morgen når Telmore åbner?

Telmore har ikke noget med din Bluetooth-forbindelse at gøre. Bluetooth
bruges blot til at oprette forbindelse mellem din PC og din telefon, ligesom
med et kabel.

Det er GPRS-opsætningen, du skal have fra Telmore/ TDC.

Når du har fået sat din PC op telefon op via Bluetooth, konfigureret det
Bluetooth modem, der fremkommer, og sat din telefon op til GPRS, skal du
oprette en ny opkaldsforbindelse hvor du bruger Bluetooth-modemet.
Brugernavn og adgangskode skal være tomme og hvis din telefon er en Nokia
skal opkaldsnummeret være *99#.

Ellers er manualen altid et godt sted at starte... ;)

Zulu

Fra : Søren

Dato : 04-05-05 23:07

"Zulu" <zulu@@@toughguy.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> oprette en ny opkaldsforbindelse hvor du bruger Bluetooth-modemet.
> Brugernavn og adgangskode skal være tomme og hvis din telefon er en Nokia

Jeg har nu fået opdateret min mobil med WAP/GPRS indstillingerne (det
manglede jeg) - slukket telefonen - tændt den igen - men får nu fejl på
mobilen om at jeg skal oprette abonnement på GPRS selvom det er sket?? (får
fejltekst "734 PPP-netværkskontrolprotokollen blev afsluttet" på den
bærbare)

> Ellers er manualen altid et godt sted at starte... ;)

Opkaldsnummeret kunne jeg nu ikke se i manualen.

Søren

Fra : Søren

Dato : 04-05-05 23:37

Jeg kan tilføje at der under Indstillinger -> Konfiguration står følgende:

Standardkonfigurationsindstillinger: TDC Mobil WAP GPRS

Aktivér standard i alle programmer -> ja

men så!:

Foretrukket adgangspunkt:
Telia WAP GPRS

- og den sidste forstår jeg ikke kommer fra. Mit simkort er fra telmore. Jeg
har tilsyneladende ikke mulighed for at fravælge det (eller vælge
TDC/Telmore); kan kun se "detaljer".

What do I do?

Søren